Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske beror på var du bor?
Här i östra Mälardalen är sällskapshunderiet betydligt vanligare än jakthundar. Men egentligen är min best en vallhund. Och tyvärr inga andra får är fårskallarna i hennes flock.

Jag bor i de Dalsländska skogarna . Här jagar man självklart med alla hundar. Får så mycket beröm för min fina jaktterrier ..(Dvärgschnauzer)

Är man hundägare själv så är det ju en fördel om interesset delas eftersom hunden är en familjemedlem. Har förr....med tidigare hundar, märkt att förståelsen kan svaja. Hund är mysigt typ...men jobbigt.

Inser allt mer att den jag tillslut hamnar med bör ha iaf ett litet intresse för hund och ev andra djur.
presentstioner där det står "Har inget husdjurvoch vill inget ha" går fetbort! :meh:

Jag fuskar lite i min MP-profil, jag har en bild från en hundpromenad trots att jag inte har någon egen hund. :) Men jag skriver att det är så i presentationen och jag tycker det är OK eftersom jag gillar hundar. Jag tyckte att den ser större ut än en dvärg på bilderna och ja jag var tvungen att kolla på hundbilden igen eftersom vi pratar om hundar. :)

Är man hundägare själv så är det ju en fördel om interesset delas eftersom hunden är en familjemedlem. Har förr....med tidigare hundar, märkt att förståelsen kan svaja. Hund är mysigt typ...men jobbigt.

Inser allt mer att den jag tillslut hamnar med bör ha iaf ett litet intresse för hund och ev andra djur.
presentstioner där det står "Har inget husdjurvoch vill inget ha" går fetbort! :meh:
Jag märker även bland hundägare att jag har en något annorlunda inställning.
Jag ser min hund som ett fyraårigt barn. Det jag vill göra med ett fyraårigt barn kan jag också göra med min hund. (förutom restaurangbesök och allergier då...)

Är det ok för mig att lämna mitt fyraåriga barn i bilen vid köpcentret två timmar, då kan jag göra det med Jessie också.
Är det ok för mig att lämna mitt fyraåriga barn hemma, medan jag åker och jobbar, då kan jag göra det med Jessie också.
Är det ok för mig att lämna mitt fyraåriga barn bunden utanför en port medan jag är därinne, då kan jag göra det med Jessie också.

Jag ses som klemig.
Jag ser mig själv som jag tar ansvar för det liv jag skaffat.

Jag fuskar lite i min MP-profil, jag har en bild från en hundpromenad trots att jag inte har någon egen hund. :) Men jag skriver att det är så i presentationen och jag tycker det är OK eftersom jag gillar hundar. Jag tyckte att den ser större ut än en dvärg på bilderna och ja jag var tvungen att kolla på hundbilden igen eftersom vi pratar om hundar. :)

Nu undrar jag om jag inte har LÄST din profil!!!!

Min hund är lite för stor för sin ras.

Nu undrar jag om jag inte har LÄST din profil!!!!

Min hund är lite för stor för sin ras.

Jag lade till hundbilden för några dagar sedan och jag har inte sett dig bland besökarna på profilen sedan dess, så det tror jag inte. Jag bör ju vara den senaste besökaren på din profil, så det är ju inte så svårt att se för dig.

Jag fuskar lite i min MP-profil, jag har en bild från en hundpromenad trots att jag inte har någon egen hund. :) Men jag skriver att det är så i presentationen och jag tycker det är OK eftersom jag gillar hundar.

Vet du vad, jag undrar om du inte raderar ut dig själv i dina försök att passa alla tänkbara kvinnor. När du dök upp här som hestmannen och någon frågade om din koppling till hästar så förklarade du att du inte hade någon, men du ville gärna lära dig om hästar.

Nu har du en bild från en hundpromenad inte för att du har hund, utan för att du gillar hundar.

Det är svårt att få något annat intryck än att du på det viset försöker väcka intresse hos a) hästmänniskor, b) hundmänniskor. Men det säger ju inget om dina intressen, om dig.

Dessutom har jag sett dig göra rader av inlägg där du marknadsför dig själv. Om en tjej skriver om en knäpp kille som kontaktat henne så har du varit snabb med att försäkra att så skulle du aldrig göra.

Var dig själv istället! Med dina intressen. En kameleont som byter färg efter omgivningen är bara profillös. En människa är mycket intressantare när hen visar sina intressen, sin personlighet. Du har inte mer att vara rädd för än någon annan på den punkten, du duger säkert som du är. Alla duger - och skulle någon inte anse att du gjorde det, så är denna någon ändå inget att satsa på.

Senast ändrad:
"Har inget husdjur och vill inget ha" går fetbort! :meh:

Minst sagt! Jag har gjort tydligt i min profil att man ska älska djur. Här får man tåla katthår i maten, överallt. Man får stå ut med att vara inneboende och gäst hos två katter som jorden snurrar runt. Man får vara överseende och även engagerad i hästsug och ockupation av vänners stall och hagar, längta efter att få mocka hästskit och fikastunder hos vänner brukar oftast vara i stallniljö. Naturprogram på play och tv om sån finns, drömmar om afrikaresor med djur i fokus och inse och älska att DJUR upptar väldigt mycket av det gemensamma livet med mig.

Bada gör hon inte heller (för hon tycker hon är för tjock) men jag ska iaf försöka få med henne ut på stranden nån dag, jag vill ju för tusan bada! Och det tänker jag inte göra själv nu när jag har hittat min flicka ju, det får hon ju fatta :D
Jag har inte visat mig på en badstrand på kanske ...30 år?
Exet älskade att ligga på strand och försökte i början övertyga mig att bada. Jag försökte. Men det slutade bara med att jag satt under en solhatt lite ångestskakande och försökte läsa. Så han gav upp.

Med detta vill jag säga att det som du upplever som en njutning inte behöver vara det för andra personer.
Om din älskling GILLAR att bada ska hon göra det oavsett hur hon ser ut. Men funkar det inte så funkar det inte. Men försök inte att få henne att göra det för din skull. Om hon inte vill. Respekt för hennes känslor innebär också att inte tvinga någon till något man själv upplever njutningsfullt.

@Jeffery Är du så pass ärlig i din dejtingprofil att du skrivit att du har en PARANOID PERSONLIGHET? ;)
(Får ha ett j***la teleobjektiv om jag ska fota i Mälardalen härifrån... :D)

En liten dejtingrapport:
Under vinterns, och vårens dvala i mitt ide, har jag kommit fram till att jag kanske har det bäst ensam!???? :confused::angel:

Så... nu är det sommar! :) Och ketchupeffekten har slagit till... Det är mess, mejl, telefonsamtal, fika, grillkvällar, middagar, biobesök och pubrundor med, åtminstone, fyra ridderliga, seriösa intressenter... Och jag är trevlig, rolig och social, mot dem alla... Men... tja, det löser sig nog när semestern är över... Grå vardag är ett mycket bra sållningsinstrument!:)

En liten dejtingrapport:
Under vinterns, och vårens dvala i mitt ide, har jag kommit fram till att jag kanske har det bäst ensam!???? :confused::angel:

Så... nu är det sommar! :) Och ketchupeffekten har slagit till... Det är mess, mejl, telefonsamtal, fika, grillkvällar, middagar, biobesök och pubrundor med, åtminstone, fyra ridderliga, seriösa intressenter... Och jag är trevlig, rolig och social, mot dem alla... Men... tja, det löser sig nog när semestern är över... Grå vardag är ett mycket bra sållningsinstrument!:)
Sommar och sol sätter onekligen guldkant på det mesta och försköningssolglasen kommer på! Men det är väl bara att njuta till fullo nu, hösten kommer juh sen ändå så den behöver man inte bekymra sig om nu :)

Vet du vad, jag undrar om du inte raderar ut dig själv i dina försök att passa alla tänkbara kvinnor. När du dök upp här som hestmannen och någon frågade om din koppling till hästar så förklarade du att du inte hade någon, men du ville gärna lära dig om hästar.

Nu har du en bild från en hundpromenad inte för att du har hund, utan för att du gillar hundar.

Det är svårt att få något annat intryck än att du på det viset försöker väcka intresse hos a) hästmänniskor, b) hundmänniskor. Men det säger ju inget om dina intressen, om dig.

Dessutom har jag sett dig göra rader av inlägg där du marknadsför dig själv. Om en tjej skriver om en knäpp kille som kontaktat henne så har du varit snabb med att försäkra att så skulle du aldrig göra.

Var dig själv istället! Med dina intressen. En kameleont som byter färg efter omgivningen är bara profillös. En människa är mycket intressantare när hen visar sina intressen, sin personlighet. Du har inte mer att vara rädd för än någon annan på den punkten, du duger säkert som du är. Alla duger - och skulle någon inte anse att du gjorde det, så är denna någon ändå inget att satsa på.

Först vill jag bara säga att jag verkligen gillar hundar extremt mycket och om min nuvarande livssituation inte gjorde det så svårt för mig att ha hund så skulle jag skaffa en direkt. Jag tar varje chans jag får att prata med hundar.

Du har rätt i mycket av det du skriver, det är nog dags för mig att leta upp en kurs i ridning för vuxna istället för att läsa om hästar här på Buke. Återkommer förhoppningsvis så småningom. :)

Först vill jag bara säga att jag verkligen gillar hundar extremt mycket och om min nuvarande livssituation inte gjorde det så svårt för mig att ha hund så skulle jag skaffa en direkt. Jag tar varje chans jag får att prata med hundar.

Du har rätt i mycket av det du skriver, det är nog dags för mig att leta upp en kurs i ridning för vuxna istället för att läsa om hästar här på Buke. Återkommer förhoppningsvis så småningom. :)
Jag gillar också hundar jättemycket! Har alltid velat ha en men det funkar inte med mitt liv. Men näver att jag skulle använda en bild av mig med hund i en dejtingprofil. Det ger inte rätt bild.

Ja, är du det minsta intresserad av hästar är det klart att du ska börja rida.

Fortsättning... Jag ljög i mitt tidigare inlägg!:o Telefonen pingade och vips var de fem... :grin:
Poolparty?:eek: Vid den här tiden i månaden, när muffinfluffet ligger som ett, extratjockt, duntäcke över sexpacken...:o

:idea: Eftersom han verbalt uttrycker att han vill träffa mig för att jag är så social, kommunikativ, trevlig och humoristisk, lånar jag en heltäckande galler- burka av grannfrun:love:, det borde funka, va?:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 718
Senast: nyttnick
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
872
Senast: Guldaskig
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
7 173
Senast: Palermo
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 988

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka