Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var inne lite på min "sida" förut och en sak slog mig.
När jag reggade mig första gången så valde jag en tremånadersprenumeration. I början fick jag mycket meddelande och besök. Jättekul att börja läsa och svara vissa. Men det dog snabbt ut. Sista månaden var stendöd!
Sen beslutade ju jag att ta bort profilen när mina tre månader var slut och jag hade fått en rätt bra kontakt med Mr Dejt. Det gick några veckor och han var ju kvar med sin sida. Så jag bestämde mig som bekant för att sparka igång min igen. Men jag ville inte betala denna gången.....Körde en snikvariant. Fick ta ett nytt nick. Presentationen blev ungefär den samma. Lite finslipning. Två av bilderna satte jag in igen och sen valde jag några andra. Bortsätt från mitt nick så var det ju i stort sett samma profil.
De jag skrivit med första gången blockade jag. Orkade inte lägga tid och energi på kontakter som inte lett någonstans. Orkade heller inte sitta och älta varför jag var tillbaka eller få sura meddelanden.
Första dagen fick jag närmare 200 besökande och ett 30-tal meddelanden. Kommande dagar låg besökarantalet strax under tresiffrigt dagligen och ett tiotal meddelanden. Märkligt eftersom jag 3 veckor tidigare varit helt ointressant.
Jag såg ju att flera var "gammalt" MP-folk. Några hade jag tom fått meddelanden från förr. Men ingen verkade fatta att jag var samma som förut. Endast en skrev att han kände igen mig men då hade han inte skrivigt för då provade han att dejta en.
Intresset höll i sig ca en vecka...det ebbade ut rätt snabbt. Nu mindre än tre veckor senare är det ganska dött igen.
Tycker det är väldigt märkligt att så få verkar komma ihåg vilka de skickat komplimanger och meddelanden till. Fick bla ett meddelande från en som skrev " Du var vacker och verkar trevlig och mysig" Han skrev några meddelanden sist gång också som jag inte svarade på. Anledningen att jag inte svarade var för att han gick direkt på utseendet och tog upp det i varje meddelande. Men ändå känner han inte igen mig 3 v senare.... :D

Någon mer som märkt av att intresset för ens profil snabbt minskar? Är det lika på andra sajter? Är karlar lika på när man är ny där och dementa?

Jag är på Happypancake och då jag bytte bild för ett antal veckor sedan så hade jag ett stort uppsving, men nu är det dött och stiltje igen. ...och de flesta som tar kontakt är ynglingar som berömmer utseendet. Utseendet verkar nog vara det primära för lite äldre också. Får många kommentarer om det, men inte så många om resten av min profil.
Funderar lite på att regga mig på MP igen och ta ett 3-månaders medlemskap, men jag vet inte...

Men begär du verkligen att de ska komma ihåg dig när du inte svarat eller t o m blockat dem? Jag kan tycka att det låter klokt att skicka iväg en första kontakt till alla som inte verkar direkt frånstötande. Jag skulle inte kräva att jag var Väldigt Utvald redan vid en inledande kontakt, tror jag.

Jag kanske missuppfattade dig. Men om jag inte gjorde det så börjar det kännas väldigt svårt, eller kanske t o m omöjligt, att "göra rätt" på en dejtingsajt.

Du missuppfattade mig.
Jag skrev att jag blockade de om jag hade SKRIVIT med ( typ 6 st). Alltså de som jag har chattat med, på dejt med. Inte alla som skickat ett meddelande.....
Kan vara svårt att förklara för någon som inte nätdejtar hur en klassisk kontakt/meddelande kan se ut som man får ser ut och hur jargongen låter.
Jag kräver INTE att vara väldigt utvald. Otroligt tråkigt om du uppfattar mig som sådan.

Aha, jag fattade inte att du menade dem du redan träffat.

Men intrycket att du vill känna dig utvald fick jag nog. Typ som att en man (eller kvinna) som tar en inledande kontakt med väldigt många skulle anklagas för att vara en player. Medan jag då tycker att det verkar vara ett helt okej sätt att börja, man mailar alla som inte är direkt frånstötande. Så menade jag - men därmed har jag inte påstått att du anklagat någon för att vara player. :)

Jag är på Happypancake och då jag bytte bild för ett antal veckor sedan så hade jag ett stort uppsving, men nu är det dött och stiltje igen. ...och de flesta som tar kontakt är ynglingar som berömmer utseendet. Utseendet verkar nog vara det primära för lite äldre också. Får många kommentarer om det, men inte så många om resten av min profil.
Funderar lite på att regga mig på MP igen och ta ett 3-månaders medlemskap, men jag vet inte...

Ja det där är också märkligt. Lägger man in en ny bild så händer en hel del. Trots att man varit på sajten länge och har bilder sen tidigare. Även här kan man få flera meddelanden från sådana som skrivit innan men som tappat intresset. Men med en ny bild så börjar de skriva igen :confused:

Aha, jag fattade inte att du menade dem du redan träffat.

Men intrycket att du vill känna dig utvald fick jag nog. Typ som att en man (eller kvinna) som tar en inledande kontakt med väldigt många skulle anklagas för att vara en player. Medan jag då tycker att det verkar vara ett helt okej sätt att börja, man mailar alla som inte är direkt frånstötande. Så menade jag - men därmed har jag inte påstått att du anklagat någon för att vara player. :)

Då har du fått fel intryck av mig och tolkat in något om mig i min text som inte stämmer på mig som person.

Och då skulle min ev personlighet gissas fram och diskuteras? Vet inte hur den frågan kom in i mitt inlägg.....
Mitt inlägg handlade ju om kontaktfenomenet i nätdejting och hur snabbt det förändrades och om det var lika på fler sidor. Även OM jag hade haft ett sk väldigt behov av att känna mig utvald och krävt det....så hade det ju inte ändrat fenomenet som jag ville diskutera som sådant.

Var inne lite på min "sida" förut och en sak slog mig.
När jag reggade mig första gången så valde jag en tremånadersprenumeration. I början fick jag mycket meddelande och besök. Jättekul att börja läsa och svara vissa. Men det dog snabbt ut. Sista månaden var stendöd!
Sen beslutade ju jag att ta bort profilen när mina tre månader var slut och jag hade fått en rätt bra kontakt med Mr Dejt. Det gick några veckor och han var ju kvar med sin sida. Så jag bestämde mig som bekant för att sparka igång min igen. Men jag ville inte betala denna gången.....Körde en snikvariant. Fick ta ett nytt nick. Presentationen blev ungefär den samma. Lite finslipning. Två av bilderna satte jag in igen och sen valde jag några andra. Bortsätt från mitt nick så var det ju i stort sett samma profil.
De jag skrivit med första gången blockade jag. Orkade inte lägga tid och energi på kontakter som inte lett någonstans. Orkade heller inte sitta och älta varför jag var tillbaka eller få sura meddelanden.
Första dagen fick jag närmare 200 besökande och ett 30-tal meddelanden. Kommande dagar låg besökarantalet strax under tresiffrigt dagligen och ett tiotal meddelanden. Märkligt eftersom jag 3 veckor tidigare varit helt ointressant.
Jag såg ju att flera var "gammalt" MP-folk. Några hade jag tom fått meddelanden från förr. Men ingen verkade fatta att jag var samma som förut. Endast en skrev att han kände igen mig men då hade han inte skrivigt för då provade han att dejta en.
Intresset höll i sig ca en vecka...det ebbade ut rätt snabbt. Nu mindre än tre veckor senare är det ganska dött igen.
Tycker det är väldigt märkligt att så få verkar komma ihåg vilka de skickat komplimanger och meddelanden till. Fick bla ett meddelande från en som skrev " Du var vacker och verkar trevlig och mysig" Han skrev några meddelanden sist gång också som jag inte svarade på. Anledningen att jag inte svarade var för att han gick direkt på utseendet och tog upp det i varje meddelande. Men ändå känner han inte igen mig 3 v senare.... :D

Någon mer som märkt av att intresset för ens profil snabbt minskar? Är det lika på andra sajter? Är karlar lika på när man är ny där och dementa?
Det beror nog på hur siten matar ut din info. Jag är på HP och ju mer aktiv man är där desto mer hamnar man i deras olika filter typ vilka är online just nu, vem har uppdaterat sin sida, vem får många besök etc. Det funkar ungefär som i facebook, om du är aktiv så hamnar du högt upp i alla nyhetsflöden och andra kan se dig, du får alltså mer reklam. Nya medlemmar brukar hamna med bild och användarnamn i olika nyhetsmail man får eller på första sidan (nya singlar i ditt område) osv.

Tror jag har hittat min drömprins :love:

För vad säger ni om denna presentationstexten damer :d

"Tjena här hittar du något speciellt!
Super snygg snubbe. INTE RIKTIGT MIN STIL.

När jag såg värld var de våren 69. Danderyds...
Min 21åriga dotter har tagit sina vingar ur på egna äventyr.

En kort beskrivning av mig som mina vänner sett mig. Med sina första intryck.
En.en ganska bryskt kille med en ganska ganska hårt skal, men när du vill veta mer finner du en mjuk man med rikligt av kärlek,
Hur den lite hårdare mot mina anställda, men jag var inte deras chef för att skaffa mig nya vänner, uran att driv fföretaget framåt.

Jag stormtrivs i köket, o älskar att laga käk, köket är mitt territorium, nästa så att en inkräktare blir iväg knuffad
Är en person som föredrar nära vänner, bekanta möter jag på stan.

Trivs med en lugn kväll med god mat, ibland på en krog men inte för ölen, utan med dig,
Oftast med en trevlig film en film.,
Lysnar helst på musik än att låta tv`Bursa
Musiksmak allätare.

Vad söker då jag en
`kvinna`med det menas inge manhaftig! som trivs i livet,och inte är materialist, med fötterna på jorden och vågar ha sina åsikter, men som för den saken inte alltid måste få sista ordet, då olika är berikande, vi lär känna varandra på flera plan, bra du inte blir irriterad av att jag inte alltid viker mig.

En kvinna som är medveten om sitt utseende men inte gör det till någon överdrift.

Som inte har avsikt att skaffa nya barn, då det börjar bli tid för annat. Att låna en liten kan vara nog så mysigt, fast med retur rätt. ;)

jag vet att du fins där, det gäller bara att våga lite.
// Dennis ."

Fast jag passar inte in i åldersspannet :cry: han söker 25-35 och är själv 45.

Men det låter som drömprinsen, så jag kanske ska skicka iväg ett mal ändå?

Det beror nog på hur siten matar ut din info. Jag är på HP och ju mer aktiv man är där desto mer hamnar man i deras olika filter typ vilka är online just nu, vem har uppdaterat sin sida, vem får många besök etc. Det funkar ungefär som i facebook, om du är aktiv så hamnar du högt upp i alla nyhetsflöden och andra kan se dig, du får alltså mer reklam. Nya medlemmar brukar hamna med bild och användarnamn i olika nyhetsmail man får eller på första sidan (nya singlar i ditt område) osv.

Så funkar det på MP med. Personligen känner jag igen och har lite koll på vilka jag har varit tillräckligt intresserad av för att höra av mig till tidigare.
På MP räcker det att ha varit inloggad så "åker man upp".
Nyhetsinlägg med nya singlar finns inte på samma sätt.

En.en ganska bryskt kille med en ganska ganska hårt skal, men när du vill veta mer finner du en mjuk man med rikligt av kärlek,
Hur den lite hårdare mot mina anställda, men jag var inte deras chef för att skaffa mig nya vänner, uran att driv fföretaget framåt.

Jag stormtrivs i köket, o älskar att laga käk, köket är mitt territorium, nästa så att en inkräktare blir iväg knuffad

Trivs med en lugn kväll med god mat, ibland på en krog men inte för ölen, utan med dig,
Musiksmak allätare.

Vad söker då jag en
`kvinna`med det menas inge manhaftig! som trivs i livet,och inte är materialist, med fötterna på jorden och vågar ha sina åsikter, men som för den saken inte alltid måste få sista ordet, då olika är berikande, vi lär känna varandra på flera plan, bra du inte blir irriterad av att jag inte alltid viker mig.

En kvinna som är medveten om sitt utseende men inte gör det till någon överdrift.

Som inte har avsikt att skaffa nya barn, då det börjar bli tid för annat. Att låna en liten kan vara nog så mysigt, fast med retur rätt. ;)

// Dennis ."

GO FOR IT!
Men vad är det med män och ålder? Vad jag förstår är han född 69? Men vill träffa någon i ålder 25- 35...
Varenda man på dejtingsidan jag träffar på vill träffa någon yngre och när man frågar varför säger de alla att jag är så mkt yngre än alla andra. Förutom då 20-åringarna som hör av sig och vill ha sex..

Musiksmak allätare.

Vad söker då jag en

// Dennis ."

Men åh, då är jag i rätt åldersspann! Måste genast regga mig så jag kan maila honom!

GO FOR IT!
Men vad är det med män och ålder? Vad jag förstår är han född 69? Men vill träffa någon i ålder 25- 35...
Varenda man på dejtingsidan jag träffar på vill träffa någon yngre och när man frågar varför säger de alla att jag är så mkt yngre än alla andra. Förutom då 20-åringarna som hör av sig och vill ha sex..

JA! Det undrar jag med??? Jag tycker att jag är världens kap (såklart! :D ) men är alltid sisådär 5-10 år för gammal för män i min egna ålder! Ytterst irriterande.... :meh:

Musiksmak allätare.

Vad söker då jag en

// Dennis ."

Nu vill ju inte alla kvinnor ha barn. Men det är nog inte ovanligt att flera i den åldern vill ha det. Och de som har barn är oftast inte så stora. Kanske bättre att söka en kvinna i sin egen ålder som är lite på samma plats i livet?
Han verkar ha många egna territorium. Kvinnan ska nog mest smyga runt och vara lite värn och söt ;)

Hittat några sådana typer på MP med men merparten av männen verkar söka kvinnor runt sin egen ålder. Däremot märker man ju att alla inte är lika generösa i ålderspannet uppåt som nedåt ;)

Finns en karl som börjar sin press med stora bokstäver "ÄR DU 40+ KAN DU BLÄDDRA VIDARE"
Han är 45.
Jag var reggad under några månader som nysingel för tre år sen och då hade han samma texten. Den verkar inte funka något vidare eftersom han är kvar.

"Vad söker då jag en

[...]
// Dennis ."
Med andra ord så ska den han söker vara:
kvinnlig - men inte för kvinnlig
materialistisk - men inte för materialistisk
full av egna åsikter - men utan att vilja hävda dem
och minst 10 år yngre än honom

Det leder mig till två frågor:
Varför bemödar sig folk med så dumma beskrivningar av vad de söker?
Är han omedveten om hur han framställer sig eller bryr han sig inte, eller är det den bild han vill :nailbiting: ge oss?

Jag har råkat ut för något som jag inte riktigt vet vad jag tycker om...egentligen vet jag det....jag gillar det inte men jag är kanske löjlig.
En gammal skolkamrat kände igen mig på MP. Ingen jag direkt umgicks med när jag gick i skolan. Eftersom han viste vad jag heter så letade han ist upp min Facebook och skickar meddelanden där ibland. Han har aldrig skrivit något på MP utan skickade ett privatmeddelande om att han sett mig på sajten. Inget jättekonstigt som skrivs. Men mycket frågor. Jag dröjer länge med svaren och svarar kort och inte på allt. Numera skriver han allt mer sällan. Kände väl mest att det blev lite "på" att flytta konversationen direkt till min privata FB.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 080
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
812
Senast: Guldaskig
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 946
Senast: Palermo
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 266
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka