Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bröllopstråden

Jag har ännu inte drömt om bröllopet. Mer än dagdrömt förstås.
Har inga krav på något storslaget alls. Jag vill bara att min man ska bli min make. Lite nymodigt att gifta sig vid 48 års ålder när man aldrig varit gift innan. Hade nog tänkt att detta också ska vara den enda.

Efter jul ska klänningen beställas i alla fall. Det ska bli spännande att få prova den sedan.

Vi vill nog mest ha en riktigt rolig fest och fin dag, ja förutom varandra då ;)

kl
Idag har jag köpt grejer till inbjudningskorten! :bump:

Vi beställer nog inbjudningskorten. Det var inte så dyrt och vi ska inte ha många gäster.

KL..
Då sällar jag mig till skaran här inne för i onsdags gick älsklingen ner på knä och friade :love:

Så... i höst vankas det bröllop :bump::bump:

Idag har jag köpt grejer till inbjudningskorten! :bump:

Roligt! Känns som att planerandet kommer igång ordentligt när man börjar med sådant :)

Vi ska göra något mellanting mellan att göra själva och beställa. Vi har idéer om ungefär hur vi vill att det ska se ut, men sedan har en vän som passande nog läser grafisk design på Konstfack med glädje tagit sig an att göra själva korten och fixa tryckning. Gissar att varenda papper i samband med bröllopet kommer bli designat nu :p

Vi ska göra något mellanting mellan att göra själva och beställa. Vi har idéer om ungefär hur vi vill att det ska se ut, men sedan har en vän som passande nog läser grafisk design på Konstfack med glädje tagit sig an att göra själva korten och fixa tryckning. Gissar att varenda papper i samband med bröllopet kommer bli designat nu :p

Det låter himla bekvämt måste jag säga :) Vi gjorde våra inbjudningskort och festhäften själva och visst blev det fint, men det tog mycket tid. Bestämma format, färger, papperskvalitet, typsnitt, dekorationer osv. Och sen komma på vad man ska skriva I korten! Vi kämpar nu med våra tackkort. Vi gjorde en uppsättning i augusti - som vi kasserade (bilden vi valt var inte alls bra). Sen gjorde vi ett nytt försök förrförra veckan - som vi också kasserade (det var en massa grejer; för klent papper, lim som inte fäste, m.m.). Nu har vi beställt från tryckeri istället. Synd att vi inte gjorde det från första början...

Tackar.

Vi har av förklarliga själ inte valt ngt datum än :D Vi vill dock gifta oss när det är gult/orange/rött på träden så jag skulle tippa på att det blir någonstans i månadskiftet okt/nov.

Sitter och kollar på förlovningsring nu. M2B vågade inte välja åt mig (klok är han oxå) utan hade köpt en i silver för att fria med. Vi var och kollade på ringar samma dag, men det är en hel djungel :eek:

Grattis! :bump: Hade jag gift mig på hösten här i Skåne (och hade en lite större budget än vi har :angel: ) hade jag velat gifta mig på Boklunden i Torna Hällestad, där är det helt fantastiskt vackert och mängder av lövträd :love:

Breaktown - oh så lyxigt, en egen grafisk designer! :D

Jag tycker att det är svårt att välja vilka man ska bjuda. Vi vill ha ett litet bröllop med bara de närmaste. Men några vänner också förutom släkten. Och vilka släktingar? Kusiner? Kusiners barn?
Är det fler som har haft samma bryderi?

Heh, ja. Men det löste sig :p

Vi hade ungefär 40 gäster, tror jag. Så det var inte superlitet eller superstort.

vi valde dem vi ville ha dar och den narmaste slakten. Har inga kusin barn, jag bbjod helt enkelt alla kusiner men ocksa en av pappas kusiner med alla hennes barn (sysslingar) eftersom vi ar valdigt nara (brukar aka pa semester ihop :D). I slusats, vi bjod vara goda vanner och familjemedlemmar som vi faktist har bra kontakt med. Morsan var skitsur och tyckte att vi typ inte skulle bjuda nagon, men varat brollop sa da kan hon skita i vem som kommer.

Vi hade runt en 200 inbjudna :crazy: men det gallrades av sig sjalv bland dem som bor utomlands sa i slutandan hade vi 90 gaster :) den mest langvaga kom fran Australien :love:

Maken hade bara han kunnat bjuda en 300 personer utan problem sa vi gallrade ratt friskt anda. Eller jag gallrade inte sa friskt efter som jag inte kanner lika manga :D daremot ville vi ha ett massivt party, vi saknade faktist valdigt manga av dem som inte kunde komma men var bjudna.

Jag tycker att det är svårt att välja vilka man ska bjuda. Vi vill ha ett litet bröllop med bara de närmaste. Men några vänner också förutom släkten. Och vilka släktingar? Kusiner? Kusiners barn?
Är det fler som har haft samma bryderi?

Eller hur! Hur svårt som helst! Och då ska vi ändå ha hyfsat stort bröllop.

Vårt största problem ligger i att jag har jättestor släkt som jag dessutom tycker om och umgås flitigt med. Har tiotalet jämnåriga kusiner som jag umgås med som vänner. Och de har ju respektive, föräldrar och syskon.. Någonstans måste gränsen dras. Skulle jag bjuda alla farbröder, faster, moster med familjer (barn, barnbarn) skulle hela gästlistan bestå av min släkt..
Som tur var är sambons släkt jätteliten :D

KL

jag kanske ska tillagga att sjukdomar etc minimerade varan lista med en 10 pers sista veckan :crazy: farmor hade en akut operation, maken foraldrar kom inte eftersom hans far ocksa blev akut sjuk bl.a. + att flera hade bestallt pass som inte anlande i tid. Farfar bestamde sig for att inte komma samma dag for att han ar ett arsel :grin:

Jag tycker också det är skitsvårt! Det är utan tvekan vårt största bekymmer. Hade typ bestämt mig för att bara bjuda några av kusinerna, eftersom jag inte träffat resten på några år även om vi umgicks massor som yngre. Och nu firade vi jul tillsammans och det känns som jag kommer sakna dem om de inte är på bröllopet! Sambon håller med :p Så då blev gästlistan utökad med 5 pers plötsligt.. :crazy: Vi får nog kika en gång till och se om det kan gallras något, men det vill man ju inte heller. Åh, obegränsad tillgång till pengar, var är du?

Någon som har erfarenhet av ringar i annat material än guld? Jag funderar lite på ringar av något annat material, vi kommer kanske inte bära våra ringar så där jättemycket pga av jobb och hästeri. Jag har testat men det fungerar i alla fall inte för mig att ha ring på mig i stallet när man rider osv... Sedan går jag mest runt och är nervös för att jag skall tappa smycken om jag någon gårng får på mig något som är lite värdefullt... Känns som om det inte skulle vara lika stor grej att tappa en stål-, silver eller titanring..i alla fall inte lika dyrt..

Förövrigt är vi i början av planeringen av ett ganska hemligt bröllop.. Kanske så hemligt att vi kommer hålla tyst om giftermålet i något år och sedan bjuda in släkt och vänner för att fira vår 1:a (eller kanske andra) bröllopsdag. Vi får väl se hur det går. Vi är nog redan nu överrens om att vi skall behålla våra respektive namn så då går det lätt att mörka det hela.. Men vi är nog inte riktigt färdigfunderade än.

Titan är väl rätt vanligt att ha ringar i, det är hårt och inte lika dyrt som guld.

Silver har jag hört att det är helt enkelt för mjukt, det slits för fort.

Spännande med hemligt bröllop, hur kommer det sig? :)

kl
Nu ska vi snart sätta igång med inbjudningarna. Julen har varit väldigt bra för vårt bröllop, en släkting med stor erfarenhet från såväl välrenommerade restauranger i Paris och New York som egen restaurang i Malmö har erbjudit sig att laga maten! :banana: Helt fantastiskt, att slippa leta catering, och veta att vi kommer få supergod mat! Så då ska bara råvarorna inhandlas.
En älgfilé, massa kantareller och knappt ett kilo hjorton följde med till Skåne från Östersund, så då är större delen av förrätten fixad!
Dessutom fick vi betydligt mer ekonomiskt bidrag i julklapp än vad vi någonsin kunnat föreställa oss, det underlättar verkligen :love:

maken har i titan och jag har titan + stal.

Jag ar ju ocksa valdigt aktiv, sa har inga utstickande stenar eller liknande utan dem ar infattade i metallen. Funkar valdigt bra, framforallt ar dem snygga :love: (jag varken passar i guld eller tycker den fargen ar snygg, inte ens vitt guld tycker jag ar sarskilt snyggt :o). Framforallt ar dem taliga sa att dem klarar av att vara med overallt (forutom vid bak, da blir dem ackliga :D)

Det låter som du talar av erfaenhet vad det gäller ringar och bakning ;)

Själv har jag redan lyckats drömma 2 bröllopsmardrömmar :crazy: och då är det 10-11 månader kvar till bröllopet. Hur ska detta sluta??

Tror vi måste sätta oss ner och planera lite så att jag får lugn och ro i själen. Datum, kyrka och festplats had evarit trevligt att ha klart åtminstone :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka