Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har precis bestämt att vi ska gifta oss i mars 2016. Jag vill redan börja planera. Haha. Då vi ska gifta oss under påskhelgen så lär vi få boka kyrka snart! Vi har ingen aning om vilken kyrka så vi får ge oss ut och besöka några tänkbara kyrkor. Ska bli jättekul!

Grattis @Tassetass !

Vi var på ön under julhelgen och var inne en sväng i lokalen som vi ska använda samt förbi kyrkan som är tänkt, kändes fint att gå där på grusgången och tänka att det inte är så värst länge kvar nu.

Någon tog min mobiltelefon och gjorde ett försök till att fota lite när vi skulle skära tårtan. :p

Foto%202014-12-26%2014%2056%2015.jpg

En lite bättre bild på den fina tårtan som min faster gjorde. :love:

Foto%202014-12-26%2014%2057%2033.jpg

Och så en bild på våra ringar!

Foto%202014-12-28%2010%2035%2024%20(1).jpg

Putt, putt...

Lite drygt 6 månader kvar nu :nailbiting: Vi har inte kommit någon vart alls. Ska väl ringa vigselförrättare i veckan och se om vi får tag på någon. Jag pendlar mellan att känna att jag inte orkar planera någon fest till att jag vet att jag kommer ångra mig om vi inte gör åtminstone liiiite väsen av oss... Jag gillar ju egentligen inte att vara i centrum :p Och det känns som att det blir så mycket folk. Men det är ju mitt fel, höll jag på att säga, bara min familj blir typ 20 personer. Vi blir väl 35 totalt tror jag, beror lite på hur många vänner vi bjuder.

Så ja... På ett sätt orkar jag inte göra nån grej av det, vi vill ju bara ha varandra. Men på ett annat sätt så vill jag göra något mer, lite kalas även om det blir ganska nedtonat. Tror iofs att det kommer kännas bättre när vi kommit en bit på planeringen, just nu känns det så stort.

Ska försöka hejda min familj lite också, jag tror inte dom förstår hur litet och lugnt vi faktiskt vill ha det. Vi hade inte tänkt oss någon bordsplacering för det ska inte vara "sittande middag" utan vi tänker oss mer mingla runt. Men OOOHH det MÅSTE man ju ha för annars blir det så konstigt. Och jag MÅSTE ju ha lång vit klänning. Och ska du inte ha två ringar ändå? Och vadå, ingen alkohol??? Får man ta med sig eget?

:banghead:

Putt, putt...

Lite drygt 6 månader kvar nu :nailbiting: Vi har inte kommit någon vart alls. Ska väl ringa vigselförrättare i veckan och se om vi får tag på någon. Jag pendlar mellan att känna att jag inte orkar planera någon fest till att jag vet att jag kommer ångra mig om vi inte gör åtminstone liiiite väsen av oss... Jag gillar ju egentligen inte att vara i centrum :p Och det känns som att det blir så mycket folk. Men det är ju mitt fel, höll jag på att säga, bara min familj blir typ 20 personer. Vi blir väl 35 totalt tror jag, beror lite på hur många vänner vi bjuder.

Så ja... På ett sätt orkar jag inte göra nån grej av det, vi vill ju bara ha varandra. Men på ett annat sätt så vill jag göra något mer, lite kalas även om det blir ganska nedtonat. Tror iofs att det kommer kännas bättre när vi kommit en bit på planeringen, just nu känns det så stort.

Ska försöka hejda min familj lite också, jag tror inte dom förstår hur litet och lugnt vi faktiskt vill ha det. Vi hade inte tänkt oss någon bordsplacering för det ska inte vara "sittande middag" utan vi tänker oss mer mingla runt. Men OOOHH det MÅSTE man ju ha för annars blir det så konstigt. Och jag MÅSTE ju ha lång vit klänning. Och ska du inte ha två ringar ändå? Och vadå, ingen alkohol??? Får man ta med sig eget?

:banghead:

Haha, känner igen mig... :arghh::p

Mindre än fem månader kvar för oss :nailbiting: Och jag har precis bestämt mig för att skaffa häst senast i sommar, bli klar med mina studier om någon månad (=bli arbetslös) och för att vi trots bröllop borde genomföra minst ett av våra renoveringsprojekt i sommar :cautious::angel: Fast även om vi hade haft alla pengar i världen att lägga på ett flådigt bröllop vill jag helst ha något enkelt.

Tror vi fått ned gästlistan till runt 60 pers i alla fall... :banghead:
Kyrka och lokal är bokade :up:
Jag har med varm hand överlåtit middagen åt min far :angel:
Vi har bestämt oss för att vi kan tänka oss silver även i vigselringarna (lite av bröllopspaniken släppte där och då! :o) så nu ska vi bara hitta ett par vi vill ha också.
Jag har för första gången i mitt liv haft snygga naglar - i en hel månad (fick för mig att jag var tvungen att lära mig det) :cool:

Listan över vad vi inte har ens hunnit tänka på ska jag dock inte gå in på :angel:

Heh. Sambon vill ha stort bröllop. Jag kan mycket väl tänka mig stort förmiddagsbröllop, mingel, snittar och typ tårta. Han hade nog tänkt sig sittande middag för 80-100 personer.
Mitt går att genomföra med en realistisk budget, hans kommer ju kosta som värsta lyxhästen.

Heh. Sambon vill ha stort bröllop. Jag kan mycket väl tänka mig stort förmiddagsbröllop, mingel, snittar och typ tårta. Han hade nog tänkt sig sittande middag för 80-100 personer.
Mitt går att genomföra med en realistisk budget, hans kommer ju kosta som värsta lyxhästen.

Älskar att du jämför med att köpa en häst :D

Vi har nog tänkt oss att vår budget för sittande bröllop för en sådär 60 pers blir i klass med pensionerad travhäst... :angel:

Älskar att du jämför med att köpa en häst :D

Skulle tippa på att vår budget ligger på samma nivå som en trevlig 6-åring med vettig stam som har nollrundor i 120 men inte något extraordinärt. Om man nu ska mäta på det viset :D det började med att vi själva tänkte lägga ungefär motsvarande en häst med samma kvalitéer som ovanstående men med några år till på nacken. Sedan har vi dock fått ekonomiska gåvor av föräldrar vid jul.

Vi fick hem inbjudningskorten innan helgen, kändes fint. Nu ska bara det extra informationsbladet skrivas ihop och sen kan vi skicka ut dem. När vi har adresserat och frankerat sisådär 60 kuvert alltså. Har också ungefär ett halvår kvar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka