Ny stil på sidorna

Jag kommer om några minuter byta layout på sidorna. Skillnaden kommer nog inte bli jättestor, anser jag.
Men jag hoppas att många skall tycka att sidan är lite snyggare och blivit lite snabbare.

I samband med detta kommer jag ändra så att det endast finns en layout/stil att välja, de allra flesta användar redan idag standardstilen. Att enbart ha en stil förenklar för mig när det gäller uppdateringar och förbättringar av sidan. Det bör dessutom bli lättare att hjälpa användare med problem då alla använder samma stil.
 
Spontant hamnar alla symbolerna för nära varandra i mobilt läge, de är också så små att det blir svårnavigerat. Eftersom jag bara surfar på mobilen så kan jag inte uttala mig i övrigt :D
Jag håller med och hoppas kunna göra något åt detta, en anledning till detta är för att Övrigt menyn skulle synas och man enkelt skulle kunna gå till ex.vis Senior direkt.
 
En annan sak jag märkte av nu, i den förra versionen kom det upp en liten notis längst ner på trådarna, där man kunde klicka om man ville se nya meddelanden som dykt upp i tråden (om de skrevs nya inlägg medan man t ex läser/skriver i tråden). Nu ser jag inte alls den "notis länken" och får manuellt uppdatera för att se de nya inläggen.
Vet inte om det finns någon tanke med detta eller om det kommer inom sinom tid. Antar att det är säkert mycket kod att gå igenom osv.
 
En annan sak jag märkte av nu, i den förra versionen kom det upp en liten notis längst ner på trådarna, där man kunde klicka om man ville se nya meddelanden som dykt upp i tråden (om de skrevs nya inlägg medan man t ex läser/skriver i tråden). Nu ser jag inte alls den "notis länken" och får manuellt uppdatera för att se de nya inläggen.
Vet inte om det finns någon tanke med detta eller om det kommer inom sinom tid. Antar att det är säkert mycket kod att gå igenom osv.

Den får jag upp.
 
Jag gillar allt utom ikonerna för nyheter och bevakningar. Tycker gott de kan vara i samma vita stil som notiser och konversationer. Kanske kunde funka med lite bättre format på den lilla avatar-ikonen också.
Jo, jag håller nog med om den gula och blå färgen, tanken där var nog att skrika lite så att alla hittade ikonerna till två ganska välanvända funktioner.
Vad menar du med bättre format på avataren, skall jag göra den mindre?
 
Har saker blivit större eller är det bara kontrasterna som gör att det känns så? Jag måste ha bukes sida lite inzoomad för att få bra storlek på texten men nu känns allt annat extremt stort då. Testade att inte ha den inzoomad men då är texten fortfarande för liten (men resten lagom).
 
Aj säger jag som får ansträngda ögon ganska omgående nu.
Noterade även att när man bevakar en tråd så blir det vit bakgrund på vit text på underforumet man är i.

Layouten vänjer man sig vid men snälla rara @Gunnar gör av med allt det superljusa! Det är som att stirra in i solen, typ :down:

(Also hur fan kan ni få det till ett simkort, ser ju helt klart mer ut som en tidning, hallå liksom)
 
Jag har än så länge bara surfat från mobilen, och jag tycker det är helt ok :up: ! Dock håller jag med om att det är dumt att ha en blå ikon mot grön bakgrund, ny och bevakat kan väl vata vita som de andra, så syns de med :)? Sen förstår inte jag heller kopplingen ny = simkort :p! Och kanske överlag en ton mjukare/ljusare färger?

Jag har redan glömt hur det såg ut innan :D!
 
Jo, jag håller nog med om den gula och blå färgen, tanken där var nog att skrika lite så att alla hittade ikonerna till två ganska välanvända funktioner.
Vad menar du med bättre format på avataren, skall jag göra den mindre?
Iaf för mig ser den lite rektangulär ut och inte så kvadratisk som standard-avataren i inläggen.

Ikonerna skulle man ju... hm. Om man gör den gröna färgen i bakgrunden lite ljusare och kanske lägger till någon skuggning bakom ikonerna så att de "sticker ut" lite så syns de nog bättre.
 
Varför har nytt ett simkort som symbol? :confused:

Håller med om att det är för skarpa färger, resten går att vänja sig vid. Dock tänker jag att sidan blev svårare att hitta på för nya användare.
Det är inte tänkt att vara ett simkort, alla får gärna komma med förslag på en annan ikon. Välj en på följande sida:
https://fortawesome.github.io/Font-Awesome/icons/

Är det användandet av ikoner som försvårar att hitta? För annars är skillnaden inte stor.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 392
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 018
Senast: Sasse
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 534
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
860
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp