Bukefalos 28 år!

Ny anmälan mot dressyrdomaren planeras denna vecka

Ärligt talat tror jag hen gjorde ett överslag kring vem hen har mest "nytta" av att hålla sig väl med. Annars vet jag inte. Pratade med hen samma dag som jag fick reda på att jag var under utredning och då kom det fram hur det gått till. Efter det är kontakten bruten.
Jag skulle gissa att din ex-vän även indirekt har huggit anmälaren i ryggen, den som har drivit anmälan mot dig har lyckats skapa rätt mycket dålig publicitet med sitt agerande. Kan vara så att denne inte får några fortsatta uppdrag i förbundet efter denna vendetta, hade hen hållit käften istället för att försöka trycka till dig så hade tråden på Flashback levt vidare relativt obemärkt.
 
Ser nu att Ridsportförbundet skriver på FB att ärendet inte kommer att utredas vidare, men inte om det betyder att avstängningen hävs?
 
Jag skulle gissa att din ex-vän även indirekt har huggit anmälaren i ryggen, den som har drivit anmälan mot dig har lyckats skapa rätt mycket dålig publicitet med sitt agerande. Kan vara så att denne inte får några fortsatta uppdrag i förbundet efter denna vendetta, hade hen hållit käften istället för att försöka trycka till dig så hade tråden på Flashback levt vidare relativt obemärkt.

Fast jag som inte känner My öht och aldrig har träffat henne hade inga problem att koppla ihop inlägget på Flashback till henne, via ett inlägg som hon skrev här på buke, så frågan är hur länge det hade gått förbi obemärkt.
 
Fast jag som inte känner My öht och aldrig har träffat henne hade inga problem att koppla ihop inlägget på Flashback till henne, via ett inlägg som hon skrev här på buke, så frågan är hur länge det hade gått förbi obemärkt.
Det hade gått att gräva fram vem jag var på historiken av mina inlägg på flashback också. Men nu var det inte den vägen det gick. Sen är jag i princip helt övertygad om att hela den här situationen som varit under hösten helt uteblivit om jag inte blivit satt under utredning och stängts av.
 
Det hade gått att gräva fram vem jag var på historiken av mina inlägg på flashback också. Men nu var det inte den vägen det gick. Sen är jag i princip helt övertygad om att hela den här situationen som varit under hösten helt uteblivit om jag inte blivit satt under utredning och stängts av.

Så är det säkert. Någon satte stenen i rullning, sedan är det svårt att stoppa.

Hoppas ert samtal var bättre och mer konstruktivt än snömoset Ulf hävt ur sig gällande sagda möte.
 
Så är det säkert. Någon satte stenen i rullning, sedan är det svårt att stoppa.

Hoppas ert samtal var bättre och mer konstruktivt än snömoset Ulf hävt ur sig gällande sagda möte.
Ja mötet kändes konstruktivt. Jag hade ett annat förslag på uttalandet men förbundet ville hålla det väldigt kort. Påtalade att de skulle framstå betydligt bättre av min variant. Men ja..
 
Ja mötet kändes konstruktivt. Jag hade ett annat förslag på uttalandet men förbundet ville hålla det väldigt kort. Påtalade att de skulle framstå betydligt bättre av min variant. Men ja..

Well, jag är inte förvånad.

Jag längtar fortfarande efter något i stil med "vi ser allvarligt de uppgifter och den uppfattning som råder vad gäller klimatet för flickor och kvinnor inom ridsporten. Vi kommer att fokusera på vilka åtgärder som effektivt kan sättas in för att tydligare medvetandegöra de utsatta så deras röst blir hörd".

Vilket skitsnack som helst funkar, bara en koncentrerar sig på att erkänna att vår uppfattning att detta faktiskt sker är korrekt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Svenska ridsportförbundet har funnits i 111 år men först 2023 har förbundet nu fått sin första kvinnliga ordförande: Sandra Ruuda valdes...
Svar
0
· Visningar
208
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter För första gången sedan Svenska Ridsportförbundet bildades 1912 kommer förbundet de kommande åren att ledas av en kvinna. Under...
Svar
0
· Visningar
193
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det låg i luften, som man brukar säga. De senaste årens händelser, turbulens och stenhårda kritik mot Svenska Ridsportförbundet i...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Svenska ridsportförbundet har varit under hård granskning det senaste året, inte minst i frågan om hur man har hanterat uppgifter om...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp