Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, konstigt att prästen lägger sig i det?
Jag uppfattade det som riktlinjer kyrkan har snarare än prästens personliga åsikt. Han är inte heller en sådan person som skulle lägga sig i och styra våra löften utan anledning.

Haha jag föreslog det här om dagen men det gillades inte :wtf: Han är för traditionell för sådana påhitt är jag rädd :idea: :D Han bara sa "eh.. nej!"
Attans!

Men du ÄR ju längre än honom. Vad är poängen med att försöka dölja det bara för att ni gifter er? :confused:
Jag uppfattar det mer som att @Egonson_ vill vara bekväm och känna sig vacker på sin bröllopsdag än att dölja något. Man kan ju också se det som att man döljer sin verkliga längd när man gömmer ett par klackskor under klänningen. :angel:
 
Jag uppfattar det mer som att @Egonson_ vill vara bekväm och känna sig vacker på sin bröllopsdag än att dölja något. Man kan ju också se det som att man döljer sin verkliga längd när man gömmer ett par klackskor under klänningen. :angel:

Bekväm har jag inga problem med, tvärtom. Själv skulle jag aldrig ha höga klackar, bröllop eller inte, det är för obekvämt. Men vad @Egonson_ skrev var att hon inte ville bli längre än sambon, känna sig "som en jätte".

@Egonson_ När du tycker att det "känns konstigt" att bli längre, då är det normen som talar. Hon ska vara kortare än honom. Det är en fasligt tråkig norm.

Med det sagt: du kommer naturligtvis att bli hur fin som helst med platta skor, om du väljer det. Jag skulle själv som sagt inte ha annat. Att man skulle vara "finare" med skyhöga klackar bara för att det råkar vara ens bröllopsdag är bara en trång skönhetsnorm.
 
Vill gärna ha ett par sköna OCH fina lågskor.. Typ ballerina av bättre kvalitet? Får sjukt ont av att gå i platta skor tyvärr och klackar vill jag inte ha för då blir jag längre än sambon.

Lars Wallin har ju hjälpt Flattered att göra en bröllopsballerina, det kanske kan vara något? Själv lägger jag en uppbyggd sula i mina ballerina, annars dör mina fötter.

Maya-Weddingshoes-LarsWallin.png
 
Bekväm har jag inga problem med, tvärtom. Själv skulle jag aldrig ha höga klackar, bröllop eller inte, det är för obekvämt. Men vad @Egonson_ skrev var att hon inte ville bli längre än sambon, känna sig "som en jätte".

@Egonson_ När du tycker att det "känns konstigt" att bli längre, då är det normen som talar. Hon ska vara kortare än honom. Det är en fasligt tråkig norm.

Med det sagt: du kommer naturligtvis att bli hur fin som helst med platta skor, om du väljer det. Jag skulle själv som sagt inte ha annat. Att man skulle vara "finare" med skyhöga klackar bara för att det råkar vara ens bröllopsdag är bara en trång skönhetsnorm.

Tja, det är säkert normen i grunden som skapat min upplevelse av det hela, det förnekar jag inte.

Men om jag känner mig bekvämast i låga skor, som jag också gör rent fysiskt förutom att jag känner mig lite obekväm med att vara så pass mycket längre än sambon, så får det bli så :) Tror det är bäst för mina fötter i längden ändå.. Man kan ju dock ha med sig något mer fotriktigt att byta till om man blir trött i fötterna.
 
Bekväm har jag inga problem med, tvärtom. Själv skulle jag aldrig ha höga klackar, bröllop eller inte, det är för obekvämt. Men vad @Egonson_ skrev var att hon inte ville bli längre än sambon, känna sig "som en jätte".
Ja, det handlar förmodligen om normen. Men jag tycker faktiskt inte att det ändrar något alls. Ett bröllop är så stort ändå, känslorna är lite överrallt och det är därför jag tycker att det just den dagen är så viktigt att få bara känna sig bekväm och vacker, oavsett var den känslan kommer ifrån.
Bryta normer kan man ägna sig åt alla andra dagar.
 
Nu har jag bokat in en tid med catering-firman så vi kan gå igenom vad vi önskar för mat och eftersom jag hittat både skor och behå så har jag bokat in en tid hos sömmerskan. Känns skönt att det går framåt och att vi inte är ute i sista minuten. Jag är kontrollfreak och gillar att vara ute i god tid. :D
 
Ja, det handlar förmodligen om normen. Men jag tycker faktiskt inte att det ändrar något alls. Ett bröllop är så stort ändå, känslorna är lite överrallt och det är därför jag tycker att det just den dagen är så viktigt att få bara känna sig bekväm och vacker, oavsett var den känslan kommer ifrån.
Bryta normer kan man ägna sig åt alla andra dagar.

För mig är det snarare tvärtom, ju större dag desto viktigare att utvärdera vilka symboler som är med och vilka normer jag vill följa.
 
@niphrendil Jag har inte varit på så många bröllop så vad vet jag :D
Jaha. Jag har inte varit på särskilt många men efter att ha läst på bröllopsforum samt sett bröllopsfoton på FB har jag förstått att det är supervanligt.
 
Mina brudskor: :D
converse-all-star-hi-M7650_2.jpg


Vet inte om dessa är normbrytande men jag vägrar gå i klackar en hel dag och natt. Med dessa är jag typ 2.5 dm kortare än min partner. ;)
Jag har haft funderingar på att gifta mig i converse men nu har jag köpt clogs från Moheda istället.

Har inte skrivit i tråden förut men här planeras det också bröllop. Festlokal och vigselförrättare bokat, klänning inköpt och catering fixat. Det största bekymret just nu är vigselplats. Vi ska gifta oss utomhus men har inte bestämt var förutom att det ska ske i en stad inte bor i. Får nog åka och reka lite snart... :o
 
Ja, det handlar förmodligen om normen. Men jag tycker faktiskt inte att det ändrar något alls. Ett bröllop är så stort ändå, känslorna är lite överrallt och det är därför jag tycker att det just den dagen är så viktigt att få bara känna sig bekväm och vacker, oavsett var den känslan kommer ifrån.
Bryta normer kan man ägna sig åt alla andra dagar.

Precis, det är många, många normer jag/vi bryter mot redan, så då kan man ju avstå det någon dag :)
 
Yeah right! ;) Gör man det inte den dagen så gör man det sannolikt inte andra dagar heller.

Åh, jodå - det gör man nog visst det ;) Jag/vi är inte direkt den som följer normen, nu tänker jag inte räkna upp saker och ting här men det är inte en sak utan en hel hög.

Kanske ska sluta diskutera normfrågan här i Bröllopstråden, jag känner mig klar i ämnet i alla fall och står fast vid det jag tycker :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp