Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror de annonserna går på ålder, kön och relationsstatus på FB, eller om du inte har fyllt i relationsstatus så räknas du som singel - jag fick massor med annonser för suspekta dejtingsidor där det skulle finnas "äldre män"... Anmälde dem som stötande och nu slipper jag dem ;)
Jo FB är ju hopplöst. Men här på Buke brukar det vara lite lugnare.

Det beror på hur tjock plånboken är och hur välfyllt ditt konto blir. Får du inte ett ekonomiskt bekymmerslöst liv så är han en torsk helt enkelt oavsett hur gammal han är. :up:
Och ändå... Av alla intressenter, han som INTE kör Lexus, har sommarstuga i skärgården, egen båt, jaktstuga i fjället och pool i trädgården, är den jag vill ta med till närmaste köpcentrum...;)

Ajdå..... iom att jag fyllt 40 å är singel i statusen på FB betyder det ju för FB att jag inget har å hämta hos svenskor... bara import kvar... SÅ menar dom ja ;)

Jag fick ett lååååångt mail från en som var långt utanför mitt åldesspann.... uppåt. Han berättade om hela sitt liv och räknade upp alla sina hus, båtar, bilar, resor mm.

Varför inte börja med en kortare öppning och se om personen ens är intresserad innan man drar hela sitt livs historia? Finns inget jag behöver fråga den karl om jag var intresserad. Han har redan berättat allt.

Sen såg jag ett lite...udda.... Megafoninlägg från en tjej . "Undra hur jag vill ha mina ägg i morgon bitti. Stekta eller befruktade?"
Ett dåligt skämt eller lite desperat?
Såg den åxå..... hon hade redan 3 kids...så minst 3 ggr hade hon nog kört äggtricket ;)

Äsch, jag känner mig lite besviken. Hade ju mycket kontakt med en på hp och vi planerade lite att ses under midsommarhelgen, men det blev inte så. Istället föreslog han att vi skulle ses helgen som var.
Nå, efter midsommar avtog kontakten och han tog flera dagar på sig att svara på meddelanden. Tidigare svarade han bums.Jag insåg ju att hans intresse helt plötsligt hade gått från "jag blir mer och mer intresserad" till "svalt". Ingenting speciellt hade hänt. Vi har haft lite kontakt sedan dess men mest sporadiskt.
Han kastade en liten hint om att han hade haft tid att komma hit, men då hade jag gäster så det passade inte. Skrev då att jag inte egentligen hade räknat med att han skulle komma mera eftersom det verkar som att intresset har svalnat. Han skrev att intresset verkar ha svalnat lite från båda sidor. Jag skrev ännu att han fortfarande är välkommen men det känns mera aktuellt med en dagsdate än en övernatningsdate och att han är välkommen efter lördag...och kan ha tandborsten i bakfickan ifall att...

Inte ett ljud sedan dess - snart en vecka sedan :( Jag kan absolut ta det att intresset svalnat, men jag tycker ändå att man kan "göra slut" (missförstå mig inte här nu! Vi hade ingenting!) på ett sjysst sätt - inte bara försvinna.
Tröstar mig med att han säkert är en fegis i andra situationer också = inget för mig...men lite surt känns det ändå :(

:(Jag kan absolut ta det att intresset svalnat, men jag tycker ändå att man kan "göra slut" (missförstå mig inte här nu! Vi hade ingenting!) på ett sjysst sätt - inte bara försvinna.:(
Hur gör ni slut med nån ni haft en större kontakt med?

Ska exemplifiera när jag inte är ute i svampskogen...

Trist @tott
Vi ä ju vuxna människor och borde kunna var raka och säga "Ledsen men det klickar inte för mig/ du är tyvärr inte den jag söker/ jag har fått större intresse för en annan jag har kontakt med" eller what ever.....

Trist @tott
Vi ä ju vuxna människor och borde kunna var raka och säga "Ledsen men det klickar inte för mig/ du är tyvärr inte den jag söker/ jag har fått större intresse för en annan jag har kontakt med" eller what ever.....

Jamen precis. Nåt sånt skulle han ju kunna skriva. Han skrev alltid också "hej du fina" eller "god natt fina" osv, men det sätter jag inte mycket värde i eftersom vi aldrig ens träffats, men ändå...

Personligen drar jag öronen åt mig direkt när den typen av komplimanger/snuttord kommer innan man ens setts eller knappt känner varandra. Känns inställsamt. Bättre att sånt kommer när man mötts och har fått lite hum om varandra. När det strös till höger och vänster har jag svårt att ta personen seriöst i känsloyttringar.

Personligen drar jag öronen åt mig direkt när den typen av komplimanger/snuttord kommer innan man ens setts eller knappt känner varandra. Känns inställsamt. Bättre att sånt kommer när man mötts och har fått lite hum om varandra. När det strös till höger och vänster har jag svårt att ta personen seriöst i känsloyttringar.

Lite så tänker jag också. Gillar inte sånt babbel utan att ha setts.

Jag tycker det är illa nog de som avslutar ett mail med kram, innan man setts eller ens vet vem den andra är. Jag brukade svara tillbaka att jag inte vill ha kramar från okända..

Jag låter vanligtvis motparten styra när "kram" och liknande mindre yttringar ska införas.
Om jag skulle öppna, men inte få i retur skulle jag förståss ta ett steg bakåt igen.

Gör inte det. Skulle du öppna med det skulle du inte ens få ett svar tillbaka av mig, och du har inget att ens backa bakåt på för du är körd.
Någon slags fingertoppskänsla får man ju ha. Jag tror att jag möjligtvis gjort det med en eller två mailkontakter under det år jag varit aktiv - och fått tillbaka svar båda gångerna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 810
Senast: nyttnick
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
883
Senast: Guldaskig
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
7 334
Senast: Palermo
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 999

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka