Jag och sambon planerar att gifta oss i juni. Det blir i kyrkan, en liten kompromiss. Jag är cirka noll kyrklig men sambon gick med på att inte döpa vår son så då fick jag gå med på att gifta oss i kyrkan.
Vi kommer bjuda runt 40 personer och eftersom vi inte har så mycket pengar att röra oss med kommer vi göra det mesta själva.
Jag har hittat en klänning för runt 1000kr, ringarna går på 3000kr. Maten kommer jag göra själv, tänker mig någon kall buffé. Alkohol har mina föräldrar erbjudit sig att stå för.
Min bästa vän är frisör och fixar mitt hår, min svägerska har gått någon konditorlinje och kommer göra tårtan. Min andra svägerska är jätteduktig på att fota.
Tänker oss en budget på typ 11-12000kr, är det rimligt?
Vilka kostnader är det liksom?
• mat
• klänning + skor
• ringar
• lokalhyra
• solist
• dekorationer
Angående efternamn kommer jag att ta sambons. Jag har ett tråkigt -ssonnamn och sambon har ett jättefint namn som bara hans släkt heter.
Brudbukett plus till ev tärna! Vet inte om de tillhörde dekorationer. Killens kostym om han inte har någon fin. Ev smycken om du behöver nya? Inbjudningskort. Iofs ingen stor summa men ändå
Bestick, tallrikar o sånna saker, om ni inte har för 40 pers går ju sånt att hyra. Ev partytält om ni vill vara ute.
Bara min vigselring kostade mer än er budget så vet inte om jag är rätt att svara