Ny regering?

V har målat in sig i ett hörn, de har tjatat om misstroende sedan valet, och nu måste de låta JÅ få makten, för att inte tappa för mycket ansikte.
 
Tycker hela grejen känns bara så överdriven. Vi är i en pandemi och V drar igång ett liv om det här. Jag förstår att V är missnöjda med sitt inflytande men känner bara att vi just nu har viktigare saker att hantera. Sedan förstår jag verkligen inte vad V tror att de kommer vinna på det hela.
Så för att vi är i en pandemi ska vi inte bry oss om vilka politiska beslut som fattas?

Jag vet inte om V gör rätt eller fel nu, men jag tycker att hela hyresgrejen är orimlig och jag förstår alla protester. Om det sedan är värt att försöka fälla regeringen för det låter jag vara osagt.
 
Ja, jag förstår itne heller vad planen är.

Att vara politiskt parti innebär inte att man vinner på att hojta högst och värst. Det innebär att man måste ha en tanke, en plan för hur landet ska styras. Att välta en regering som i dagsläget är den enda något sånär vänsterinriktade som går att få i dagsläget - kan det vara nån mening med det?

Hur har de tänkt gå framåt?
Jag tycker det är ansvarslöst beteende.

Det är V:s försök att på något sätt undkomma stämpeln som sossarnas dörrmatta. Så att de ska kunna se sina väljare i ögonen inför valet nästa år. När faktum egentligen är att inget av de realistiska regeringsalternativen egentligen faller V i smaken. Nuvarande eller M+KD+SD+L har inget av det en politik som gör att V kan se sina väljare i ögonen om de stöttar det ena eller det andra. C är problemet för V. Hade inte C stöttat S+Mp hade politiken varit tillräckligt lik V:s egen för att de nöjt ska kunna vara dörrmatta. Men nu med C:s och L:s inflytande i januariavtalet så har det gått för långt tycker V. Därför gör de den här märkliga manövern. Ren desperation.
 
Så för att vi är i en pandemi ska vi inte bry oss om vilka politiska beslut som fattas?

Jag vet inte om V gör rätt eller fel nu, men jag tycker att hela hyresgrejen är orimlig och jag förstår alla protester. Om det sedan är värt att försöka fälla regeringen för det låter jag vara osagt.
Nä men jag tycker det finns viktigare politiska beslut att fatta just nu med bara 1år kvar till nästa val.
 
Det får väl stå för de som fattar beslutet, inte V alltså. Jag tycker dock det är viktigt att politiken fortsätter som vanligt och inte avstannar.
Ja det tycker jag också men att dra igång en misstroendeförklaring nu, med 1år kvar till val, med hjälp av Sd, Kd och moderaterna känns inte som högsta prioritet. De tycker inte ens lika i frågan.
 
Ja det tycker jag också men att dra igång en misstroendeförklaring nu, med 1år kvar till val, med hjälp av Sd, Kd och moderaterna känns inte som högsta prioritet. De tycker inte ens lika i frågan.
KD och M vill mer än gärna ha marknadshyror och det spekulerades i om de skulle avstå att gå med i Noshis action plan bara därför. Jimmie blev själaglad förstås. Även om SD har en ganska ambivalent inställning i sakfrågan, men om sakfrågan inte handlar om migration, så väger den ofta ganska lätt. Det skulle vara lite roligt, men fruktansvärt, om det slutar med att en M/KD-regering snart röstar igenom marknadshyror med ett innehåll som inte ens V kunnat drömma mardrömmar om.
 
Så för att vi är i en pandemi ska vi inte bry oss om vilka politiska beslut som fattas?

Jag vet inte om V gör rätt eller fel nu, men jag tycker att hela hyresgrejen är orimlig och jag förstår alla protester. Om det sedan är värt att försöka fälla regeringen för det låter jag vara osagt.
Det som är orimligt i mina ögon är att detta inte är ett förslag!

Det är en utredning som sedan ska gå - precis som brukligt - på remiss när den är klar.
V hojtar att förslaget ska dras tillbaka. Vilket förslag?? Jag förstår inte protesten - det finns ju inget att protestera mot?

Varken C eller S vill ha marknadshyror.
V slåss mot väderkvarnar. Och jag fattar inte syftet.
 
Det som är orimligt i mina ögon är att detta inte är ett förslag!

Det är en utredning som sedan ska gå - precis som brukligt - på remiss när den är klar.
V hojtar att förslaget ska dras tillbaka. Vilket förslag?? Jag förstår inte protesten - det finns ju inget att protestera mot?

Varken C eller S vill ha marknadshyror.
V slåss mot väderkvarnar. Och jag fattar inte syftet.
Fast C vill väl?
 
Jag tänker mest att det verkar lite osunt att öppna dörren och ta risken. Men du har såklart rätt, det kanske är mest att spela träningsmatch det gäller.
Det har absolut ingenting med sakfrågan att göra.
Det är ett sätt att ta temperaturen på den politiska arenan.
Röra om i grytan helt enkelt och se vad som händer.
 
Ha marknadshyror?
Nähädu. Icke!
Däremot bidra till att öka nybyggnationen vill vi.
”Vi vill att nybyggda hyresrätter ska slippa reglering på obestämd tid. Vi tycker också att den som vill ska få sluta avtal med sin hyresvärd att, mot ersättning, lämna regleringen.”


Så C vill att alla nya bostäder som byggs skall vara utan reglering för all evig framtid. Tids nog kommer gamla hyresrätter vara tvungna att rivas och nya byggs utan reglering. Så C vill ha marknadshyror och under lång tid fasa ut reglerade hyresrätter. Om jag förstår det rätt?
 
Det som är orimligt i mina ögon är att detta inte är ett förslag!

Det är en utredning som sedan ska gå - precis som brukligt - på remiss när den är klar.
V hojtar att förslaget ska dras tillbaka. Vilket förslag?? Jag förstår inte protesten - det finns ju inget att protestera mot?

Varken C eller S vill ha marknadshyror.
V slåss mot väderkvarnar. Och jag fattar inte syftet.
Det är väl en utredning som lämnats till regeringen och den utredningen innehåller ett förslag. Om det nu inte är någon grej från varken C eller S så kan de ju bara lova att slänga förslaget i papperskorgen.
 
”Vi vill att nybyggda hyresrätter ska slippa reglering på obestämd tid. Vi tycker också att den som vill ska få sluta avtal med sin hyresvärd att, mot ersättning, lämna regleringen.”


Så C vill att alla nya bostäder som byggs skall vara utan reglering för all evig framtid. Tids nog kommer gamla hyresrätter vara tvungna att rivas och nya byggs utan reglering. Så C vill ha marknadshyror och under lång tid fasa ut reglerade hyresrätter. Om jag förstår det rätt?
Tror det kan finnas en överdriven tro på hur mycket bostäder som kommer att byggas?

Om man ser till bostadsbeståndet nu var det inte så många år sedan man sa att nybyggda hus måste hålla i 100 år med den takt på byggande som var då (typ fem år sedan?)
Se dig omkring - hur gamla är lägenhetshusen där du bor? Hur stor andel byggs nya

Den andel "premiumhus" som byggs måste ha en efterfrågan också. Se bara på det som skett i Stockholm där företag backat ur byggprojekt för de inte fått lägenheterna sålda.

Det kommer att ta väldigt många år innan en sådan förändring slår igenom på någon bredare front. Det är min fasta övertygelse.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp