Fideli
Trådstartare
Ska nog byta bil, har ingen häst längre och behöver inte en stor tung dragbil. Har nog bestämt mig för att det blir en elbil eftersom jag bor (hyr) på en gård med eget vattenkraftverk och solpaneler och det finns redan ladd-stolpar på parkeringarna. Men så var jag och provkörde en bil och pratade med en försäljare och han rekommenderade starkt privat-leasing eftersom det är så osäkert med värdet på elbilar, risken är att bilen inte är värd något alls när den är färdigbetald om ett antal år, eftersom tekniken går så fort framåt. Har tidigare känt att jag absolut inte vill leasa! Hålla på och betala en massa varje månad och sedan har man inte ens en bil när avtalet upphör. Och så hör man om folk som får betala en massa extra för att de kört några mil längre än vad som är i avtalet eller att det har blivit en liten repa på en fälg el dyl. Men försäljaren har ju helt rätt om det osäkra värdet och eftersom jag aldrig haft elbil tidigare så kan det ju vara ett bra sätt att prova på, träffade också på en bekant häromdagen som är inne på sin tredje leasing-bil och tycker att det är ett toppensätt att ha bil, inga oförutsedda kostnader eller krångel, allt ingår som service, försäkring och vägassistans.
Hittade ett företag som leasar ut bilar som redan varit utleasade en gång, alltså tre år gamla, och dem kunde man leasa på 18 månader, så man inte är fast så länge i avtalet, dessutom blir det lite billigare eftersom det är begagnade bilar. Det kanske kunde vara något?
Någon här som har eller har haft leasing-bil och kan delge sina upplevelser?
Hittade ett företag som leasar ut bilar som redan varit utleasade en gång, alltså tre år gamla, och dem kunde man leasa på 18 månader, så man inte är fast så länge i avtalet, dessutom blir det lite billigare eftersom det är begagnade bilar. Det kanske kunde vara något?
Någon här som har eller har haft leasing-bil och kan delge sina upplevelser?