Bukefalos 28 år!

Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är lite sugen på dessa:
5198690W600.jpg
Trodde helt seriöst att det var nipple tassels först :D.
 
Jag hade fotriktiga sandaler när jag gifte mig :D Det gick fint det med ;)
181171_3647465983413_1508631502_n.jpg
Ja, alltså jag har tänkt att jag inte måste ha värsta finskorna, de syns ju inte mycket när man har lång klänning som jag vill ha (tror jag!). Helst hade jag haft mina fina stödstrumpor, de är så jäkla sköna mot hälsporre, men det kan jag nog inte ha :D
 
Hittade ett par nya bröllopsskor som är bekvämare för min hälsena:
--1360329_P.png


Inte alls lika snygga som de förra men jag tror att jag klarar mig bättre i dem hela kvällen och det är ju inte så att de kommer synas särskilt mycket. 249 kr :D

Och dessa fina hittade jag:
2732568_front_large.png

369 kr kändes rimligt och de kommer nog passa perfekt till håret :)
 
Jag är just nu fast på det här med löften. Jag vill gärna skriva egna löften till min partner men så sa prästen att båda löftena ska vara likvärdiga. För oss innebär det att jag kommer få skriva och formulera löftena till mig också (även om det är hans tankar blir det jag som får formulera dom, så brukar vi göra i vanliga fall) och det känns lite konstigt. Hur skulle ni göra?
 
Ja, alltså jag har tänkt att jag inte måste ha värsta finskorna, de syns ju inte mycket när man har lång klänning som jag vill ha (tror jag!). Helst hade jag haft mina fina stödstrumpor, de är så jäkla sköna mot hälsporre, men det kan jag nog inte ha :D
Det fins ju ganska mycket mellan vika ihop och stoppa i handväskan-ballerina och högklackat. Är klack helt ur bilden? Annars skulle jag välja ett par ballerina med en låg (typ 1-2 cm) kilklack.

Jag ska ha en sån här klänning är tanken, men vad för skor? Måste vara platta pga ska vara i trädgården. :)
klänning.png
Till den där skulle jag välja ett par snygga sandaler, ungefär som de som @Andromedae hade (jättevackra för övrigt :love:), fast bruna.
 
Det fins ju ganska mycket mellan vika ihop och stoppa i handväskan-ballerina och högklackat. Är klack helt ur bilden? Annars skulle jag välja ett par ballerina med en låg (typ 1-2 cm) kilklack.

Nej inte helt uteslutet, sambon har ju inte helt platta skor heller och jag är endast 2 cm längre än honom "till vardags" ;) Så lite klack kan jag tänka mig :) Borde ju bli lite mer sula av det att gå på också om man kan tänka sig ha något högre skor.

Lite löjligt är det egentligen, men det är väl mer nån sorts idé man har att man inte vill känna sig som en jätte jämte mannen i sitt liv (är trots allt bara 172, sambon är 170 men jag har mycket längre ben).

Så enorm skillnad är det ju inte och egentligen spelar det ju ingen roll, något jag fått för mig att jag vill ha dock.
 
Nej inte helt uteslutet, sambon har ju inte helt platta skor heller och jag är endast 2 cm längre än honom "till vardags" ;) Så lite klack kan jag tänka mig :) Borde ju bli lite mer sula av det att gå på också om man kan tänka sig ha något högre skor.

Lite löjligt är det egentligen, men det är väl mer nån sorts idé man har att man inte vill känna sig som en jätte jämte mannen i sitt liv (är trots allt bara 172, sambon är 170 men jag har mycket längre ben).

Så enorm skillnad är det ju inte och egentligen spelar det ju ingen roll, något jag fått för mig att jag vill ha dock.
Man får ha fix idéer på sitt bröllop, tycker jag! Du får lura i sambon i ett par platåskor annars. 70-talstema på bröllopet kanske? ;)

@ajdidodii Vad innebär likvärdiga? Måste båda två säga exakt samma saker?
Inte exakt samma saker mer att ena inte ska dra till med "Du är ljuset i mitt liv och mitt liv skulle vara över utan dig" och den andra har "Ja, alltså jag gillar ju dig och yolo, typ".
 
Man får ha fix idéer på sitt bröllop, tycker jag! Du får lura i sambon i ett par platåskor annars. 70-talstema på bröllopet kanske? ;)


Inte exakt samma saker mer att ena inte ska dra till med "Du är ljuset i mitt liv och mitt liv skulle vara över utan dig" och den andra har "Ja, alltså jag gillar ju dig och yolo, typ".

Okej, konstigt att prästen lägger sig i det?
 
Nej inte helt uteslutet, sambon har ju inte helt platta skor heller och jag är endast 2 cm längre än honom "till vardags" ;) Så lite klack kan jag tänka mig :) Borde ju bli lite mer sula av det att gå på också om man kan tänka sig ha något högre skor.

Lite löjligt är det egentligen, men det är väl mer nån sorts idé man har att man inte vill känna sig som en jätte jämte mannen i sitt liv (är trots allt bara 172, sambon är 170 men jag har mycket längre ben).

Så enorm skillnad är det ju inte och egentligen spelar det ju ingen roll, något jag fått för mig att jag vill ha dock.
Men du ÄR ju längre än honom. Vad är poängen med att försöka dölja det bara för att ni gifter er? :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp