Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bröllopstråden

Men om ni har bestämt att ni ska gifta er så är ni väl förlovade? Jag blev förlovad i och med att min man frågade om jag ville gifta mig med honom och jag svarade ja. Fast man behöver väl inte kalla det förlovning om man inte vill antar jag. Det är i alla fall inget tvång på förlovningsring.

svarar båda

Drömringar var svårt att svara på, men vi gillade dem skarpt. Kanske ska slå till iaf :D
Om vi har råd? NEJ!!! Inte nu i december, förutom jul så fyller även ena barnet år. Men i januari kanske det finns lite slantar över ;)

Tanken är ju att vi ska ha dem resten av livet, så då kanske det kan kosta lite :cool:

Ang. om man MÅSTE förlova sig?! Så tycker jag inte alls att det är nödvändigt. Jag hade inte behövt förlova mig först, det hade "räckt" med att gifta sig. Men min kära sambo vill ha förlovningsringa. Och jag säger verkligen inte nej till att få två ringa, massor av guld!!! :D:D:D

Nu har du ju fått ett par svar redan, men i alla fall kostade våra ringar runt 4000 tillsammans.

*KL*
Vi har fortfarande inte skickat ut tackkort :angel:
Men släktens julklappar är i alla fall kirrade - vi ska beställa fotoböcker med bröllopsbilder. Folk har tjatat om att få det, så för en gångs skull kan de få en egopresent :p

later inte sa dyrt, tror vara gick pa 4500kr. Men da var dem i titan och rostfritt stal sa det ar ju lite billigare. Brollopsringen vill jag knappt beratta vad den kostade, men bade jag och maken tappade hakan da vi trodde att den skulle kosta 10-dubbla (dromringen, passar perfekt med forlovningsringen. Att den visade sig inte ens kosta halften av forlovningringen var bara en bonus!)

Vi ahr inte heller skickat ut tack kort, inte en chans att vi ahr rad heller pa ett bra tag. Maken har inte varit utan jobb sedan tva veckor innan brollopet (fast han hade en intervju forra veckan), sa nagra forstoringar av foton till oss jalva, farmor osv har det inte heller blivit. Jag har betalat massor av brollopsrakningarna med mitt CSN (tur att det inte var ett sa dyrt brollop).

Forhoppningsvis far jag pengar innan jul men annars hoppas jag pa att vi kan fa ivag tack kort i Januari nagon gang :)

KL

Vad har allas förlovningsringar kostat? Jag undrar om jag är dumsnål? Vi hittade ringar som jag tyckte var skitsnygga!!! men de kostade ca 8 500 tillsammans. Är det dyrt, billigt eller normalt? Ringarna är av guld.

Våra kostade ca 12000.....men vi kände att det var värt det, det var ringar vi ville ha.

Nej det gör väl inte det, finns några måsten. Det känns som att man kanske skulle vilja lägga pengarna på vigselringarna i stället.

Det är nog ett tag sedan jag tittade på ringar sist märker jag :angel: Hänger inte riktigt med i prisbilden.

Nej det gör väl inte det, finns några måsten. Det känns som att man kanske skulle vilja lägga pengarna på vigselringarna i stället.

Det är nog ett tag sedan jag tittade på ringar sist märker jag :angel: Hänger inte riktigt med i prisbilden.

Våra vigselringar var billigare än förlovningsringarna :D
Inget planerat, men det var så det blev.

(Vi har alltså likadana vigselringar men olika förlovningsringar. Bär ringarna på olika händer också - vigselring på vänster och förlovningsring på höger.)

Det beror ju helt på vad man har för ekonomi i övrigt och vad man prioriterar. Våra ringar kostade det priset styck för förlovningsringarna (och sen tillkommer vigselring till mig) så personligen tycker jag inte att det är dyrt. Men alla prioriterar olika. Någon gillar smycken och lägger hellre pengarna där än på festen. Någon annan vill inte alls ha någon fin och dyr ring på fingret, utan lägger hellre pengarna någon helt annan stans :)

Senast ändrad:

Vi ska gifta oss i augusti nästa år. Vi har visserligen bokat tid och lokal men i övrigt är det inte mycket planerat! Vilket jag inte tycker är konstigt då det är lååång tid kvar i mina ögon. Men när man surfar in på bt framstår man ju som någon form av alien ifall man ännu inte vet vad kusinens sons barnvakt ska ha på sig under den aktuella dagen :D

Haha eller hur, dessutom ska du helst ha haft minst 3 bråk med släkten om alkohol och/eller mat. :p Och ha köpt minst 2 klänningar!

Vi ska gifta oss i augusti nästa år. Vi har visserligen bokat tid och lokal men i övrigt är det inte mycket planerat! Vilket jag inte tycker är konstigt då det är lååång tid kvar i mina ögon. Men när man surfar in på bt framstår man ju som någon form av alien ifall man ännu inte vet vad kusinens sons barnvakt ska ha på sig under den aktuella dagen :D

Oj, vi ska också gifta oss i augusti och har bara bokat kyrka och lokal. Börjar bli stressigt nu alltså! ;) Man kanske borde förvandla sig till en bridezilla. :D

jag bokade inte mobler till brollopet forens en manad innan :rofl: men sa hade jag valdigt mycket att gora hela varen och maken var helt vardelos i forberedelserna, jag fick ordna ALLT :mad: buketten (som jag gjorde sjalv) blev val klar mindre an en vecka innan.

Jag gifter mig ALDRIG igen, om det skulle handa ska jag definitivt ha en wedding planner. Har aldrig varit sa stressad i hela mitt liv, och da ar jag definitivt ingen bridezilla och var varken intresserad eller ville att precis allt allt skulle vara helt korrekt. Folk ar definitivt daliga pa att lyssna nar man ger dem instruktioner! och att springa runt och upprepa saker IGEN pa sjalva brollopsdagen nu och da var ingen hit.

fortfarande lite sur pa brorsan, som gick med pa att vara lekledare (vi var ju borta for foton i tva timmar i mitten t.ex.) han kom inte pa morgonen i tid och nar vi val kom tillbaka fran fotona var han snorfull och var inte kapabel att halla iordning pa nagonting. Hade varit battre om han sagt att han inte ville sa vi kunde ha fragat nagon annan. (nu har vi ingen kontakt anda, men av helt orelaterade orsaker)

Annars var dagen prefekt, maten var helt superb :love: fortfarande stolt over catering foretaget som akte 40km och halften pa krangliga skogsvagar och anda hittade ratt och kom i tid (forutom att det smakade helt underbart) Desserterna gjorde jag och en van sjalva, vi spenderade fyra dagar innan brollopet med att baka :crazy: det var bade kul och stressigt pa samma gang, men hade ett jattebra buffet dessertbord :D musiken var helt klart jattebra ocksa, musikanlaggning var helt superb och hade en van fran england som sjong + en annan DJ van som mixade. Har aldrig dansat sa mycket i hela mitt liv :D

skulle ju ha slangt in lite foton tidigare hade tankt gora det nu, men inga av lankarna funkar (inte mina foton sa kan inte gora nagot at det heller). SKa tvinga av foton fran lite folk sa ni far nagot att kolla pa!

Maste tillagga att vi hade helt underbart vader! Har sporegnat hos oss hela sommaren forutom vi brollopet, stralande solsken pa sjalva dagen, dan innan och dagen efter :D

Senast ändrad:

Jag är lite rädd att jag ska bli en bridezilla, jag är en sån där jobbig människa som inte litar på att nån annan kan göra det lika bra som jag själv.. :grin: Det här kommer med andra ord bli en intressant övning i att släppa kontrollen! :D

Hugger sista...

Ang. mitt ring dilemma. Jag har alltid varit en silver människa och blev nog tagen lite på sängen när jag upptäckte hur mycket dyrare guld är :cool:
Men det blir de ringarna nu, jag gillade dem väldigt mycket!

Så måste jag fråga om det är någon här som gifter sig i en annan religion (eller kristet, men med traditioner från ett annat kristet land)? Alltså inte i kyrkan eller i rådhuset.
I så fall berätta gärna mer, det är så spännande att jämföra! :)

japp, jag har inga problem med att slappa kontrollen. Men slapper man till fel folk verkar dem ha problem med att ta hand om den dar kontrollen sjalv :D valdigt detaljerade instruktionslistor kanske ar vagen framat?

gav inga instruktioner till fotografen, och fotona blev oerhort bra t.ex. men man kan ju inte behova anstalla professionella personer till precis allt :crazy:

Haha nä, ska man ha professionell hjälp till varenda detalj blir det nog en rejält tilltagen budget. :p Jag sätter stort hopp till en av toastmastrarna, hon har järnkoll på allt, grym på att planera och genomföra saker. Större delen av familjen går också att anförtro detaljer åt utan allt för stor panik från min sida så det ska nog lösa sig ändå ;)

Supersara - jag är också mer för silver egentligen, därför blev det vitt guld :D

Vet inte vad förlovningsringarna kostade, eftersom friandet var en överraskning, men vigselringarna kostade 8500 och med tanke på att de ska räcka livet ut, så tyckte vi inte att det var för mycket. Vi hade dock en gräns vid 10.

KL

Drömde inatt att jag och älsklingen gifte oss på mina föräldrars sommarställe. När jag sen satte mig vid fb idag var det nära att jag ändrade relationsstatus till gift - det satt så äkta i minnet på nåt sätt :D.
Börjar med andra ord dra ordentligt i giftastarmen!

:rofl:
Både jag och sambon har hunnit drömma om bröllopet, jag drömde att vi skulle gifta oss imorgon och att vi inte hade nånting planerat alls typ - gissa om jag blev stressad när jag vaknade :p Sambon drömde att vi gifte oss utan att han var där, han hade skickat med mig en fullmakt :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka