Bukefalos 28 år!

Ny teckningstråd :)

Sv: Ny teckningstråd :)

Lite Furberg inspirerad, men jag älskar det!:love: Som Rugge säger: enkelt men välgjort!
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Fining! Han ser så snäll och mysig ut - en sån pålle vill jag ha! :)

För övrigt håller jag på med ett nytt teckningsprojekt, men den är inte klar ännu så ni får vänta lite innan jag visar upp den..
 
Sv: Ny teckningstråd :)

En ''kladd'' jag nyss gjort, behövde få den ur huvudet. Eventuellt blir det en oljemålning en vacker dag ;) Och ja..... en stor anledning till att den finns är att jag vill måla ett havslandskap, det är första gången jag målar havet.. typ.. eller kanske provat nån gång tidigare..
"Returning home" (namnet kom till mig, inte säker på varför)
x90cvWE.jpg


men åh! :love::love::love:
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Men tack snälla du, "lite Furberginspirerat" är väl den bästa kommentaren man kan få :o

Tack till Rugge också :love:

Ni ger mig sån inspiration, jag kanske fortsätter spamma tråden framöver :p
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Jättefin! Önskar jag också kunde rita på datorn, det blir ett sånt liv i bilderna. Det där med ritplatta kanske vore nåt, även om jag ännu inte brytt mig om att förstå det hela... håller mig till papper och penna än så länge :p
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Skulle bli jättejätteglad om någon av er kunde ta på sig (det betalda) jobbet att rita av min häst, snälla skriv då!
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Nu var det längesedan jag målade/tecknade, allt som oftast när jag sitter och skissar/kladdar på ett papper blir det oftast ett häst huvud i stil med bilden under fast då bara i bläck eller blyerts. När jag gjorde denna ville jag se hur snabbt jag kunde färglägga den på datorn, är inte helt nöjd men för att vara första gången (då) så var jag nöjd:

c61d4312445e8861970f68d649de7c97-d4pnsbm.jpg



Jag gillar att sitta och pilla i Illustrator också, så när jag hade en favorit i stallet gjorde jag en vektoriserad bild av honom.
Det blev lite pill och tog tid men jag är grymt nöjd över slutresultatet.
Vad som blir härnäst vet jag inte. :)

81756b58aed7f6759dcf4a9cb6baa519-d5rkopm.jpg
 
Sv: Ny teckningstråd :)

*kl*

Sparkar liv i tråden med några av mina senaste målningar:

Denna är det lite mer småpill kvar att göra på
12993_10202103332213630_17858248_n.jpg


1150323_10201852966754650_110207439_n.jpg


1017726_10201661309403336_1129138830_n.jpg



Det har varit mycket fantasi o dimma på sistone =)
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Lite nytt från mig! Skickar med en hundtavla också för dom "hör ihop" och det här är väl lite av ett häst/hundforum va? :p



Närbild



Vovsen



Å närbild på den

 

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 256
Senast: Cilva
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 872
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 588
Senast: Reville
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 849
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Guldfasanerna
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp