Ny regering?

Frikopplad? Nej, jag tycker den enda som visar på förakt är du som vrider det till att liberala partiers värdegrund innehåller att tvinga sjuka att arbeta. Vilket är ungefär så fel som det kan bli.

Men jag lutar mig nog också åt att ingen tänkande människa tror på sån gallimatias.
Det har skrivits hundratals artiklar om det här, inte minst i DN, och du tror att allt är något jag hittat på för svartmåla liberaler?

Det är effekten av den politik som förs och det är de som beslutar väl medvetna om och även du hur mycket du än låtsas att du inget vet.
 
Det har skrivits hundratals artiklar om det här, inte minst i DN, och du tror att allt är något jag hittat på för svartmåla liberaler?

Det är effekten av den politik som förs och det är de som beslutar väl medvetna om och även du hur mycket du än låtsas att du inget vet.

Jag rekommenderar tidningsarkiv (bl a DN:s). Där kan man läsa t ex om hur S-regeringar lagt fram förslag om sänkningar av sjukpenningen/ersättningsnivån i sjukförsäkringen som sedan klubbats genom av riksdagen. Samt artiklar om sjuka som drabbats av detta. Det är inget jag hittar på för att svartmåla socialdemokrater.
 
En tanke.

I och med regeringskrisen har det i många diskussioner(absolut inte bara här) dykt upp inlägg där C målas upp som orsaken till allt som är dåligt i Sverige idag. Kortfattat så anklagas de å ena sidan för att vara extrema marknadsliberaler som gjort så att arbetare fått en mycket sämre tillvaro för att de rika ska få mer pengar, för att vilja införa marknadshyror överallt men avskaffa allemansrätten, och för att tycka att marknaden ska få styra helt fritt utan några regleringar vad gäller t ex miljö. Från andra hållet har de sedan länge setts som vänsterliberala svikare och ansvariga för "massinvandring", problem i förorterna, att vilja gulla med kriminella och...tja, att "svenskar" fått en mycket sämre tillvaro för att "icke-svenskar" ska få mer pengar.
Om C:s faktiska inställning eller uttalanden i någon fråga inte överensstämmer med det som påstås förklaras det med att de är lögnare.

Man behöver inte gilla C. Man behöver DEFINITIVT inte hålla med om C:s partiprogram och deras åsikt i alla frågor(det gör iaf inte jag). Men även om man inte gillar C och aldrig skulle rösta på dem så kan det finnas anledning att fundera över dessa inlägg. Ofta innehåller de absurda överdrifter, ibland rena lögner, ibland sanningar som inte är smickrande för C - när det gäller ett parti man står långt från åsiktsmässigt är man sällan särskilt motiverad att faktakolla. Men i det här fallet tycker jag att det finns en poäng med att göra det även, eller kanske i synnerhet, om man står långt till vänster om C. Det finns nämligen bara ett parti som har något att vinna på att det är C som börjar ses som ett extremt parti som vänstern inte bör samarbeta och förhandla med alls.

Jag tycker att liberala väljare bör ha samma inställning när t ex V diskuteras. (Och här är alltså en av de frågor där jag tycker att C har fel.)
 
Det är jag medveten om; jag syftade på det sätt som begreppet användes av Alliansen, med Moderaterna i spetsen.
Främst var det marknadsfört av M. Jag vet också att högt uppsatta C-politiker slet sitt hår över hur Försäkringskassan tolkade reglerna. Men de kunde inte göra något eftersom ministerstyre är förbjudet.

Samma som Arbetsförmedlingens plötsliga neddragning, som var en myndighets egna beslut. Att lägga ner kontor i den omfattning som AF gjorde var ansvarslöst och idiotiskt. De flesta var eniga om att det behövdes en reform. Men AF skenade iväg och gjorde egna bedömningar. Och politiken kunde inte göra något alls.

Det som begreppet "arbetslinjen" kom att stå för blev galet. Att flera behöver arbeta det är ingen oenig om. Men som det blev - nä det blev inte bra.
 
Samma som Arbetsförmedlingens plötsliga neddragning, som var en myndighets egna beslut. Att lägga ner kontor i den omfattning som AF gjorde var ansvarslöst och idiotiskt. De flesta var eniga om att det behövdes en reform. Men AF skenade iväg och gjorde egna bedömningar. Och politiken kunde inte göra något alls.
Tja, de hade ju inte några pengar att röra sig med, vad skulle de göra?

Notera att det var väl bara delvis C som var orsaken till detta, i och med att det var M och KD som beslutade det hela.
 
Tja, de hade ju inte några pengar att röra sig med, vad skulle de göra?

Notera att det var väl bara delvis C som var orsaken till detta, i och med att det var M och KD som beslutade det hela.

Nej, det går liksom inte för politiker att stifta lagar, fatta beslut och sätta budgetar precis hur som helst och sedan lägga hela skulden på myndigheten och dess tolkning när det visar sig att det inte blir bra.

Niodagarsmålet är väl ett bra exempel på detta.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp