Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
KL/ allmänt svar: Jag tror att de vill prata i telefon för att förvissa sig om att man tillhör "rätt" kön.

@Voff: Du tror inte att snuskfiltret släpper igenom ord som "midda, vin, mys, kväll"?

Det där med telefon är intressant, jag är också en notorisk telefonghatare. MEN på mina senaste dejter har jag "tvingats" att ringa upp för att få lite guidning sista biten till mötesplats och båda gångerna blivit sjukt besviken på dejtens röst.

Jag visste inte ens att jag brydde mig om sånt. Och det STÖR mig något enormt att jag ens tänker tanken att "nej fy, honom vill jag inte träffa" bara för att rösten inte passar ihop med det jag föreställt mig.
Det och så har jag kommit på att jag tycker det är osexigt med små händer. Ska man verkligen ha så ytliga preferenser när man är 40+, när man dessutom aldrig haft det tidigare?
Blir så trött på mig själv:mad:

Jag märker också att jag retar mig på småsaker. Den senaste telefonprataren, som jag gjorde en riktig fetdiss på till slut, liksom "hummade" en gång i minuten när vi pratade.
Ytterst störande. Och när jag säger att "vi" pratade så menar jag att det i det närmaste var en monolog från hans sida.

Jag märker också att jag retar mig på småsaker. Den senaste telefonprataren, som jag gjorde en riktig fetdiss på till slut, liksom "hummade" en gång i minuten när vi pratade.
Ytterst störande. Och när jag säger att "vi" pratade så menar jag att det i det närmaste var en monolog från hans sida.
Åh, det där påminner mig om ett ämne jag tänkte ta upp här; värsta/sämsta dejten ni varit på!
Jag har två olika som platsar in. Den första är rätt många år sen nu, vi var ute och drack öl och allt var frid och fröjd, trodde jag. Tills han kläcker ur sig "vad du tycker mycket". Japp, det gör jag. Jag var inte nickedockan han letade efter tydligen. :D
En annan som var illa var härom året. Jag hade väl egentligen hunnit ångra beslutet att ses innan det väl skedde, magkänslan sa att det inte var bra. Tänkte iaf. att magkänslan inte ska få styra, så jag gick på dejten ändå. Stackarn jag träffade var så nervös så han stammade, och tydligen tyckte han det blev en obehaglig tystnad om vi var tysta i 30 sekunder, och då började han humma/mumla för att fylla ut tystnaden innan han kom på nåt att säga. Vi hade bestämt att ta en promenad runt sjön, som är ca 5 km. Jag ville vända redan efter 100 meter...

Det kanske är dags att utöka sökområdet, jag är ju egentligen flyttbar.

Hur har det fungerat för er som har dejtat någon som bor långt borta, jag tänker på att det borde vara svårt att träffas tillräckligt ofta för att det ska gå framåt t.ex.?

Så då är dejt#2 avklarad.
Strandpromenad på strandpromenaden i knäckande värme, hunden kröp ned i vattnet där hon kom åt, räkmacka och kaffe på café på brygga. Bästa möjliga förutsättningar. Vi kom fram till att vi hade många gemensamma intressen, och skulle förmodligen ha mycket kul ihop. Men samtidigt tyckte hon att det "inte var tillräckligt med pirr i luften", varför vi inte kommer träffas mer.
Så denna date får kategoriseras ned i facket bummer.

Det har gjort att jag nu tagit en 3-månaders prenumeration på motesplatsen, så att jag ska skicka mess till folk. Och ta emot mess. Samt läsa de fyra jag fått. De sista var dock en stor besvikelse.

Samtliga mail bestod av hurtiga oneliners,
  • Hej :-) du låter trevlig :-)
  • Hej skulle vilja skriva lite med dig !
  • Hälsningar från en plätta : )!
  • Du låter trevlig! [nick]
varför jag i ett anfall av cynism gissar att samtliga mess är automatskapade av motesplatsens kartotek av dummykonton, skickade till mig i ett oläsligt skick, för att jag ska betala dess grindslant så att ägarna kan skratta hela vägen till banken medan jag stavar mig igenom de djupa inläggen.

Om det är nån som vill prata på riktigt, är jag mycket mottaglig just nu.

Näää...va öken!
Ni vekade ju ha rena drömdejterna. Både hundar och svampar!!!
Räds inte de hurtiga oneliners.....många tjejer är fega i starten. Jag är absolut en av dom som skulle starta så. Läs pressen och verkar de intressanta så på dom bra!!!!!!

Min värsta dejt var en snubbe som jag vågade bjuda hem till mig första dejten, på en fika (och det gör jag aldrig mer om!) Hursomhelst, det här var en vardag och vi hade båda två jobbat, så klockan var väl 5-6 på kvällen sådär. Jag fixade kaffe och vi satt i soffan och småpratade med TV:n på och det kändes ganska otvunget alltihop.

Men klockan gick och han gjorde sig ingen brådska med att åka hem så till slut säger jag lite försynt sådär att jag börjar känna mig trött och behöver lite skönhetssömn, varvid denne snubbe klär av sig och lägger sig i min säng!!

Och jag blev så oerhört paff så det enda jag kom mig för att säga var att han verkligen inte skulle förvänta sig någon sexuell aktivitet. Han köpte det och sov natten igenom, vilket jag inte gjorde. Och sen hördes vi aldrig mer!

Observera alltså att vi hade bara druckit kaffe, ingen alkohol, och det var inget hångel i soffan. Så varför han tyckte att han skulle sova över är en obesvarad gåta.

KL/ allmänt svar: Jag tror att de vill prata i telefon för att förvissa sig om att man tillhör "rätt" kön.

@Voff: Du tror inte att snuskfiltret släpper igenom ord som "midda, vin, mys, kväll"?

jo det är klart att det gör för det är ju inte snusk i den bemärkelsen även om det hintar till det. Men det har hjälpt mig. Får mindre snuskmeddelanden nu. Jag och Mr Dejt testade filtret, han skrev till mig och ord som sug, sugen, lust mm gjorde att medelanderna gick helt bort. Så nog gör det lite nytta :)

[ ... ]Men klockan gick och han gjorde sig ingen brådska med att åka hem så till slut säger jag lite försynt sådär att jag börjar känna mig trött och behöver lite skönhetssömn, varvid denne snubbe klär av sig och lägger sig i min säng!!

Och jag blev så oerhört paff så det enda jag kom mig för att säga var att han verkligen inte skulle förvänta sig någon sexuell aktivitet. Han köpte det och sov natten igenom, vilket jag inte gjorde. Och sen hördes vi aldrig mer!

Observera alltså att vi hade bara druckit kaffe, ingen alkohol, och det var inget hångel i soffan. Så varför han tyckte att han skulle sova över är en obesvarad gåta.
Ouch. Vissa har inte mycket till skam i kroppen. :0o

.....och jag ber om ursäkt om någon känner sig kränkt för att jag ovetandes har beträtt deras sida som bukemedlem :o
Säg bara till mig om jag verkar närgången! Jag bara sitter och skrollar runt utan onda avsikter......

Senast ändrad av en moderator:
Det där med telefon är intressant, jag är också en notorisk telefonghatare. MEN på mina senaste dejter har jag "tvingats" att ringa upp för att få lite guidning sista biten till mötesplats och båda gångerna blivit sjukt besviken på dejtens röst.

Jag visste inte ens att jag brydde mig om sånt. Och det STÖR mig något enormt att jag ens tänker tanken att "nej fy, honom vill jag inte träffa" bara för att rösten inte passar ihop med det jag föreställt mig.
Det och så har jag kommit på att jag tycker det är osexigt med små händer. Ska man verkligen ha så ytliga preferenser när man är 40+, när man dessutom aldrig haft det tidigare?
Blir så trött på mig själv:mad:

Rösten är viktig. Eller kanske inte jättemycket rösten i sig utan hur ord uttalas, uttryck, tonläge...hur flödet i ett samtal gå osv.
Jag tillhör de som inte vill snattra i telefon innan dejt. Jag vill bilda mig en uppfattning om personen via skrift först. Sen direkt det. Jag är rädd att dels bygga upp för stora förhoppningar och göra det för personligt via telefon innan dejt men också att jag ska få någon missbedömmande förutfattad mening innan dejten om jag hör rösten innan jag möter personen.

Rösten är viktig. Eller kanske inte jättemycket rösten i sig utan hur ord uttalas, uttryck, tonläge...hur flödet i ett samtal gå osv.
Jag tillhör de som inte vill snattra i telefon innan dejt. Jag vill bilda mig en uppfattning om personen via skrift först. Sen direkt det. Jag är rädd att dels bygga upp för stora förhoppningar och göra det för personligt via telefon innan dejt men också att jag ska få någon missbedömmande förutfattad mening innan dejten om jag hör rösten innan jag möter personen.
Jag håller med, rösten är viktig. En gäll, entonig röst får det att vända sig i magen på mig, hur ska jag kunna leva med en person om jag inte står ut med rösten?

Erkänner att Mr Dejt har en dialekt jag alltid haft svårt för. I början var jag nära att brista ut i gapflabb...undrade hur i hela friden man skulle kunna tända på något den dialekten sa. Nu är det mest charmigt men det händer att jag blir full i skratt i fel situationer och får bita ihop :cool:

Erkänner att Mr Dejt har en dialekt jag alltid haft svårt för. I början var jag nära att brista ut i gapflabb...undrade hur i hela friden man skulle kunna tända på något den dialekten sa. Nu är det mest charmigt men det händer att jag blir full i skratt i fel situationer och får bita ihop :cool:
Dalmas? :idea:
Doktorn, doktorn ... :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 685
Senast: nyttnick
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
869
Senast: Guldaskig
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
7 065
Senast: Palermo
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka