Sv: Nya bröllopstråden
*knapplån*
Fina bilder ni andra lagt in!
För oss är det nedräkning inför den stora dagen i augusti. Nervös, inte så mkt än. Stressad, ja. Förvirrad, mycket!
Klänningen ska förhoppningsvis hamna hos en sömmerska på måndag. Den behöver sys in lite.
Maten är inte helt färdigt än (!!!) men jag har bestämt att det ska vara färdigt inom en vecka.
Har börjat med festprogrammen och tänkte att de ska vara helt klara inom 2 veckor.
Dekorationer m m gör vi själva. Blommor både till bukett och festlokal får jag gratis från skolträdgården och två tjejer på skolan med floristutbildning kommer göra buketterna.
Festlokalen står svärfar för och vi har fått ihop folk till kök och servering. Saknas 1 person, så jag tror vi löser det.

Sambob skulle prova ut kläder igår, men tanten som han bestämt tid med var inte på plats, så nu får han börja om från början.
Ringarna är beställda och ska hämtas knappa 2 veckor innan dagen D.
Jag har tid bokad hos frisören, men inte så mkt koll på vad jag vill ha för utseende, mer än att jag vill ha blommor i håret (såna som i buketten).
Mina föräldrar bor i Stockholm och Åbo, så de + mina bröder och några vänner och min gudmor kommer komma hit till bröllopet. Tyvärr blir det en kort visit för dem, bara över helgen, men jag är bara glad över att de kan komma. Sen kommer det lite vänner från andra håll. Sambobs föräldrar och sånt finns här i krokarna, så de får hjälpa till lite mer före och efter bröllopet helt enkelt.
Jag har stora problem med att bestämma mig för vad jag ska ha för skor. Jag är inte van vid eller bekväm med att gå i högklackat, så det går bort direkt. Mer än så vet jag inte.
Jag har inte heller bokat tid för sminkning, så där börjar jag svettas lite nu.

Får försöka hinna med en tur på stan i veckan och kika lite. Jag tror visserligen att tärnan klarar av det om vi vill, men jag tänker att det kanske kan vara skönt för henne att slippa det. Hon kommer ha nog med mig ändå!

Sen har jag inte bestämt om naglarna heller. Sambob (!) har varit den som velat boka tid för mig hos nagelsalong, så det kanske är bra om jag gör det då?