Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
@zassoo Här har inte diskuterats nåt om namn; jag behåller mitt och sen får sambon göra som han vill. :D Han har ett väldigt ovanligt efternamn som han gärna vill behålla och jag vill gärna behålla mina föräldrars namn (det känns som den starkaste koppling jag har till dem nu när de båda är borta).

Min klänning var en "vanlig" klänning som jag köpte på typ..eh. Nicole? I Kungspassagen gallerian du vet.. Jag ville inte egentligen ha en svart men hittade ingen jag gillade, och mamma hann inte sy en hel klänning åt mig, så jag köpte en vit och svart som mamma sen gjorde om lite med svart spets på. Så det var väl inte helt traditionellt iaf. Tror jag lagt upp bild i tråden, annars kan jag lägga upp en ny om du vill se den :)

Eftersom jag är en lat jävel får du gärna lägga upp bilden igen. :D

OT: Guuuud vad jag saknar Umeå ibland. :love:

Åh men gulle :love: Tack!! :)

Fan, blir ju sugen på att gifta mig snart ju, mest för att få ringen nu :angel:. Synd att vi är i ett skede just nu där vi inte ens vet i vilket land vi bor om ett halvår :p

Äh, petitesser ;)

Du kan ju ha en ring ändå och sen gravera den det datumet ni "officiellt" förlovar er eller gifter er ;)

@zassoo Här har inte diskuterats nåt om namn; jag behåller mitt och sen får sambon göra som han vill. :D
:D

Vi har diskuterat namnfrågan jättemycket; jag vill av olika skäl helst inte behålla mitt namn och min sambo är helt oförstående till att jag ska ha hans. Han har ingenting emot det men han förstår inte varför jag skulle ta det, även om han vet att vi har en tradition av det i Sverige (inte därför jag vill ha det dock). I Spanien tar man inte varandras namn utan fortsätter med sina dubbelefternamn (ett från pappa och ett från mamma).

Eftersom jag är en lat jävel får du gärna lägga upp bilden igen. :D

OT: Guuuud vad jag saknar Umeå ibland. :love:
wpid-facebook_-1121238016.jpg

Ska se om jag hittar någon mer framifrån!

Och det skulle ju stå "jag ville egentligen ha en svart". Inte jag ville inte egentligen ha en svart eller vad jag nu virrade till det med! :P

Nu har vi bestämt ett (preliminärt) datum: Det blir den 8 augusti nästa år :) Ingen av oss vill riktigt vänta så det är lika bra att köra på!

Vi försökte knåpa ihop en gästlista igår, det blir lite mer folk än vi tänkt... Bara familjen blir 24 personer (inkl respektive, bonusföräldrar osv), med vänner kommer vi upp i drygt 40 personer. Det är ju inte mycket folk i sammanhanget egentligen.

Hur tidigt måste man boka vigselförrättare?

Nu har vi bestämt ett (preliminärt) datum: Det blir den 8 augusti nästa år :) Ingen av oss vill riktigt vänta så det är lika bra att köra på!

Vi försökte knåpa ihop en gästlista igår, det blir lite mer folk än vi tänkt... Bara familjen blir 24 personer (inkl respektive, bonusföräldrar osv), med vänner kommer vi upp i drygt 40 personer. Det är ju inte mycket folk i sammanhanget egentligen.

10 % kan ändå inte komma ;)
Vigselförrättare är vanliga människor, de har inte stenkoll på sin kalender och åtaganden så himla lång tid i förväg. Eftersom det är i semestertider tycker jag att ni kan höra av er i april/maj och fråga när ni ska återkomma med en bokning. :)

Då kommer vi gifta oss samma dag!

Vi har redan bokat vigselförrättare, för min del var det oerhört viktigt vem det blev så det och lokalen är det vi bokat. Vi kommer gifta oss borgerligt, om det har någon betydelse.

Ehem... vi kom upp i 80 personer med bara släkten. Jobbar fortfarande på det...

Och vi har redan pratat med prästen, det är ca 9 månader kvar. Fast det beror mest på att hon är pensionerad och inte egentligen jobbar längre, så vi ville veta om hon alls kunde tänka sig att ställa upp. Jag kapitulerade i alla fall för präst, mest för att jag är väldigt förtjust i henne som person och hon är en vän till mannens familj.

:D

Vi har diskuterat namnfrågan jättemycket; jag vill av olika skäl helst inte behålla mitt namn och min sambo är helt oförstående till att jag ska ha hans. Han har ingenting emot det men han förstår inte varför jag skulle ta det, även om han vet att vi har en tradition av det i Sverige (inte därför jag vill ha det dock). I Spanien tar man inte varandras namn utan fortsätter med sina dubbelefternamn (ett från pappa och ett från mamma).

Angående efternamn så har vi pratat om det en del. Jag har ett mycket ovanligt efternamn, ca tio stycken som heter det. Sambon har ett relativt ovanligt -sson namn. Barnen har mitt namn och det kommer jag behålla. Det är helt upp till sambon om han vill ta mitt efternamn eller inte, men det lutar åt att han behåller sitt också.

Ehem... vi kom upp i 80 personer med bara släkten. Jobbar fortfarande på det...

Och vi har redan pratat med prästen, det är ca 9 månader kvar. Fast det beror mest på att hon är pensionerad och inte egentligen jobbar längre, så vi ville veta om hon alls kunde tänka sig att ställa upp. Jag kapitulerade i alla fall för präst, mest för att jag är väldigt förtjust i henne som person och hon är en vän till mannens familj.

Vi kommer landa på 80-90 gäster tror jag. Vet inte om jag ska bjuda alla mina kusiner också kommer jag byta jobb i vinter så jag vet inte hur många kollegor jag ska bjuda.

Kommer ni bara skicka inbjudan eller "save the date" också? Eftersom vi ska gifta oss i början av augusti är jag lite orolig att folk ska boka resor och sådant innan inbjudan kommer, å andra sidan kommer ju de närmaste och viktigaste ändå veta om det.

Vi har två efternamn vardera från föräldrarna, ett -sson och ett inte jättevanligt soldatnamn/ett taget av släkten. Om vi ska göra något åt namnen så är det soldatnamnet eller det tagna namnet som känns mest lockande. Men hans syster som har samma förnamn som mig tog det tagna efternamnet med sin man när de gifte sig, och jag vet inte om vi verkligen ska vara två stycken med identiska namn. Så det lutar väl åt att vi tar namnet från min släkt, jag tycker om det och är dessutom den enda i min generation som heter det (tog det av egen vilja när jag var i 20-årsåldern, hade bara min pappas namn innan).

Kommer ni bara skicka inbjudan eller "save the date" också? Eftersom vi ska gifta oss i början av augusti är jag lite orolig att folk ska boka resor och sådant innan inbjudan kommer, å andra sidan kommer ju de närmaste och viktigaste ändå veta om det.

Någon form av save the date måste vi i alla fall gå ut med, främst då min släkt kommer från flera olika länder och har en del resande att planera inför festen. Men jag vet inte om det blir fancy kort direkt.

10 % kan ändå inte komma ;)
Vigselförrättare är vanliga människor, de har inte stenkoll på sin kalender och åtaganden så himla lång tid i förväg. Eftersom det är i semestertider tycker jag att ni kan höra av er i april/maj och fråga när ni ska återkomma med en bokning. :)

Haha, jag hoppas att alla kan komma men vi räknar med +/- ett par personer. Det spelar inte så stor roll om det blir 35, 40 eller 45 personer eftersom vi varken ska ha bordsplacering eller beställd mat.

April/maj låter himla sent, men det kanske bara är jag som är planeringsfreak? :angel:

Haha, jag hoppas att alla kan komma men vi räknar med +/- ett par personer. Det spelar inte så stor roll om det blir 35, 40 eller 45 personer eftersom vi varken ska ha bordsplacering eller beställd mat.

April/maj låter himla sent, men det kanske bara är jag som är planeringsfreak? :angel:

Du kan ju ringa redan nu, men risken är att de ber dig återkomma under våren :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka