Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon ska inte ha kostym på bröllopet utan skjorta och fina byxor (typ chinos), detta var tydligen oerhört förvånande för en släkting.

"Men ska han inte ha kostym på sitt eget bröllop?!"

"Man kan väl vara fin ändå", var mitt svar. Jag tycker inte vi är så radikala direkt men strunta i bordsplacering, inte ha kostym, inte vara i lokal och laga mycket mat själva höjer tydligen en del ögonbryn :confused::p Nåväl, vi gör som vi vill i vilket fall ;)

Jag föreslog att min sambo skulle ha skjorta å shorts på vigseln, om de nu är varmt å soligt. Men han ville ha kostym så får väl se vad de blir

Nu hade vi inte bröllop i den bemärkelsen utan en mer privat vigselakt, men vi gifte oss i jeans och skjorta/blus. Hade precis tagit in hästarna och jag hade blivit rätt rejält trampad och var svårt halt. Lite hästsnor hade jag också, det bara blev så...

Ja alltså man får ju se ut precis hur man vill tycker jag, även om jag helst ser att hästsnoret uteblir :D

Jag föreslog att min sambo skulle ha skjorta å shorts på vigseln, om de nu är varmt å soligt. Men han ville ha kostym så får väl se vad de blir

Huvudsaken att han känner sig fin och bekväm med vad han har på sig :)

Mamma har ev hittat en klänning till mig... Sambon tyckte den var fin så imorgon ska mamma ringa och kolla pris. Har bara sett bilder men den har en djup v-ringad rygg, är typ helt i spets och med ett litet släp.

Huvudsaken att han känner sig fin och bekväm med vad han har på sig :)

Han är killen som går i friluftsbyxor, collegetröja å keps så tänkte kostym är ju långt ifrån de men självklart får han ju välja själv.

Stoppa in sista inbjudningskortet i kuvert idag å såg ett stavfel! Orka inte bry mig utan får se vem som hittar det
Tappade ett r så blev allegi får skylla på att jag var förkyld när jag skrev det *hahaha*

Ouch, idag fick jag första slängen av bröllopspaniiiik... :o
Vi har anlitat ett par personer som ska hjälpa till, men jag tänkte ändå att det vore ju bra om man hade någon vid varje bord som har lite koll, ser ifall drickan tar slut (så att personalen kan komma med mer), är lite uppmärksamma på att allting (som personalen kommer ut med till borden) skickas runt till alla och att tallrikarna samlas ihop i en hög vid bordsänden (där personalen hämtar dem) efter maten. Alltså verkligen inget serverande eller så utan bara har lite överblick så att allt flyter på. Försökte vara jättetydlig med att det liksom inte är något någon behöver resa sig för att göra eller så och att det verkligen inte var något jag förväntade mig när jag frågade några vänner om de möjligtvis ville ställa upp. Men fick ett jättesnäsigt svar om att vännen minsann var bjuden som gäst, att det var jobbigt nog som det var att ta sig hit och hen minsann inte tänkte servera hela kvällen och hur i helvete kunde jag ens fråga något sådant?

Nu känner jag mig mest bara som världens mest hatade person, och dessutom så himla missförstådd :down: Vet att det är en liten skitsak, och att alla släktingar jag frågat sagt att de gärna är lite värdar för "sitt" sällskap och mest bara verkat glada över att bli tillfrågade, men det där med att vännen verkar så besviken och arg på mig var verkligen ingenting jag orkade ta just nu. Så det känns mest bara blä alltihop :yuck: Kan man ställa in bröllopet bara för att man är på dåligt humör? :cautious:

Min karl frågade häromdagen hur lång tid det skulle ta att planera vårt bröllop. Han har inte friat än. :laugh: Men tydligen så är bröllop något som ska planeras redan nu. I fall att det skulle ta lång tid liksom. Jag sa att jag ville ha ett år på mig att planera och att jag inte tänker gifta mig efter 30. Så han har 3.5 år på sig att fria. Det låter bra va? Men jag fick gärna börja planera redan nu. :laugh::up::rofl:

Vi har en psalm klar, två låtar som ska spelas samt utgångsmusiken (om vi kan få med en kör på en idé som vi har). Men vi är inne på att gå in till något klassiskt och pampigt - vet dock bara inte vad? Allt eftersom kommer vigselakten att bli mer lättsam och personlig, men det skulle passa bra med något majestätiskt i början... någon som har några tips där?
Grande Amore - Il Volo kanske?
Grande amore borde väl kunna översättas med "stora kärleken" och det är väl både klassiskt och pampigt...

Imorgon är det dags och jag känner mig nästan för lugn, funderar mest pa om det är ngt jag glömt. Hade svart att sova i natt just för att jag lag och funderade pa varför jag inte är nervös eller känner mig stressad.

Nu hoppas vi att vädret haller sig fint, sagt är över 30 grader varmt men stor risk för kraftiga askoväder pa eftermiddagen.

över 30 grader varmt men stor risk för kraftiga askoväder pa eftermiddagen.
Du har säkert skrivit det någonstans, men jag antar att ni inte gifter er i Sverige? :D

Hur som helt så hoppas jag att ni får en underbar dag imorgon! :love: (Och känns allt lugnt är det säkert det också! Har ni glömt någonting så löser det sig ju oftast på ett eller annat sätt om man har den inställningen! :up:)

Later som en perfekt möhippa.
Vi hade en härlig dag igar, jättevarmt och kvavt pa dagen och en rejäl askskur pa kvällen förstörde inget.
Visar lite bilder safort jag har ngr, tog nästan inga bilder själv men inväntar bilder fran andra och fran fotografen.

Ouch, idag fick jag första slängen av bröllopspaniiiik... :o
Vi har anlitat ett par personer som ska hjälpa till, men jag tänkte ändå att det vore ju bra om man hade någon vid varje bord som har lite koll, ser ifall drickan tar slut (så att personalen kan komma med mer), är lite uppmärksamma på att allting (som personalen kommer ut med till borden) skickas runt till alla och att tallrikarna samlas ihop i en hög vid bordsänden (där personalen hämtar dem) efter maten. Alltså verkligen inget serverande eller så utan bara har lite överblick så att allt flyter på. Försökte vara jättetydlig med att det liksom inte är något någon behöver resa sig för att göra eller så och att det verkligen inte var något jag förväntade mig när jag frågade några vänner om de möjligtvis ville ställa upp. Men fick ett jättesnäsigt svar om att vännen minsann var bjuden som gäst, att det var jobbigt nog som det var att ta sig hit och hen minsann inte tänkte servera hela kvällen och hur i helvete kunde jag ens fråga något sådant?

Nu känner jag mig mest bara som världens mest hatade person, och dessutom så himla missförstådd :down: Vet att det är en liten skitsak, och att alla släktingar jag frågat sagt att de gärna är lite värdar för "sitt" sällskap och mest bara verkat glada över att bli tillfrågade, men det där med att vännen verkar så besviken och arg på mig var verkligen ingenting jag orkade ta just nu. Så det känns mest bara blä alltihop :yuck: Kan man ställa in bröllopet bara för att man är på dåligt humör? :cautious:

Min kusin gifte sig förra sommaren och hade just detta, en "ansvarig" vid varje bord. Denne fick instruktioner på plats via en lapp på tallriken typ. Dess uppgift var att fixa dricka till bordet (fanns en "bar" att hämta vid) samt samla ihop sakerna efteråt. De hade ingen personal alls (men måste väl haft någon som hjälpte till? :confused:) och allt flöt utan problem och ingen klagade.

Välj en annan vän bara och strunta i gnäll-personen.

Igår var vi och kollade på kyrkan vi kommer gifta oss i. Den är fin och jätteliten. Sambon behöver nog fråga hur många personer som får plats..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 191
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Eurovision 2025
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur