Jag är ännu en av de som inom kort kommer få ett litet arv, men jag kommer behöva tulla på det innan pensionen. Har en bostadsrätt men en belåningsgrad på 27% på ett relativt litet bolån, och amorterar inte. Har inga bröstarvingar så tvekar inte att spendera upp allt.
Hur ska jag tänka för att investera så bra som möjligt, det måste vara relativt säkert med en hyfsad avkastning. Just nu har jag bara ett fasträntekonto men det är dålig ränta som inte ens håller i takt med inflationen. Aktier och liknande vågar jag mig inte på eftersom jag är så okunnig och antagligen skulle få panik när de går ner.-
Hur ska jag tänka för att investera så bra som möjligt, det måste vara relativt säkert med en hyfsad avkastning. Just nu har jag bara ett fasträntekonto men det är dålig ränta som inte ens håller i takt med inflationen. Aktier och liknande vågar jag mig inte på eftersom jag är så okunnig och antagligen skulle få panik när de går ner.-
). I ren glädje och lättnad beställde jag en väska som jag sneglat på i 5 år. Dyr ja, men med arvet så är det "inga pengar alls". Och den är sååå fin! Helt totalt onödig, absolut. Jag har även sett min mamma slita i alla år som ensamstående och när hon äntligen blev pensionär och skulle resa och njuta av livet så pang bom får hon cancer och går bort på 4 månader. Man lever nu. Självklart vill jag känna mig trygg ekonomiskt och jag vill ge min dotter möjligheter som min mamma aldrig kunde ge mig och mitt syskon. Men jag vill även njuta av livet när mina möjligheter faktiskt ändrades plötsligt.