Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bröllopstråden

Jag har inte heller hittat skor än, det känns som det kommer bli svårt... Sambon har inte köpt kostym än men han vet vilken han ska ha och var han ska köpa den.
Blommor är klart, jag ska bara bekräfta med floristen.
Annars är det mest maten som upptar våra tankar, han som ska laga maten har inte hört av sig på ett tag så jag blir lite nervös. Men det löser sig, på ett eller annat sätt!

Nej men åh vad perfekt! Jag har ett par kik-klänningar jag väljer mellan. Vet inte riktigt hur jag ska bestämma mig, alla är ju jättefina :eek:

Hur lång leveranstid var det när du beställde?

Visst är deras klänningar underbara?! Vilka väljer du mellan?

Jag hittade min KiK Ginger begagnad för 700 kr. Perfekt passform (insydd lite på överdelen) och ser helt oanvänd ut!

Så tyvärr vet jag inte hur lång leveranstiden är på de nya klänningarna.

Visst är deras klänningar underbara?! Vilka väljer du mellan?

Jag hittade min KiK Ginger begagnad för 700 kr. Perfekt passform (insydd lite på överdelen) och ser helt oanvänd ut!

Så tyvärr vet jag inte hur lång leveranstiden är på de nya klänningarna.

Verkligen! Jag började titta på Disa och Caroline. Men nu har jag insett att det finns ännu fler jättefina och jag har jättesvårt att välja! Lyxproblem :D

Oj, 700 kr var ju ett helt sanslöst bra pris, säljaren måste fått fnatt :D

Ginger är jättefin den också! Men jag trodde att det var en kort klänning? Finns den lång också?

Min absoluta favorit i nuvarande kollektion är Iris, så vacker!

Jag var väldigt inne på att ha en kort klänning och just Ginger verkar vara mycket vanligare i kort modell. Bild på den långa klänningen finns på andra träffen från KiKs hemsida om man googlar KiK Stockholm Ginger. Jag är mycket nöjd med klänningen!

Schysst! Köpte du i butik eller via nätet? Har du bra tips på bra ställen? Jag använder mest sport-bh till vardags och är usel på att ta mig tid till att handla underkläder. Men till bröllopet ska jag definitivt ta tag i saken!

Idag skickade vi in hindersprövningen, och förra veckan skickade jag in en ansökan till PRV angående namnbyte. Jag byter till min farmors flicknamn, och min sambo byter till samma namn vid vigseln.

Vi har också bokat en bröllopsresa och haft en planeringskväll med våra fantastiska toastmasters, som hjälper oss med många goda ideer. En sak vi funderar på är att gästerna under festen/middagen bidrar till ett konkret minne av bröllopet. Några kompisar hade tepåsar som man fick skriva en hälsning på, och som de sedan hade varje frukost framöver, och jag skulle vilja ha något liknande. Kanske ett gemensamt skapat konstverk av något slag... Har ni några förslag?

Ja, det är en fin tanke, men några bekanta hade det på sitt bröllop och många av våra gäster var där så det känns inte så unikt. Dessutom skulle jag gärna ha något minne där man ser vilken gäst som lämnat vad :)

Schysst! Köpte du i butik eller via nätet? Har du bra tips på bra ställen? Jag använder mest sport-bh till vardags och är usel på att ta mig tid till att handla underkläder. Men till bröllopet ska jag definitivt ta tag i saken!

Idag skickade vi in hindersprövningen, och förra veckan skickade jag in en ansökan till PRV angående namnbyte. Jag byter till min farmors flicknamn, och min sambo byter till samma namn vid vigseln.

Vi har också bokat en bröllopsresa och haft en planeringskväll med våra fantastiska toastmasters, som hjälper oss med många goda ideer. En sak vi funderar på är att gästerna under festen/middagen bidrar till ett konkret minne av bröllopet. Några kompisar hade tepåsar som man fick skriva en hälsning på, och som de sedan hade varje frukost framöver, och jag skulle vilja ha något liknande. Kanske ett gemensamt skapat konstverk av något slag... Har ni några förslag?

Det är inte några märkvärdiga underkläder. Beställde i Haléns av en sort jag använder normalt sett. Fast vita nu då. Spetstrosor och BH.

Vad är PRV som du skickat namnbytet till?
Vi skickade in tillsammans med hindersprövningen till samma ställe och det är väl skatteverket.

Idén om tepåsarna var väl lite rolig tyckte jag.

OK

I dag ringde juveleraren och vi kunde hämta våra förlovnings- och vigselringar.
Vilket jag gjorde omgående. De var jättefina.

När jag kom hem hade hindersprövningen kommit, samt vigselintyget som förättaren ska skriva.

Det närmar sig med stormsteg nu känns det som.

La Redoute har superfina underkläder i en serie som är tillägnad just bröllop, dem kommer jag beställa så snart jag får klart klänningen hos sömmerskan.

Kl
Här har inbjudningskorten kommit, kuverten skickade jag till svärmor för att få dem adresserade (hon kalligraferar så himla fint!), på fredag åker jag, sonen, sambon, brudtärna och toastmadam till bageriet för att smaka tårtor, floristen och för att träffa vigselförättaren. En heldag helt enkelt.

Fick även mail från en tjej på Etsy som har gjort mitt flor att den snart är redo att skickas! :banana: Så ser den ut:
il_570xN.241550914.jpg

Har nog även bestämt mig för frisyr, ska bara försöka övertala frisören att jag vill vara blond på min dag.. Vad tycker ni? Exkl hårsmycket då alltså..
il_570xN.413797377_eczg.jpg

Ringarna har vi bestämt oss för, vi ska bara leta guld här hemma så vi iaf kan få min ring till ett bättre pris. Vad mycket det är att tänka på!

Läckert med flor! Och knuten är jättefin, jag velar själv mellan en lös knut och utsläppt...

Läckert med flor! Och knuten är jättefin, jag velar själv mellan en lös knut och utsläppt...

Man kan ju göra nåt lite mittemellan, som "min" knut kommer vara. Man måste ju inte göra en stram svinrygg, man kan ju leka lite med längder och lockar?

Man kan ju göra nåt lite mittemellan, som "min" knut kommer vara. Man måste ju inte göra en stram svinrygg, man kan ju leka lite med längder och lockar?

Ja om jag ska ha knut är det något sånt jag tänker!

kl
Nu har jag fått min klänning! :banana: Har varit toknervös för att den inte ska passa, eller att den är felsydd eller något :p Men den var jättebra, sitter super och känns väldigt rejäl i konstruktionen!

Vilken tur! :bow:

Lite nervös är jag allt för att vi felmätt någonstans och att det inte ska stämma när klänningen kommer.

Ja även om man är noga med mått och allt så vet man ju faktiskt inte förrän den sitter på!

Idag har jag fått tummen ur och beställt ring! Har velat som tusan, bestämde mig, och sen ändrade jag mig igen. Var på Guldfynd och kikade, mest för att få hjälp med storlek men den ringen jag provade där fastnade liksom (ja, i huvudet då, inte på fingret :p). Dessutom har de 25% rabatt just nu så det blev en därifrån!

Jag har nääästan bestämt mig för klänning nu! Har två kvar som jag väljer mellan. Har provat dem två gånger men måste nog gå dit en tredje gång innan jag kan bestämma mig :p Två rätt olika klänning och de känns väldigt olika när man har dem på sig men jättefina båda två. Hur jag nu ska bestämma mig!

Haha, snart kanske de ger dig en egen nyckel till butiken ;) Men det är inte lätt att bestämma sig, det ska ju kännas helt rätt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka