Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bröllopstråden

Halvt kl

Kul att det börjar bli ett gäng nu! :)

Idag har vi lämnat in förlovningsringarna för lite putsning, det känns jättekonstigt och alldeles tomt på handen O_o

Jag borde egentligen göra det oxå..å antingen göra den större eller gå ner i vikt för det är kämpigt att få av den..meen jag vill inte skicka in den nu å riskera att den inte hinner komma tillbaka i tid. Vi kanske inte ens hinner få vigselringen i tid..då vill jag ju iaf ha förlovningsringen :p

Vi hämtar våra på onsdag, nästa vecka så det går fort! Men det tar säkert längre tid att få den omgjord i storlek förstås... Vigselringen ligger i tryggt förvar här hemma, däremot har jag helt glömt bort att den skulle graveras! :meh: Det får väl göras senare, datumet borde jag ju komma ihåg ändå? ;)

Vi hämtar våra på onsdag, nästa vecka så det går fort! Men det tar säkert längre tid att få den omgjord i storlek förstås... Vigselringen ligger i tryggt förvar här hemma, däremot har jag helt glömt bort att den skulle graveras! :meh: Det får väl göras senare, datumet borde jag ju komma ihåg ändå? ;)
Vi har köpt våra på nätet, så jag vet inte om de går att lämna in för puts någon annan stans? Det kanske man göra iofs, och sen lämna in den för att ändra storlek efteråt :)

Det går alldeles säkert. Vilket material är ringarna gjorda i? Det är väl egentligen det som påverkar mest. Titan och dylikt kan vara svårt att ändra storlek på har jag hört, men guld och silver är vanligtvis inga problem.

Vi ändrade storlek på min vigselring (köpt på internet). Tog tre dagar. Så det behöver inte ta så lång tid.

Det är titan, men det står på deras sida att de kan ändra storlek. Dock verkar det vara väldigt lång leveranstid om man köper ny ring under sommaren så jag tänkte att de kanske har lång leveranstid på övrigt också, men det kan jag ju kolla när jag beställer vigselringen iofs.

KL

Hur började ni planera erat bröllop? Nu är jag och sambon visserligen inte ens förlovade men det är inte långt bort och jag känner att jag vill ha lite kött på benen och i alla fall ha en aning om hur jag vill ha det, när det väl är dags för bröllop. Vilka tidningar läste ni? Vilka hemsidor är bra? Vill veta hur ni fick inspiration helt enkelt!

Vi förlovade oss 17 maj i år, och har kommit fram till att vi vill gifta oss nästa år, på sommarkanten i augusti. Jag har letat som en tok efter bra ställe och idag hittade jag ett som vi ska åka och titta på. Så långt har vi kommit ;)

Vi ska ha ett litet bröllop för de närmsta så vi har inte planerat så mycket än. Bestämde datum för 3-4 veckor sen. Jag beställde en klänning i söndags och ska försöka hinna med att titta på ring i veckan. Å så har jag bokat vigselförättare också. Fick tillbaka hinderprövningen och vigselbeviset igår så nu börjar det dra ihop sig :D

Tisdag förra veckan.. :angel: mailade och bokade vigsel i rådhuset och skulle egentligen ta ett närmre datum men då kunde inte familjen. Så då blev det detta datum. Mamma ska sy klänning men det blev så att vi köpte en klänning vi hittade på stan så gör mamma om den istället, annars hinns det inte.
Hinner inte få vigselringarna trots att det stod att vi skulle hinna..så jag har beställt en annan fin ring som jag ska ha på andra handen sen när den riktiga vigselringen kommer.
Haha. Snabba ryck, men bäst å smida medan järnet är varmt ;) Det tog ju typ 2½ år när vi förlovade oss haha.

Vi bestämde lokal först, och bokade ett av de datum som var ledigt helt enkelt, sen utgick vi därifrån! Jag googlade en hel del och hittade bilder, och har kollat en del på olika bröllopssidor som finns för inspiration :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 171
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka