Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bröllopstråden

Detta med att osa; jag och min sambo blev bjudna till bröllop förra året, jag blev så till mig att jag osa:ade med ett fint kort, vi bor inte i samma stad. Så jag köpte ett fint kort, skrev i det att vi mer än gärna ville komma och skickade det sedan på posten. Sen hörde jag inget alls från brudparet och jag blev lite orolig över om de ens fått kortet? Så jag var tvungen att höra av mig till dem och dubbelkolla, kortet hade kommit fram inga konstigheter. Kanske jag som var övernojjig, men jag blev osäker här jag inte hörde något. Jag hade gärna mottagit ett sms eller liknande bara där de sa att de fått kortet att vi tackade ja så jag visste :)

Ja det är ju lika oartigt att inte svara på ett OSA som att inte OSA över huvud taget, som vissa gör. Ett "kul att ni kommer" känns ju självklart!

glittra - Inte så bara, låter jättehärligt! Vi siktar på Karibien, får se hur långt vi kommer :angel:

Kommer ni önska er respengar i present?

Vi tänkte önska oss pengar/presentkort till vår renovering, så har vi något att se fram emot när vi kommer hem ;)

Kommer ni önska er respengar i present?

Vi tänkte önska oss pengar/presentkort till vår renovering, så har vi något att se fram emot när vi kommer hem ;)

Vet inte om frågan var riktad enbart till Flixon men jag svarar ändå ;)

Vi kommer inte göra det. Vi må vara gammeldagsa (är det ett ord?) men för oss skulle det kännas väldigt konstigt. Som att be om finansiering av bröllopet. Eftersom resan är något man uppenbarligen ändå tänkt åka på är det för mig samma sak som att ta ut kuvertavgift för bröllopet och betala bröllopsresan själva. Också det helt otänkbart för oss.

Men jag vet att det är vanligt och numera tydligen helt "okej" att göra så även om jag tycker det är konstigt :p

Ja det tänkte vi, fast vi förväntar oss inte att få så himla mycket så vi kommer förstås spara själva också. Vi tänkte inte åka direkt utan väntar till januari, är tanken. Vi har inget utrymme i lägenheten för presenter, det finns inte en enda liten lucka i köket för alla de där grejerna vi egentligen skulle vilja ha så det funkar liksom inte att få presenter.

Jag har själv ett par designklassiker som ska upp på önskelistan tillsammans med presentkort på tapeter. Vi gör vårt bröllop officiellt först när vi redan åkt iväg på bröllopsresa och har dessutom planerat resan ett tag innan vi bestämde att den dessutom skulle bli bröllopsresa.

En kompis som önskade sig pengar till bröllopsresan åkte till ABC-öarna. Som gäst skänker jag gärna respengar, tycker att det är väldigt smidigt.

kl

Åh jag trodde verkligen inte att jag skulle bli såhär... men jag kan fan inte bestämma mig, velar mellan tre klänningar... Vill beställa i god tid känner jag, så jag har tid att ta klänningen till sömmerska om det behövs (jag beställer ju från en sån där kinaklänningssida ;)). Så nu är det med andra ord dags att bestämma mig! Velar mellan dessa tre, åsikter tas tacksamt emot ;)

111f304949f5658bafc9b45df2108f36.jpg

0eee9307efe58530f9e1dae517dfef84.jpg

34c33ae6eeefd4a6ce4377f693370987.jpg

Och såhär ser jag ut
317272_10152227983835061_1890435767_n.jpg

Jag gillade den sista, men hade gärna kombinerat den med klänning nummer två, lite släp är fint! Så trean med lite extra släp :)

Jag gillar nr 2 jättemycket! :love:

kl*
Jag tycker att min sambo ska få tummen ur och bestämma ett datum eller så :angel: han ba men vi har ju just förlovat oss? Jag liksom jaa, men meningen är väl att vi ska gifta oss? Han typ "jaa men inte nu". Hah. Jaja, jag får väl vänta då :p

Kl

Vi förlovade oss i oktober och har börjat fundera så smått på bröllop, men har så svårt att bestämma oss. Vi bor på en gård som är som gjord för ha bröllop på ( en av de mest kända bröllopsvalserna komponerades tillochmed här), så det har hela tiden varit klart med lokal och upplägg. Men sedan insåg vi att det skulle kosta en massa pengar, och bestämde oss att vänta några år och istället lägga pengarna på mer nödvändiga ting. Men, en av våra föräldrar tände till så fort vi började tala om bröllop och idag erbjöd sig denne att stå för en mycket stor kostnad av bröllopet. Nu funderar jag på om vi ens hinner planera ett bröllop till sommaren... Lokal är som sagt klart, men är det inte en himla massa annat att tänka på?

Klart att ni hinner! Enda anledningen till att börja jättelång i förväg är ju om man måste boka kyrka och lokal tidigt.

Vi ska gifta oss i sommar och även om vi har funderat en del på vad vi vill och inte vill så är det enda som faktiskt är bestämt och bokat just kyrka och lokal :)

Kl

Vi förlovade oss i oktober och har börjat fundera så smått på bröllop, men har så svårt att bestämma oss. Vi bor på en gård som är som gjord för ha bröllop på ( en av de mest kända bröllopsvalserna komponerades tillochmed här), så det har hela tiden varit klart med lokal och upplägg. Men sedan insåg vi att det skulle kosta en massa pengar, och bestämde oss att vänta några år och istället lägga pengarna på mer nödvändiga ting. Men, en av våra föräldrar tände till så fort vi började tala om bröllop och idag erbjöd sig denne att stå för en mycket stor kostnad av bröllopet. Nu funderar jag på om vi ens hinner planera ett bröllop till sommaren... Lokal är som sagt klart, men är det inte en himla massa annat att tänka på?

Självklart hinner ni planera det. En himla massa beror ju på hur pass avancerat ni vill ha det men det går att planera ganska snabbt vilket som om man hjälps åt. Tänk på att skicka in hinderprövningen osv bara :-)

Just ja, det var jättebra att du påminde om det. Idag är jag hemma sjuk och tankarna snurrar för fullt... eftersom jag är hästnörd skulle jag hemskt gärna att vi red på våra hästar till ceremonin, men då är frågan hur man gör med klänning. Finns det någon här som känner till någon sida där man har klänningar som det går att rida i?

Klart ni hinner det! Jag blev alldeles otålig i höstas för det var så lång tid kvar, så om ekonomi och lokal är ordnat tror jag verkligen inte att det är något problem att hinna planera det till sommaren!

Det som måste ordnas i tid är:
*Inbjudningar (bor era gäster långt bort kan det vara bra att skicka inbjudningarna tidigt eftersom de måste boka resa och eventuellt boende)
*Vigselförrättare (kyrkligt eller borgeligt)
*Hindersprövning (gäller "bara" i 4 månader så den kan ändå inte göras än)
*Mat (ska ni ha catering kan det ju vara bra att preliminärboka rätt tidigt så inte alla är fullbokade just när ni tänkt ha bröllopet)
*Har jag glömt nåt?

Annars är det ju mest upplägg, hur man vill ha saker och ting som ska planeras, och det skriver du ju att ni redan har ett hum om :) Vi har bara planerat lite löst kring de flesta detaljer, men det känns ändå som att vi är så pass överens att det mesta är så gott som klart. (säger jag nu :angel:)

Just ja, det var jättebra att du påminde om det. Idag är jag hemma sjuk och tankarna snurrar för fullt... eftersom jag är hästnörd skulle jag hemskt gärna att vi red på våra hästar till ceremonin, men då är frågan hur man gör med klänning. Finns det någon här som känner till någon sida där man har klänningar som det går att rida i?

Många råkar glömma den eftersom det mest är en formell grej och inget man kanske direkt tänker på :)

Hm..Antingen bör du kunna få en uppsydd spec för att kunna rida i eller så borde typ någon sida som säljer riddargrejer eller medeltidsgrejer sälja/ha tips? Har en vän som red i en vanlig brudklänning fast det var på en ponny så hon blev upplyft och folk rättade till klänningen medans några andra höll henne uppe :D

Man kan säkert få hjälp av en duktig sömmerska att göra lite ändringar så den passar på hästryggen! Lättast lär ju vara att dela den, eller att kjolen är väldigt vid... Eller en damsadel! :D

Ja, Amazonas i Danmark gör jättesnygga kappor och kjolar, kanske kan man kolla med de om de kan sy en regelrätt klänning i något snyggt material.

KL

Nu har vi bestämt vilka ringar vi ska ha :bump:

Det blir min favvo som vigselring och en specialgjord som förlovningsring. Sambon tar en ring i samma stuk som min förlovningsring fast utan sten.

Nu ska det "bara" beställas också.

Denna helgen har vi bestämt att vi ska planera bröllop och den 2-3/2 är det ju bröllopsmässa i Malmö. Ngn mer som ska gå på den?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka