Ouch, idag fick jag första slängen av bröllops
paniiiik...

Vi har anlitat ett par personer som ska hjälpa till, men jag tänkte ändå att det vore ju bra om man hade någon vid varje bord som har lite koll, ser ifall drickan tar slut (så att
personalen kan komma med mer), är lite uppmärksamma på att allting (som
personalen kommer ut med till borden) skickas runt till alla och att tallrikarna samlas ihop i en hög vid bordsänden (där
personalen hämtar dem) efter maten. Alltså verkligen inget serverande eller så utan bara har lite överblick så att allt flyter på. Försökte vara jättetydlig med att det liksom inte är något någon behöver resa sig för att göra eller så och att det verkligen inte var något jag förväntade mig när jag frågade några vänner om de möjligtvis ville ställa upp. Men fick ett jättesnäsigt svar om att vännen minsann var bjuden som gäst, att det var jobbigt nog som det var att ta sig hit och hen minsann inte tänkte servera hela kvällen och hur i helvete kunde jag ens fråga något sådant?
Nu känner jag mig mest bara som världens mest hatade person, och dessutom så himla missförstådd

Vet att det är en liten skitsak, och att alla släktingar jag frågat sagt att de gärna är lite värdar för "sitt" sällskap och mest bara verkat glada över att bli tillfrågade, men det där med att vännen verkar så besviken och arg på mig var verkligen ingenting jag orkade ta just nu. Så det känns mest bara blä alltihop

Kan man ställa in bröllopet bara för att man är på dåligt humör?