Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis @Dentaku ! :banana:Du ser jättetjusig ut! Vilken underbar klänning! :love:

Har du blommor i håret också? Du har inga närbilder på frisyren och buketten? :angel: Någon skulle kunna behöva lite inspiration...
Har i alla fall äntligen beställt ringar (gissa vem som råkade skriva in fel datum för gravyren? Paniiiik :nailbiting: Men det ordnade sig :angel:) Och hittat ett par skor (Första vita paret innanför dörren i enda skobutiken jag orkade gå in i, tog två minuter att shoppa :cool:)

@nejlica

Det här är de bästa bilderna jag kunde hitta. Håret fixade en kompis, det är en dutch braid med murgröna i. Buketten är en vanlig bukett, beställde ingen "brudbukett" även om jag sa att det var syftet så att jag skulle kunna hålla den. Bad att få i blått och vitt och är jättenöjd, den bestod av blå hortensia, ett par vita gerberor, en vit ros, brudslöja och lite grönt.

Blommor_zpspfelxaac.jpg
Haringret_zpsne3jjudc.jpg

Grattis @Dentaku och @nothalfbad :heart

Har idag vart i kontakt med 2 ev ställen för vigsel. Men shit, 6.500kr på ena stället :meh: Det kommer bara vara vi, barnen å vittnen inte vill jag ha uppdukat med bord å stolar, ny krattade grusgångar osv. De klarar vi oss utan! Får se vad de säger på andra stället skulle få svar om några dagar.

Grattis @Dentaku och @nothalfbad :heart

Har idag vart i kontakt med 2 ev ställen för vigsel. Men shit, 6.500kr på ena stället :meh: Det kommer bara vara vi, barnen å vittnen i nte vill jag ha uppdukat med bord å stolar, ny krattade grusgångar osv. De klarar vi oss utan! Får se vad de säger på andra stället skulle få svar om några dagar.

Det låter onekligen dyrt.

Vi kan ju räkna ut totalkostnaden nu och ALLT: ringar, våra kläder, mat, skumpa, vin och avec för ca 30 pers, fotograf, lokaler, servering, porslin, bukett, mina naglar, solist på vigseln, en hotellnatt för oss osv, gick på ganska precis 40 tusen. Då har vi till och med räknat med sånt som en panikinköpt byggfläkt för att fixa värme som vi ska sälja på en gång och förhoppningsvis få igen några hundralappar för. Det enda som återstår i utgiftsväg är välja vilka bilder vi vill ha från fotografen samt att skicka ut tackkort, samt naturligtvis bröllopsresan men den blir senare i år.

Tror vår kommer stanna på strax under 40000:-, så ungefär samma :)
Lokal, mat, kockar, serveringspersonal, städ, alkohol etc för 31' ca, och resten kläder, ringar, taxi etc. Kuvertpriset var 550:-/person, och lokalen 4500:-. Överkomligt får jag säga!
:)

Ja, 6.500kr tar verkligen emot för att bara vara på en plats och de bokar en vigselförättare. Vi skulle ju vart på ett slott men de är så himla svårt att få kontakt med dem och få svar på saker och ting så nu har vi valt att hoppa det helt :(
Där fick vi pris på 20.000kr för slottet fredag - söndag. Dukning, personal som serverar och städar, baren öppen till 01 och för oss bröllopssviten (inkl frukost, brunch m.m)
Hoppas ni respekterar att jag inte vill hänga ut dem på buke. Jag googlade lite på de innan och de är tyvärr fler som har samma erfarenhet. Jag trodde dock de skulle funka iom vi är bekanta med en ansvarig anställd där. Som även h*n har vart på "chefen" så de e lixom supertrist.

Ja, 6.500kr tar verkligen emot för att bara vara på en plats och de bokar en vigselförättare. Vi skulle ju vart på ett slott men de är så himla svårt att få kontakt med dem och få svar på saker och ting så nu har vi valt att hoppa det helt :(
Där fick vi pris på 20.000kr för slottet fredag - söndag. Dukning, personal som serverar och städar, baren öppen till 01 och för oss bröllopssviten (inkl frukost, brunch m.m)
Hoppas ni respekterar att jag inte vill hänga ut dem på buke. Jag googlade lite på de innan och de är tyvärr fler som har samma erfarenhet. Jag trodde dock de skulle funka iom vi är bekanta med en ansvarig anställd där. Som även h*n har vart på "chefen" så de e lixom supertrist.

Låter som ett ställe jag och min man var och övernattade på för två år sedan. Bara får känslan att det är samma ställe.

Det kan det nog vara då de har sån verksamhet också.

Men hur tusan hittar man någon park vid vattnet att vara i som inte kostar skjortan? Vad säger "lagen" är de allemansrätten att man får vara på tex en klippa som inte är privat då såklart.

Yes nu har vi någonstans att vara, imorgon ska jag försöka få tag i en vigselförrättare.

Nu ska jag bara lösa hur vi ska göra inbjudningskorten eftersom vi inte kan ta med alla på vigseln.

Yes nu har vi någonstans att vara, imorgon ska jag försöka få tag i en vigselförrättare.

Nu ska jag bara lösa hur vi ska göra inbjudningskorten eftersom vi inte kan ta med alla på vigseln.
Ha med en vän som livestreamar vigseln till en monitor på feststället för gästerna, så är alla redan där när ni sedan kommer dit :idea: Så skriver ni "NN inbjudes till bröllopsfest för NN och NN den DDMM på Festlokal kl HH. Vigseln sänds på storbildsteve i samma lokal kl HH. Välkomna!"

Inbjudan var bra, men storbildstv blir det inte. Vi kommer ha en kompis som fotar så vännerna får se de bilderna sen.

Vi kommer ha festen hemma. Hyra ett partytält och sen blir de helgrillat. Vi är jägare och i princip alla vänner så tänkte man kanske ska helgrilla ett vildsvin och en hjort!

Vi klarade oss genom vår bröllopsdag utan några större missöden och jag hade jätteroligt! :D

Jag har manipulerat en av bilderna en smula för att kunna visa hur jag såg ut. :angel:

Grattis!
(Och bara för att du maskerat människorna och andra kommenterat det, så tittade jag närmre på bilden, blev nyfiken och listade ut att vi har gemensamma FBvänner :D)

25 juli blir det! Och förrättaren är proffsfotograf så kanske köper vi några bilder av henne. Känns som de är värt de.

Gästlistan har vi skrivit på, men känns som vi glömt flera :o

Brudklänning inköpt idag. (Utan att de blev slagsmål med min mor) ganska klassisk vit modell men med röda blad över bröstet och på släpet. Tyvärr fick man inte fota i butiken

Klänningen satt perfekt, förutom att den var lite lång. Säljaren sa att jag inte får gå ner i vikt nu :p

Lite gnäll. Bjudit 120 gäster. Osa är 7.6 och hittills har 35 anmält att de kommer, två kanske (de bad om att få återkomma under sommaren vilket är ok) och tre har tackat nej. Men resten då???? Jättefrustrerande

Lite gnäll. Bjudit 120 gäster. Osa är 7.6 och hittills har 35 anmält att de kommer, två kanske (de bad om att få återkomma under sommaren vilket är ok) och tre har tackat nej. Men resten då???? Jättefrustrerande

Så var det för oss också. Att det ska vara så svårt för folk att OSA! Men det värsta var ett par som vi bjudit, som sagt att de skulle komma. Samma dag fick min man ett sms av dem "förlåt för att vi inte kunde komma, hoppas ni får en bra dag och grattis". Vad är det för jekla stil???

Usch vad träligt! Många svarar säkert i sista sekund dock. Vi hade senaste svarsdatum för någon dryg vecka sedan och då var det en handfull som inte svarat och ett par som svarade samma dag. En (konstellation) svarade dagen efter, två fick jag höra av mig till (och där var det i båda fallen så att de trodde att de svarat) och två räknar jag kallt med att de inte kommer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 191
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka