Ny stil på sidorna

Jag kommer om några minuter byta layout på sidorna. Skillnaden kommer nog inte bli jättestor, anser jag.
Men jag hoppas att många skall tycka att sidan är lite snyggare och blivit lite snabbare.

I samband med detta kommer jag ändra så att det endast finns en layout/stil att välja, de allra flesta användar redan idag standardstilen. Att enbart ha en stil förenklar för mig när det gäller uppdateringar och förbättringar av sidan. Det bör dessutom bli lättare att hjälpa användare med problem då alla använder samma stil.
 
Helst skulle jag nog vilja ta bort den svarta remsan helt, men vet sedan tidigare att många motsätter sig detta.
Som vanligt handlar det nog väldigt mycket om att vänja sig vid det nya, men självklart är jag öppen för förslag på förbättringar.

Det vore inte trevligt att inte ha direkta länkar till forumen (Senior, Avel osv). Det är på det sättet jag surfar här.
 
Jag gillar det :) Men jag tycker att den blå pluppen var lite svår att se i det gröna. Kanske går att göra annan färg på den så den syns lättare :)
 
Spontant hamnar alla symbolerna för nära varandra i mobilt läge, de är också så små att det blir svårnavigerat. Eftersom jag bara surfar på mobilen så kan jag inte uttala mig i övrigt :D
 
Jag gillar allt utom ikonerna för nyheter och bevakningar. Tycker gott de kan vara i samma vita stil som notiser och konversationer. Kanske kunde funka med lite bättre format på den lilla avatar-ikonen också.
 
Ja, jag vet att jag är en tråkig bakåtsträvare men jag hoppas jag vaknar imorgon och den här layouten är borta. Förbättringar är en sak men det här var inte någon förbättring, det känns mest som att ändra för ändrandets skull.
 
Jag gillade den versionen som var innan, jag hade ingen speciell stil inställd, så det måste ha varit standard. Jag tror att det som gör att färgerna upplevs som skarpare är att bakgrunden blev vitare än vad den är innan.
Håller med kören som säger att det är för mycket kontraster.
 
Jag har bara sett på mobilen än, ska känna efter lite innan jag går bananas ;) men jag ogillar starkt ändringen av den gröna listen, symbolerna är väldigt oklara och lite plottriga.
Jag kan nog hålla med om symbolerna, i alla fall den gula och blå. Det går ju att lära sig. Ser ut som ett öga och en bildskärm tycker jag. Ögat är ju rätt givet.

Jag surfar enbart på mobilen och färgen på den gula och blå är lite för skarp. Man störs lite av dem när man skriver för att de nästan sticker lite i ögonen.
 
Trots alla skämt om att alla klagar över förändringar så var det faktiskt så att när Buke gjordes om ordentligt, förra gången, så var en stor majoritet väldigt positiva och nöjda. Så visst kan bukefalisterna bli mer eller mindre nöjda ;).

Jag tycker att kontrasterna är off. Huvudvärk.
 
Helst skulle jag nog vilja ta bort den svarta remsan helt, men vet sedan tidigare att många motsätter sig detta.
Som vanligt handlar det nog väldigt mycket om att vänja sig vid det nya, men självklart är jag öppen för förslag på förbättringar.

Inte röra den remsan! (Men byt gärna färg på den.)
 
Jag tycker att symbolerna för Nytt och Bevakat ser hemskt omoderna och tråkiga ut. I övrigt tycker jag att det känns okej :)
 
Ja, de jag känner som gör hemsidor brukar avråda från helt vit bakgrund eftersom det blir för obekvämt för ögonen. Nu förstår jag varför :angel:.
Precis, det fick jag också lära mig när jag läste grafisk design och webbutveckling på högskolan. Det ska vara skönt för ögat att vila på.

Mina ögon gillar inte alls buke nu på datorn, när det blir mörkt i rummet, får nog tända upp några lampor för att det inte ska bli så jobbigt för ögonen. Får hoppas att det sker ändringar åt det bättre hållet snart.
 
Nu har jag loggat in på datorn...

Ikonerna för nytt och bevakningar är rent ut sagt kassa! Nytt ser dessutom ut som ett imkort!

Det svarta som numera är i rubrikerna på inläggen och användarna gör att sidan inte bara blir oerhört hård att se på, den blir rörig och ser dessutom väldigt mycket ut som en dålig bugetkopia av hur buke såg ut förut.

Nej @Gunnar...det här får du nog rätta till. Nog för att det var ett hiskeligt ståhej sist, man fick ju nästan ont i magen till slut av alla förändringar då innan det till sist blev bra men det här tar nog priset. Gör om och gör rätt, tack!

*EmmaW som jobbar och pluggar dygnet om och vill ha buke som avkoppling därimellan och inte som huvudvärk på beställning*
 
Är sidan färdig? Det känns lite rörigt från mobilen. Tar lång tid (eller längre jämfört med gamla layouten) att ladda också. Tills dess att den laddat klart är sidan om än ännu rörigare. Jag märker dessutom när jag skriver här att texten inte hinner med. Det känns spontant rätt segt! Jag hoppas det blir snabbare.

I övrigt tycker jag sidan ser ok ut, men att det blir för skarpt med knallgul och blå mot det gröna.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 392
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 018
Senast: Sasse
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 534
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
860
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp