Ny säng motsvarar inte det vi provade i butik

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare SiZo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 47
  • Visningar Visningar 4 582

Bukefalos 30 år!

SiZo

Trådstartare
Som rubriken lyder. Saken är den att i butiken var vi jättenöjda. Sängen i butiken var mycket hårdare än de vi har fått hem.

Nu har vi lite panik. Sängarna är alldeles för mjuka, och de ska föreställa extra fast. Hela jag sjunker ner i madrassen.

Man får byta fasthet, men vad hjälper det när man redan har den fastaste modellen de har? Jag är livrädd att vi har lagt 28 000 på något som vi inte kan använda.

Har man några rättigheter som kund i sånahär ärenden? Eller är det företagets välvilja som gäller?

Som rubriken lyder. Saken är den att i butiken var vi jättenöjda. Sängen i butiken var mycket hårdare än de vi har fått hem.

Nu har vi lite panik. Sängarna är alldeles för mjuka, och de ska föreställa extra fast. Hela jag sjunker ner i madrassen.

Man får byta fasthet, men vad hjälper det när man redan har den fastaste modellen de har? Jag är livrädd att vi har lagt 28 000 på något som vi inte kan använda.

Har man några rättigheter som kund i sånahär ärenden? Eller är det företagets välvilja som gäller?

Vi råkade också ut för det när vi köpte en kontinentalsäng. Svårt att bevisa. Vi kunde byta till en hårdare fasthet, vilket inte hjälpte alls. Mycket märkligt! Det slutade med att vi köpte en ny (resårbotten) och undviker nog kontinentalsängar i framtiden. Den var helt enkelt för mjuk oavsett fasthet! I butiken kändes den inte så extrem som den vi fick hem.

Kan du visa att de sängar du fått hem är mjukare än de i butiken och butiken inte friskrivit sig mot det så är det skäl för reklamation

Är du och företaget säker på du fått rätt fasthet?
De är rätt märkta iaf.

Hur ska jag bevisa en sådan sak? Sängarna är provade i en butik 2 h bort.

Vi råkade också ut för det när vi köpte en kontinentalsäng. Svårt att bevisa. Vi kunde byta till en hårdare fasthet, vilket inte hjälpte alls. Mycket märkligt! Det slutade med att vi köpte en ny (resårbotten) och undviker nog kontinentalsängar i framtiden. Den var helt enkelt för mjuk oavsett fasthet! I butiken kändes den inte så extrem som den vi fick hem.
Det är inte en kontinentalsäng. Min gamla kontinentalsäng är faktiskt BETYDLIGT fastare. Vilket känns jättemärkligt eftersom dessa skulle vara fastare än den.

Föreslår att du börjar med att ta kontakt med butiken om du inte gjort det. Se vad de säger. Min erfarenhet av sängbutiker med lite dyrare sängar är att de vill ha nöjda kunder och ärbe beredda att göra ganska mycket om kunden inte är nöjd. Det vill väl de flesta butiker. Sängen skulle ju kunna vara felmärkt från fabrik.

Senast ändrad:

De har inget liknande IKEAs "Sov på saken"?

Föreslår att du börjar med att ta kontakt med butiken om du inte gjort det. Se vad de säger. Min erfarenhet av sängbutiker med lite dyrare sängar är att de vill ha nöjda kunder och ärbe beredda att göra ganska mycket om kunden inte är nöjd. Det vill väl de flesta butiker. Sängen skulle ju kunna vara felmärkt från fabrik.
Jo, men att båda två skulle vara det känns lite märkligt.
Men får vi ersättning så lär vi prova dem utan att ta ur dem ur förpackningen - då får man lämna tillbaka dem utan knussel.

Ja det är en lite dyrare butik, som har väldigt bra betyg. Så förhoppningsvis så är de måna om att fortsätta ha det så. Jag vill inte gå ut med namnet innan jag vet vad deras respons blir.

I övrigt är vi jättenöjda. Sängen är välproducerad och luktar gott av färskt trä.

Nu har jag fått ett svar iaf. Kudos till otroligt snabbt svar en helg!

Ev kan det vara så att sängen vi provade var 90 cm. Och då är alltid 120 mjukare, tydligen. Men detta upplyste inte butiken om alls. Jag var MYCKET tydlig med att jag ville ha så hård säng som möjligt, så jag tycker att det är en sån sak som borde nämnts.

Personligen så tycker jag att detta borde ge mig reklamationsrätt. Men vi får se hur de hanterar det.

Ev kan det vara så att sängen vi provade var 90 cm. Och då är alltid 120 mjukare, tydligen. Men detta upplyste inte butiken om alls. Jag var MYCKET tydlig med att jag ville ha så hård säng som möjligt, så jag tycker att det är en sån sak som borde nämnts.

Personligen så tycker jag att detta borde ge mig reklamationsrätt. Men vi får se hur de hanterar det.
Vilket konstigt svar :confused: .

Min kusin köpte sängar speciellt utprovade för att hennes man har problem med ryggen, de fick hem sängar som va så dåliga att han hellre sover på soffan, han kan inte sova i sängen alls. Det har gått en HALVÅR och dom har varken fått nya sängar eller pengar tillbaka trots att företaget hade ut nån som tittade på sängarna och sa att det va fel på dom och inte det dom beställt.

Håller med, det borde du få. Ifall de inte kan vaska fram någon alternativ lösning som blir likvärdig.

• Gilla
Reactions: Sel

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka