Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bröllopstråden

Hittills har jag bokat tid för vigsel och bröllopsresa.

Har också fixat en del småsaker (som min klänning).
De första inbjudningskorten skickas ut i veckan som kommer. Inbjudningskorten till festen skickas ut i mitten av mars. Långväga gäster har förvarnats om datum.

+ glittra

Orkar inte leta i tråden... :angel: Vilka datum är det ni gifter er? :)

Så var det ja! Hur många tänkte ni bjuda?

kl
Jag och en kompis (toastmadame) var ute i festlokalen häromdagen, tog lite bilder och kollade in köket lite noggrannare. Det var större än jag minns det :p Annars känns det fortfarande skitbra, ser verkligen fram emot festen!

Vi velar mellan att bara ta närmaste släkten utan kompisar eller även bjuda vänner (pga att det är så svårt att dra gränsen för vilka vänner) :confused:

Det är svårt! Vi valde att bjuda vänner också, eftersom vi helt enkelt vill dela dagen med dem. Det skulle kännas konstigt om de inte var där, vi delar ändå stor del av vår vardag med vännerna :)

Vigsel samt middag för närmaste familjen den 16/3.

Fest den 10/8, kommer skicka ut inbjudningarna direkt efter vigseln.

Vi valde också att bjuda in både släkt och vänner, men dock inte mer avlägsen släkt än kusiner.

*kl

Vi fastnade i en scrapbookingbutik häromdagen, så nu har vi suttit och pillat ihop våra inbjudningskort till de ca 60 gästerna. Skitkul! Jag som avskyr pyssel av alla de slag fastnade fullständigt bland all dubbelhäftande tejp...

Tack vare tips från en kompis har jag även hittat en klänning, som sys upp i USA efter mina mått. Vi får se hur den blir:)

Hur gör ni med håruppsättning, går ni till frissa eller fixar själva?

Hur många gäster bjuder ni?

Vi har bjudit 51 gäster.
Då är det bara en månad kvar till er vigsel då? Vad kul! :)

Vi valde också att bjuda in både släkt och vänner, men dock inte mer avlägsen släkt än kusiner.

Vi bjuder inte heller mer avlägsen släkt än kusiner, har överlag sållat rätt hårt bland släkt annars hade vi inte kunnat bjuda några vänner alls.

Var har du beställt klänningen från? :)

Jag tänkte fixa håret själv, ska inte ha något avancerat och känner mig rätt trygg i att göra det själv! Hur ska du göra?

Min syster fixar hår och smink till både vigsel och fest. Hon är jätteduktig och jag har bokat in en lektion på make up store veckan innan vigseln så då kommer jag komplettera med lite nytt smink.

Någon som gjort egna förlovnings/vigselringar? Vi tänkte göra egna förlovningsringar, men jag har lite beslutsångest kring hur ringarna ska se ut. Min vigselring är i rött guld med fem små diamanter, ganska smal och enkel i sin design. Enstensringar känns populärt nu, men jag är rädd för att rispa både andra och mig själv med ringen :crazy:

Klänningen beställdes från weddingdressfantasy.com men de tre klänningar jag vill sammansvetsa till en har jag hittat på andra sidor. Jag ville ha ryggen från en, framsidan på överdelen från en och kjolen från ytterligare en modell, och allt i champagnefärg.

Jag är inte så bra på hår, och vet inte om någon av mina vänner är det heller... Samtidigt ska vi vara hemma på landet och jag är nog inte så sugen på att åka till stan för att frisera mig... Men det är ett alternativ.

Sminket är planerat, jag har precis som du, glittra, bokat in lektioner på makeup store och har en kompis som jobbat där som hjälper mig på bröllopsdagen.

Kl

Våra save the date kort landade i folks brevlådor på alla hjärtans. Tyckte det var en rolig idé att nära och kära fick ett alla hjärtans dags kort..

Aha, den sidan har jag aldrig hört om! Syr de klänningarna i USA också eller i Kina som de flesta andra?
Skönt att kunna knåpa ihop sin egen klänning, jag ändrade också en del på den jag till slut bestämde mig för att beställa :) Min är från en av de sidor som syr upp sina i Kina.

TeamLundVer - vilken bra idé att skicka ut STD-korten (HAHAHA, det där blev ju hur tokig förkortning som helst! :D) till alla hjärtans dag! :)

Klänningarna sys upp i USA, så vitt jag förstår.

Teamlundver: vilken fin idé!

Knapplån*

Ok här kommer lite frågor från en newbie! Vi ska gifta oss 2014 men jag är riktigt tidigt ute(???) och har planerat det mesta och bokat kyrka och lokal( var på håret att vi fick den, många som redan bokat in sig)

1. Hur tidigt brukar man normalt sett skicka ut inbjudningarna?

2. Vi bantade ner vår gästlista från 120 pers till 50 så det känns ganska "litet", brukar man ha band som spelar osv när det är så pass litet eller hur har ni gjort och vad tycker ni? Jag är inte särskilt säker på att det är några dansade personer..

3. Hur utformade ni själva inbjudan? Vi vill inte ha barn med på bröllopet. Vi gillar barn men vill inte det ska bli en massa skrik och gnäll i t.ex kyrkan av uttråkade barn. Handen på hjärtat, när man själv var barn var väl inte det roligaste att hänga med i kyrkor osv. Men för att ingen ska ta illa upp så vill vi skriva det på ett snällt sätt.

4. Hur långt efter skickade ni tackkort?

5. Denna frågan är ett lyxproblem. Vi kan inte bestämma oss vilket resemål vi ska åka på bröllopsresa till. Har rest runt mycket och sett mycket men har ej varit på något av dessa ställena och dessa väljer vi mellan : Maldiverna (vi brukade säga att vi skulle åka till Maldiverna på bröllopsresa innan vi blev lite kära i Bora Bora) Bora Bora, Aruba, Mauritius, Seychellerna och Samoa. Någon som varit på dessa platser som bröllopsresa och kan berätta lite kort om hur det var? Vet att man kan googla om det och det har vi gjort såklart.

Tack på förhand!

kl

På lördag ska jag börja leta klänning "på riktigt"! Ska bli grymt kul men jag har det lilla problemet att jag inte har någon aning om vad jag egentligen vill ha :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Gps-halsband