Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fint, tack. Då är det vad jag ska vara alltså. Dama de honor is my middle nameTror det är dama de honor.
Och just ja, eftersom @Hyacinth nämnde det. Jag ska ta min partners efternamn. Vet att måååånga anser det vara direkt ofeministiskt så bring it on bara.
Och just ja, eftersom @Hyacinth nämnde det. Jag ska ta min partners efternamn. Vet att måååånga anser det vara direkt ofeministiskt så bring it on bara.
Jag hann se, svaret är ja, men jag gissar att du raderade för att slippa en urspårning och jag är helt med på den raderingen*raderat*
Det var otippat! Hur tänker du? (Alltså jag menar Hur tänker du, inte Hur tänkte du nu?Och just ja, eftersom @Hyacinth nämnde det. Jag ska ta min partners efternamn. Vet att måååånga anser det vara direkt ofeministiskt så bring it on bara.
Och alltid när jag hör par som är i den sitsen så är det tjejen som ger med sig och tar hans. Gör inte detVi kommer inte riktigt överens här... Jag vill ha kvar mitt, han vill ha kvar sitt men jag vill liksom att vi heter samma, blir dessutom enklare med eventuella barn. Hitta på ett nytt känns inte riktigt som vår stil heller så vi har liksom fastnat lite![]()
Alltså, din partner heter väl nåt ascoolt spanskt, då skulle jag också överväga ett bytedu gör en insats på integrationsfronten istället. Fru Hosey!
Jag har obsessat över det här rätt länge faktiskt, men som jag skrev ovan är målet att vi ska ha ett av hans och så mitt (mitt först, por supestoDet var otippat! Hur tänker du? (Alltså jag menar Hur tänker du, inte Hur tänkte du nu?)
Ska ni inte garanterat bo i Sverige för all framtid så är hans namn lättare än ditt, helt klart.
Och alltid när jag hör par som är i den sitsen så är det tjejen som ger med sig och tar hans. Gör inte det.
Faktum är att vi vill ha min familjs namn och så hans ena efternamn men jag tycker det är så fult att man inte får ha dubbla utan att det istället står som ett mellannamn. Så i framtiden lär vi fixa det, om de ändrar den regeln.
Fast blir det inte så fult? När jag har suttit och ordnat visum åt folk får man skriva typ såhär på alla:Jag kommer nog köra mitt eget namn eller dubbelnamn. Sambon vill inte ha ett "osvenskt" namn så lär inte ta mitt. För mitt jobbs skull vore hans svensson-namn bra, därav ev dubbelnamn och hans i tjänsten, så att säga.
Fast blir det inte så fult? När jag har suttit och ordnat visum åt folk får man skriva typ såhär på alla:
Namn: Petra Gisela Sandra Lundström
Efternamn: Andersson
Hur får ens alla namn plats i passet liksom? Mina föräldrar välsignade mig med TRE jädra namn så det känns som en omöjlighet att lägga till dessutom ett långt efternamn till den raden.
Vem var idioten som tycker att man inte kan ha två?Samma här. Tre namn, långt efternamn på både mig och sambon. Orka skriva det tänker jag.
Fast blir det inte så fult? När jag har suttit och ordnat visum åt folk får man skriva typ såhär på alla:
Namn: Petra Gisela Sandra Lundström
Efternamn: Andersson
Hur får ens alla namn plats i passet liksom? Mina föräldrar välsignade mig med TRE jädra namn så det känns som en omöjlighet att lägga till dessutom ett långt efternamn till den raden.
Ett år försenat. Röv. Kanske borde jag bara behålla mitt namn och så ordnar vi dubbelt om när detta beslut går igenom?Googlingen visar också att lagen eventuellt skulle ändras januari 2015. Vad hände?
Och alltid när jag hör par som är i den sitsen så är det tjejen som ger med sig och tar hans. Gör inte det.