Gick plus iallafall, 6,88 procent. Men jag har inte varit aktiv i mitt sparande under förra året har inte gjort några aktiva aktieval till exempel. Men månadssparar i fonder iallafall och ska öka det lite i år.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur gick era 2025? Utöver insättningar ökade mitt värde med 138 000 kr. Jag ska åka några veckor till Filippinerna i början av året och det kommer kosta en slant, men resan kommer bli gratis med tanke på min värdeökning.![]()
Jag gjorde ett större uttag och köpte ny (för mig, begagnad) bil i början av året. Nu har mitt sparande återhämtat sig, saknas knappt 5000:-. Så jag är nöjd! Har pga av annat haft begränsat med nysparande i år, men har under vintern kommit tillbaka till 10% av nettolön till sparande i olika former.Hur gick era 2025? Utöver insättningar ökade mitt värde med 138 000 kr. Jag ska åka några veckor till Filippinerna i början av året och det kommer kosta en slant, men resan kommer bli gratis med tanke på min värdeökning.![]()
Jag hade lysa i några månader men sålde av allt, det gick verkligen dåligt!11,9% på Avanza vilket känns okej.
Däremot är jag besviken på Lysa som gått så dåligt i år att det inte ens ökat med en procent.
Överväger det också, får se hur det utvecklas de närmaste månaderna jämfört med resten av börsen.Jag hade lysa i några månader men sålde av allt, det gick verkligen dåligt!
21,22% upp här så jag är nöjd.Hur gick era 2025? Utöver insättningar ökade mitt värde med 138 000 kr. Jag ska åka några veckor till Filippinerna i början av året och det kommer kosta en slant, men resan kommer bli gratis med tanke på min värdeökning.![]()
Åh SAABJag hade 46,53% upp på Avanza (har lite andra fonder också men mest där), tackar Saab och guld/silver-fonder![]()
Mitt Avanza hade gått ca 10% plus, men jag har ju bara ca 10% av alla pengar där. Resten sitter på sparkonto.Herregud vilka siffror ni har! Jag gick in nu och kollade mitt Avanza. Har en KF till dottern som ligger på -0,94% och ett ISK som är tänkt som min pension (fördelat Avanza 75, Avanza Auto 5 och Avanza Zero) som ligger på +5,12% under det senaste året. Jag måste ju göra nåt annat inser jag... Blir bara deppig när jag loggar in där. Nu kommer jag att få en större summa inom kort som jag vill placera smart med "ränta på ränta". Tror jag skiter i Avanza och kanske ska chansa på att min vanliga bank (Nordea) kan hjälpa mig att placera dom... Men ska jag låta Avanza stå kvar och ticka på? Hur skulle ni ha tänkt? Jag kan ingenting och har egentligen inget större intresse av att "hålla på" heller. Vill bara casha in![]()
Jag köpte väldigt tidigt och sålde i två omgångar i slutet av 2025, precis innan det började gå ner. Tyckte jag var väldigt duktig men nu är den ännu dyrareÅh SAAB
Var sjukt sen på bollen, köpte lite, sålde direkt för att nä, nu KAN det väl inte gå upp mer?
Det kunde det
Otroligt vad guld- och silverfonderna gått upp! Helt missat till för nån dag sedan![]()