Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han kanske tror att du inte är intresserad pga åldersskillnaden?Jaha, jag kanske ska släppa det där med åldern, men han har ju aldrig ringt till mig, förutom när han har behövt hjälp med saker (Han är ny på jobbet), så jag vet inte om jag ska låta det vara lite? Jag har väl ringt 4 ggr tror jag...
Han kanske tror att du inte är intresserad pga åldersskillnaden?![]()
Hur har han ingen själ?Hm... Fast jag vet inte... Han är inte alls det jag söker egentligen juuuh. (Han har dessutom ingen själ, och jag dejtar inte själlösa![]()
)
Dumma dumma kropp som inte gör som jag vill!
Haha, han är rödhårigHur har han ingen själ?
Det knöliga är att få just ens egna favoriter (eller de som skulle varit ens favoriter, om man hade sett deras profil först) att klicka in sig på ens profil, bland nio andra.
Det är ungefär det här jag börjar förstå. Vad som står i presentationen spelar egentligen ingen roll. Det är när man möts som det avgörs hur mycket man passar ihop.Men det är just det här som är så knasigt, eftersom en då utgår ifrån att personen som har skrivit presentationen har lyckats skriva en representativ presentation enligt hur just DU skulle uppfatta personen irl. Ens favoriter är oftast favoriter baserade på ens egna föreställningar om personen. Den personen som kanske är den utimata matchningen kanske har en profil som försvinner helt i mängden.
Så som jag ser det så det enda som går att göra är ju egentligen att försöka få sin egen profil så representativ för sig själv och sina önskemål om livet som möjligt. Så får en hoppas att en bra matchning önskar liknande saker och tar kontakt (eller svarar på ens kontaktförsök).
Jag slutade med nätdejting för jag tyckte den biten var så svår - det gjorde ont i mig att försöka välja partner baserat på statistisk och luftslott.
Men det är just det här som är så knasigt, eftersom en då utgår ifrån att personen som har skrivit presentationen har lyckats skriva en representativ presentation enligt hur just DU skulle uppfatta personen irl. Ens favoriter är oftast favoriter baserade på ens egna föreställningar om personen. Den personen som kanske är den utimata matchningen kanske har en profil som försvinner helt i mängden.
Så som jag ser det så det enda som går att göra är ju egentligen att försöka få sin egen profil så representativ för sig själv och sina önskemål om livet som möjligt. Så får en hoppas att en bra matchning önskar liknande saker och tar kontakt (eller svarar på ens kontaktförsök).
Jag slutade med nätdejting för jag tyckte den biten var så svår - det gjorde ont i mig att försöka välja partner baserat på statistisk och luftslott.
Frågar man alla människor om de är igångsättare, genomförare eller betraktare, så finns det väldigt få människor som säger att de är betraktare - trots många har en handlingskraft under fryspunkten.Det som jag insåg på min misslyckade dejt var ju just att man beskriver sig själv utifrån sina egna uppfattningar. Dvs min dejt hade skrivit att han var social och utåtriktad. Jag tyckte absolut inte att han var det. Men i hans värld så var han det.
Frågar man alla människor om de är igångsättare, genomförare eller betraktare, så finns det väldigt få människor som säger att de är betraktare - trots många har en handlingskraft under fryspunkten.
Det som jag insåg på min misslyckade dejt var ju just att man beskriver sig själv utifrån sina egna uppfattningar. Dvs min dejt hade skrivit att han var social och utåtriktad. Jag tyckte absolut inte att han var det. Men i hans värld så var han det.
Bulls Eye.Jag upplever att folk generellt beskriver den personen de skulle vilja vara och kanske ser sig själv bli när de väl hittar Den Perfekta Partnern och lever i Det Perfekta Förhållandet.
Eller så är det väldigt få som vill beskriva sig som apatiska dagdrivare på en dejtingsite, trots att de i andras ögon är ungefär det.Kan det ha att göra med att vissa egenskaper är finare än andra? Enligt samhällets normer
Tack du....om du visste hur många bilar jag lagat i min dag åt tjejer..oftast knappt fått tack för hjälpen......men det var förr när man bara jobbade å sket i tjejer... nu när man letar så kommer inga såna erbjudandenJa? Och? Vill man gå på dejt så kanske man får mecka lite också...;-)
Skämt åsido så kanske det är där du missat din drömdejt.
Du kan ju inte bara utgå från att det är dina skills dom vill ha?
Det är ungefär det här jag börjar förstå. Vad som står i presentationen spelar egentligen ingen roll. Det är när man möts som det avgörs hur mycket man passar ihop.
Det man gör med profilvalen är ju att sålla bort ytligheter och andra saker som egentligen är helt oviktiga för hur man passar ihop.
Helt off topic, men jag känner inte igen dig nu @stjarnhimmel med din nya avatar!![]()
Jag tror inte att ändringen av avataren löser det problemet...Nä det är ju lite klurigt ... Men jag tröttnade på att vara ett frågetecken..
Jag blev ett frågetecken iaf och undrade varför folk citerade @stjarnhimmel när hon inte hade skrivit något.Jag tror inte att ändringen av avataren löser det problemet...
![]()