Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Rumpnissen Ah, smart! Min mamma är frisör och utbildad inom makeup också så den biten behöver jag inte bry mig om så mycket.
Håller med angående tärnfrågan - ska man bestämma bör man nog betala också, i alla fall en del. Beror väl lite på om man håller sig till sånt som tärnan gillar och kan tänka sig använda efter också. Svår fråga hur som helst. Alla killar har ju en kostym liksom och att köpa en speciell slips/fluga är ju inga problem.

Låter som en bra matplan, vet inte om jag fått dessert + tårta på något av de jag varit på faktiskt..

På planeringsstadiet så har vi kommit väldigt långt under helgen, min blivande svärmor var här på besök så vi hann spika både en del kring lokal och personal och gäster och mat. Och sedan skissa upp idéer runt dekorationer, blommor, hur vi vill göra med vissa småsaker och vad man ska leja bort till vem.

Vi har inte planerat så mycket mer, annat än att jag har frågat min syster om hon vill hjälpa mig med håret. Det vill hon :D Sen har jag kommit fram till att jag måste lära mig att sminka mig lite ordentligt... Eller åtminstone köpa smink så kan någon annan få sminka mig :sneaky:

Jag var precis och hämtade min vigselring, efter att bokstavligt ha snubblat över den i en antikaffär när jag var på promenad runt stan igår. Vi gifter oss inte fören nästa sommar så det kändes som lite väl tidigt egentligen, men jag har haft en väldigt exakt inre bild av vad jag ville ha och så hittade jag precis det - och i min storlek också. Det enda som behöver göras är en ordentligt rengöring och gravyr (precis som att förlovningsringarna behöver lämnas in för att putsas upp sen).

"Nackdelen" nu är att jag överväger att föreslå bröllop imorgon, känns olidligt att lägga ett så fint smycke i en låda i flera månader till :angel:

Så gjorde vi också, köpte vigselringen nästan ett år innan bröllopet. Jag öppnade asken måååååånga gånger under det året:p

Vi har inte planerat så mycket mer, annat än att jag har frågat min syster om hon vill hjälpa mig med håret. Det vill hon :D Sen har jag kommit fram till att jag måste lära mig att sminka mig lite ordentligt... Eller åtminstone köpa smink så kan någon annan få sminka mig :sneaky:
Huuu. Jag kommer aldrig lita på mig själv tillräckligt mycket för att sminka mig själv till ett bröllop. Är det något som kan gå åt helvete pga nervositet är det sminket. Jag kommer anlita någon. Oklart vem dock, här finns inte så många makeup-artister omkring.

Huuu. Jag kommer aldrig lita på mig själv tillräckligt mycket för att sminka mig själv till ett bröllop. Är det något som kan gå åt helvete pga nervositet är det sminket. Jag kommer anlita någon. Oklart vem dock, här finns inte så många makeup-artister omkring.

Haha :D Jag kanske överlåter även smink till syrran. Att anlita någon för det ingår inte i budgeten men det gör inte mig något. :)

Verkar som det blir bröllop nästa år!! :D
Tidigare har vi sagt att vi ska vänta pga att sambon inte vill vara skriven på samma adress som jag (ingen anledning jag tänker gå in på här) men nu kommer han nog skriva sig där ändå och då kan vi lika gärna gifta oss :bump:

Stort bröllop blir det inte, knappt nåt alls mer än typ vi och ett par vittnen (sambons bror som själv ska gifta sig nästa år erbjöd sig och sin fästmö som vittnen).
Lite nervös blev jag ändå. När, var och hur, typ :p

Hehe min syrra tyckte vi skulle gå på bröllopsmässa i staden där jag bodde förut. Känns bara inte som att den mässan passar mig riktigt, "årets vackraste mässa" med inspiration för dekorationer, dukning och hej och hå :p Jag tänkte liksom gifta mig på gräsmattan och plocka min egna blombukett, lite mer den stilen.

Kom på en sak jag måste öva på: Att bli bra på foto :crazy: Får öva in någon pose, haha ;)

@zassoo - tack. Nej inget datum bestämt än. Jag är så himla nöjd med min förlovningsring så skulle gärna ha bara den men det är svårt få in ett till datum i den :/

@zassoo - tack. Nej inget datum bestämt än. Jag är så himla nöjd med min förlovningsring så skulle gärna ha bara den men det är svårt få in ett till datum i den :/

Jag förstår, jag är likadan. Dock har jag sett till att lämna plats i min förlovningsring för ett datum till men vi förlovade oss ju i augusti med plan om bröllop inom ett år eller två. Är det helt omöjligt att fä plats med ett till?

I "göm henne bakom ett träd"-tråden finns ju många bra tips :idea: ;)

(Jag tror dock att du är lite för liten för att ha användning av alla supertips för oss som är tjocka - men lite inspiration är ju aldrig fel! :D)

Åh toppen, tur att jag har dig Killa! :love: Ska genast läsa. Ve och fasa om mitt armhålefett (eller vad hette det?) syns på bild!! :eek:

Men jag är nog för bred för att gömma mig bakom plommonträdet. Tror du att det räcker om jag gömmer mig bakom husknuten? Eller kanske bakom min Man :)

(Eller M2B som jag tydligen ska kalla honom :wtf::wtf:)

Åh toppen, tur att jag har dig Killa! :love: Ska genast läsa. Ve och fasa om mitt armhålefett (eller vad hette det?) syns på bild!! :eek:

Men jag är nog för bred för att gömma mig bakom plommonträdet. Tror du att det räcker om jag gömmer mig bakom husknuten? Eller kanske bakom min Man :)

(Eller M2B som jag tydligen ska kalla honom :wtf::wtf:)

Jag är lite av ett proffs på bröllop som du märker (när Ribbing inte vet frågar hon mig! :D :angel: )

Och jag skulle nog satsa på att gömma mig bakom M2B (verkar logiskt att använda svengelska istället för att skriva H2B) om det är dina alternativ. Mannen är ju trots allt det viktigaste! :D ;)

Jag är lite av ett proffs på bröllop som du märker (när Ribbing inte vet frågar hon mig! :D :angel: )

Och jag skulle nog satsa på att gömma mig bakom M2B (verkar logiskt att använda svengelska istället för att skriva H2B) om det är dina alternativ. Mannen är ju trots allt det viktigaste! :D ;)

Jamen det har du rätt i. Det är ju egentligen självklart att jag ska ställa mig bakom Mannen. Trots allt är det ju han som kommer representera vår familj i alla viktiga frågor. Du vet, eftersom han är Man. :)

(Haha jag vet, M2B är sjukt ologiskt, är han en pojke nu och blir en man när han gifter sig :confused:)

Jag förstår, jag är likadan. Dock har jag sett till att lämna plats i min förlovningsring för ett datum till men vi förlovade oss ju i augusti med plan om bröllop inom ett år eller två. Är det helt omöjligt att fä plats med ett till?
Det beror på hur litet de kan skriva. Synd att den där :devil: stämpeln i ringen tar sån plats. Jag får nog höra med en guldsmed.

Jag tror jag har börjat smälta nyheten nu så det är dags att börja fundera lite mer seriöst kring tidsplaneringen.
Klänningen har jag ett hum om hur jag vill att den ska se ut. Kyrka, lokal, och transport är vi på det klara med sen tidigare :D Präst vill jag helst ha han som döpte sonen. En alldeles underbar och lättsam person.
Sen var det bara resten kvar ;)

@Tramptass Ja, hur lång tid tar allting att sy ihop egentligen?
Transport är meningen att det ska vara min ponny (som är under inkörning... och egentligen till salu snart :angel:) men det är så långt jag kommit liksom. Skrivit någon slags preliminär gästlista också.

@Tramptass Ja, hur lång tid tar allting att sy ihop egentligen?
Transport är meningen att det ska vara min ponny (som är under inkörning... och egentligen till salu snart :angel:) men det är så långt jag kommit liksom. Skrivit någon slags preliminär gästlista också.

Jag har ingen aning om hur lång tid det kan ta. Var är trådens proffs? ;)

Vad kul att åka efter sin häst. Det hade jag gärna gjort men sambon vägrar. Han påstår att hon är lite för obalanserad i hjärnan för att vara med på en bröllopskörning. Jag hävdar att det skulle bli ett minne för livet :-P

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka