Bukefalos 28 år!

"Ny" här på Hund

F

Fjunet

\"Ny\" här på Hund

Jag tänkte skriva en liten presentation eftersom jag tycker att jag börjat synas mer och mer här på Hund - även om jag mest läser.

Har haft hund hela livet, schäfer, dobermann och schäfer igen. Är inte intresserad av att tävla i något, men är däremot helt såld på polarhundar och självklart då drag :love: Har ingen hund nu då mina föräldrar inte vill ha någon, men går ut med en softiehane 4 dagar i veckan. Även det är en härlig ras! :) Jag kan ses som "hård" mot hundar, men jag vet att många delar mitt tankesätt när det gäller diciplin.

Det var jag det. Ni andra kan gärna skriva lite om er själv och vad ni sysslar med inom "hunderiet" :)
 
Re: \"Ny\" här på Hund

Förstår att du gillar polarhundar :)..Jag har själv en Alaskan Malamute och skulle gärna skaffa fler när och om jag blir bättre i ryggen...

Jag kör normalt sett släde med hunden men pga sjukdom hos både mig och hunden så har vi inte tränat ordentligt på ett tag.. Men vi är på gång tillbaka igen :)

Förutom att köra släde så får hon även dra skrinda till och från affären när jag handlar samt att jag klövjar henne ibland när jag går till affären och då vi gör våra skogsutflykter.. Förutom drag så har jag kört lite agility och spår med henne och hon är en underbar hund förutom att hon inte riktigt går bra ihop med andra hundar.. Vissa hundar går bra men många tål hon tyvärr inte :(... Annars är hon än väldigt go och mysig hund som älskar att gosa med sina tvåfotingar, dvs mig och sambon...

Min sambo har en Karelsk björnhund som han jagar älg med men jag brukar även låna hans hund och koppla den framför släden, våra hundar går väldigt bra ihop :)
 
Re: \"Ny\" här på Hund

aaahh... jag behöver hundvakt :). du håller möjligtvis inte till i lund lite då och då? *fjäsk fjäsk*

har schäfer och labbe, gör ingenting särskilt med dem, ska börja på kurs med labben så fort vi får plats.
 
Re: \"Ny\" här på Hund

Jag har en Engelsk Setter hane på snart 4 år som jag ställer ut med mkt blandat resultat :D Hoppas kunna övertala pappa att köpa en till i vår med 2 drömlinjer :love: Välmeriterade och härliga hundar!! :D

Vill ha en cocker för jag vill tävla agility/lydnad men det för bli när jag flyttar :)
 
Re: \"Ny\" här på Hund

Tyvärr så håller jag inte till i Lund ;) Är det en kväll det gäller så kan säkert något ordnas dock ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 466
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
Svar
11
· Visningar
1 701
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 702
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
23 570
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp