Ny teckningstråd :)

Sv: Ny teckningstråd :)

Otroligt vacker! Jag är lite nyfiken, hur lång tid tar det att måla på ritplatta/photoshop? Hur lång tid tar det från idé till färdigt resultat sas?

Samma fråga till er som ritar "vanligt"/på annat sätt :)
Det beror ju på vad man gör för bild. Ögat ovan gjorde jag på en halvtimme ungefär.

Medan jag gjort vissa bilder som tagit 3-4 timmar.

Och den allra första bilden jag gjorde tog nog 6 timmar, för jag var så ovan och behövde lära mig :p

Jag tycker det tar ungefär lika lång tid som att måla med olja, förutom att det är lättare att ta pause med ritplattan. Och inte lika mycket att plocka fram/rengöra efteråt :D
 
Sv: Ny teckningstråd :)

kl

Tänkte jag skulle visa några av mina senaste alster, men dom hamnar på fel ledd när jag laddar upp dom :(
Förstår inte hur jag ska göra, så lägger upp dom ändå - ni får ha överseende!

IMG_1843.JPG


IMG_1844.JPG


IMG_1847.JPG


IMG_1851.JPG
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Åh, vad glad jag blir!

Man kanske skulle sätta sig och rita lite igen, har inte haft nån inspiration på ett tag, dessa är ritade för några månader sedan.

Sen blir jag så less på mina färgpennor, tycker bäst om att färglägga med vanliga färgpennor, vad heter dom? Ja, typ såna som barn målar med. Men de pallar oftast inte att färglägga en hel häst utan att de blir "torra" i slutet och då blir färgen ojämn :banghead:
Nån som har tips på bra pennor? Gärna i "hästfärger" också för den delen, har ju tusentals gröna, lila, rosa, blå osv... pennor som jag aldrig använder då de ju alltid följer med när man köper nya, vill hellre ha flera olika bruna nyanser, grå, svarta, fuxfärgade (:D) osv...
 
Sv: Ny teckningstråd :)

*delvis knapplån*

Så många duktiga tecknare det kommit till i tråden sen jag kollade den senast. Kul att se! :)

Bidrar med mitt senaste klotter. Ritar inte så ofta som jag skulle vilja längre (ganska exakt ett år mellan de två senaste teckningarna), men tiden räcker inte riktigt till. Den här föreställer i alla fall en kompis häst, ritat efter ett foto:

130511_zps7cc48a99.jpg
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Blev lite inspirerad imorse, blev ett ryttarekipage med häst på släp :D
Inte nöjd med färgsättningen alls, men ska nog börja med "träpennor" hädanefter, blir faktiskt bättre än med tuschpennor... nu blev det hälften/hälften, inte så snyggt, men men :p

Ryttare (människor öht) är SÅ svåra att rita och speciellt ansikten - blä!

IMG_1855.JPG


Nu lyckades jag få det på rätt ledd dessutom!
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Vilken söt bild! :) Jag blir så sugen att börja rita nu fast jag inte har mina ritgrejer här.. Få se vad jag kan slänga ihop.

Angående tips på bra pennor så gillar jag Faber-Castell, deras färgpennor är helt suveräna och finns i många olika varianter. Tyvärr är de lite dyra, men jag tycker att de är värda pengarna!
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Fin pålle! Jag vill också bli sådär duktig på att skugga med bara blyerts! Har du något bra tips? :)
 
Sv: Ny teckningstråd :)

:)

Tack för tipset, ska kika på dem! När jag googlar ser det ut som det bara är "träpennor" (gud, det heter inte så men jag kommer inte på vad jag ska kalla dem) men ska som sagt ge dem en chans, det blir ju faktiskt lite mer naturligt färglagt med såna istället för tusch. Har några få stackars pennor här hemma som jag ska prova lite med först, sen kanske det blir till att investera i några riktiga :)

Edit, eh, det var visst såna jag hade iaf vissa av dem!! Där ser man, haha :D
 
Senast ändrad:
Sv: Ny teckningstråd :)

knapp

Åh vad man får lust att rita av att titta här! Jag får ta och slänga in mina hemskheter här då.. Men snälla ha överseende, jag är tolv och är verkligen kass på att rita..

2wc0but.jpg
Förstår inte ens att jag vågar lägga upp den bilden.. Den är helt fruktansvärd! Överdriven skuggning, fel former.. Allt är fel men jag vill ha kritik ändå :P

9hi8w9.jpg
Ska föreställa en fjäril.

a3le08.jpg
Blev faktiskt ganska nöjd, öven om håret är för ljust. Försökte mig på akvarell.

Kritisera mig snälla :crazy:
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Tack! Jag kan inte rita egentligen, så jag är nog fel person att ge tips. :p Jag kan bara rita om jag har ett foto att rita av, och då är själva skuggningen också enklare att få ordning på. Det finns ju olika sätt att skugga på också, och "mitt" sätt är nog ganska enkelt.
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Det enda jag kan säga om hästteckningen är att ögonen borde sitta längre ner, hästen borde ha lite mera panna känns det som.
Studera hästarna ordentligt!:) Annars tycker jag att människan var bra gjord! Jag kan inte ALLS rita människor!
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Älskar kontrasterna i din teckning!

Cambodia, jag gillar ryttaren! Tycker oxå det är svårt att rita människor.
Googla Copic marker pens om du gillar att rita med tusch. Dom fyrkantiga. :love:

Sasse, svårt att säga för jag ritar mest när jag har nån timme över på jobbet, men allt mellan 2-16 timmar beroende på vad jag ritar och hur noga det blir.
Min största fiende är att jag inte kan koncentrera mig i mer än 3 minuter åt gången :banghead:

Alla andra, jättefina teckningar och målningar. Fortsätt posta!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 331
Senast: Cilva
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 886
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 594
Senast: Reville
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 893
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp