@Tramptass Hahahahaha! Min är ju inte inkörd ännu men jag tror att hon skulle klara uppdraget galant! Gäller att hitta någon som kan ta hand om hästen före och efter bara.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Tramptass Ja, hur lång tid tar allting att sy ihop egentligen?
Transport är meningen att det ska vara min ponny (som är under inkörning... och egentligen till salu snart) men det är så långt jag kommit liksom. Skrivit någon slags preliminär gästlista också.
@ninsan Tjusigt album! Hade ni med fotograf hela dagen eller bara själva ceremonin? Eller var det fotografering innan/efter?
Hallå i bröllopsstugan!Hur går det med planeringen?
Hallå i bröllopsstugan!Hur går det med planeringen?
Vi har ju lång tid kvar, men jag och syrran har börjat kolla lite på håruppsättningar för att se vad jag vill ha. Sen funderar jag lite på hur vi ska göra med själva ceremonin. Vi vill ha något kort, typ 10 min. Frågan är om vi ska ställa fram stolar åt alla eller om de kan stå upp under vigseln? Undantaget min 80-åriga mormor såklart
Efter nyår ska vi börja fixa med inbjudningskort, jag ska väl börja fundera på klänning osv. Så ganska lugnt än så länge![]()
Vi gifter oss om ett halvårBokat kyrka och festlokal och börjat tänka på hur vi vill ha det. Mina föräldrar är jätteentusiastiska så min plan B om jag och sambon inte får till planeringen är att lämpa över allt på dem
Pappa har erbjudit sig att laga maten "oavsett om vi blir 10 eller 100 gäster" och redan börjat titta efter en "souschef" att hyra in
Han lät lite upprörd när jag nämnde iden om tacos dock
Blir nog någon typ av mingelbuffé i slutändan.
Gästlistan är svår, jag har stor släkt så när vi räknat ihop alla vi "borde" bjuda (de flesta vill vi ju dessutom gärna ha där!) kom vi upp i en 70 gäster eller något sådant.Och ovanpå det så vill vi ju gärna ha lite vänner där också. Får se hur väl vi lyckas begränsa oss.
Oavsett så tänker jag mig en enklare tillställning, typ i stil med en vanlig midsommarfest om än "fel" datum för det. Sambon vill gärna duka ute, så planen är väl att äta ute i det fria och ha festlokalen som reservplan vid dåligt väder. Sen tänker jag mig typ lite lekar, men kommer inte längre än till en tipspromenad. Några idéer på vad det finns för roliga lekar man kan göra utomhus i finkläder som gärna folk uppåt 70-80 också kan delta i?
När det gäller klänningen har jag i princip bestämt mig, under förutsättning att den sitter bra på såklart. Funderar dock på om det vore en god ide att ha både en lång variant att ha vid vigseln och en kort variant (finns en i i princip samma modell som den långa men som slutar vid knäna) att ha senare.
Hur lång tid är långt kvar?
Jag insåg när jag läste det där att även om vi gifter oss i kyrkan, med sittplatser åt alla andra så förväntas nog jag och blivande maken stå upp under hela vigselnFår öva lite innan, hatar verkligen att stå rakt upp och ned
Det jag tänker är väl att även om ceremonin i sig blir kort kanske folk vill komma iordning lite innan, så att den egentliga stå-tiden blir längre än ceremonin, och att har ni många gäster kan det bli svårt att se kanske? Men jag tycker absolut inte att det låter orimligt att alla ska stå!
Vi tänker också typ sommarfestFast ännu mindre än ert, runt 40 gäster. Lekar var svårt, tipspromenad var min första tanke också
Kanske kombinerat med klassiker som kasta stövel och liknande. Jag tänker mig att man går tipspromenaden men att det då och då kommer stationer med en lek. Fast det kanske ska vara uppdelat på flera lekar?
Bild på klänningen!![]()
Hej hopp, nu har jag och Joel gift oss!Vi överraskade min familj med en liten borgerlig vigsel så här på annandagen.
![]()
Grattis!Hej hopp, nu har jag och Joel gift oss!Vi överraskade min familj med en liten borgerlig vigsel så här på annandagen.
![]()