Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi hade några vänner över på middag ikväll och jag har nu blivit lovad hjälp att fixa min bukett! :) Ska få låna en sån där oasis tror jag det heter, sån som gör att man inte behöver sätta blommorna i vatten utan de hålls blöta/fuktade hela tiden, och så ska hon binda buketten åt mig också. Blir mycket mer "fixad bukett" än vad jag hade tänkt mig, men å andra sidan blir det jättefint :angel: :D Och jag slipper bry mig om att blommorna får vatten, det kommer vara mycket att tänka på ändå. De flesta av blommorna tar vi från trädgården, eventuellt kompletterar med att köpa till några stycken för att fylla ut. Det beror lite på hur mycket som är kvar i full blom i trädgården, men tanken är att utgå ifrån rosa och vita stjärnflocka.

I övrigt har vi nästan bakat klart alla kakor :p Ska försöka träffa min syster och provsminka någon gång i veckan eller nästa vecka. Sen lite allt möjligt annat småfix, vi tar allt lite pö om pö.

@zassoo Japp på lördag! Idag var jag och köpte kläder till barnen, typiskt å va ute i sista sekunden för klänningarna i storasysters storlek var slut så hon fick en annan. Iof gör det inte så mkt, hon fick välja en klänning själv och ett matchande hårband med en stor ros. Hon stod länge och beundrade klänningen i provhytten.
Grabbarna fick kavaj, så storebror jublade för de var precis vad han önskade sig.
Sambon som skulle köra finbyxor, skjorta och väst blev oxå sugen på kavaj så han skulle åka och kolla efter en matchande outfit.

Skor har jag tittat ut 2 st som jag nu bestämt mig så de ska jag åka och köpa oxå, med min tur e de väl slut men får hoppas de finns i min storlek!

Bukett visade de sig att en bekant till sambon gör, hon är florist. Dyr blev den men jag får en ganska stor och droppformad. Storasyster får en liten egen och så fixar hon blommor till dukningen så de matchar.

Annars e de inte så mkt man kan göra nu först tältet är på plats. Funderar på vad man ska ha för belysning sen på kvällen eller om man bara ska ställa in bygglampor?

@zassoo Japp på lördag! Idag var jag och köpte kläder till barnen, typiskt å va ute i sista sekunden för klänningarna i storasysters storlek var slut så hon fick en annan. Iof gör det inte så mkt, hon fick välja en klänning själv och ett matchande hårband med en stor ros. Hon stod länge och beundrade klänningen i provhytten.
Grabbarna fick kavaj, så storebror jublade för de var precis vad han önskade sig.
Sambon som skulle köra finbyxor, skjorta och väst blev oxå sugen på kavaj så han skulle åka och kolla efter en matchande outfit.

Skor har jag tittat ut 2 st som jag nu bestämt mig så de ska jag åka och köpa oxå, med min tur e de väl slut men får hoppas de finns i min storlek!

Bukett visade de sig att en bekant till sambon gör, hon är florist. Dyr blev den men jag får en ganska stor och droppformad. Storasyster får en liten egen och så fixar hon blommor till dukningen så de matchar.

Annars e de inte så mkt man kan göra nu först tältet är på plats. Funderar på vad man ska ha för belysning sen på kvällen eller om man bara ska ställa in bygglampor?

Ljusslingor, alla gånger, blir ett mysigt, behagligt sken! Granit och Rusta har fina :)

Nu är jag fru :love:

Det vart en helt underbar dag, en del stress, lite sömn innan bara.
Mina vänner kom ner på lördag fm och vi åkte iväg och fixade mitt hår och smink. Min man ringde säkert 10 ggr och fråga hur det gick och vart jag var någonstans :rofl:
Vigseln var jättevacker i slottsparken nere vid mälaren. Min man vart helt tårögd när han såg mig.
Efter fotograferades vi och när vi tog de sista bilderna kom regnet. Tur vi hade tältet med golv!

Maten vart jättebra, men de åt och drack lite dåligt i början tycker jag.

Gick och la mig ganska tidigt (typ vid 2) för att orka upp med barnen, mina cider var försvunna så fanns ju ingen anledning å vara vaken tyckte jag. Min man gick och la sig på fm på söndagen. Blåste 0,9 promille vid 18 tiden i söndags :wtf:

Väntar på bilder från fotografen. Har bara fått några på mms så länge och de är inte så bra upplösning.

Hittade 3 bilder på facebook :love:
10405500_800648563365696_3365156788032145907_n_55b7f090ddf2b3446903525f.jpg

11752499_800648560032363_4954490246747956973_n_55b7f090ddf2b3442e737da5.jpg

11779834_800648573365695_4888076800797822073_o_55b7f0902a6b22618f0cc961.jpg

Hej och hå vad mycket det är att göra, 5 dagar kvar..! Tältet är uppsatt, det var mycket större än vi trodde så nu blir det inga problem att få plats även om regnet öser ner :p Har fixat ljusslingor och andra dekorationer, fixat dukar till alla bord, provsminkat, bestämt hur håret ska vara, med mera... Men mycket kvar. Tur att vi har många som hjälper oss med lite av varje och vi får låna mycket grejer.

Mycket jobb, men det ska bli jättekul! Kollar naturligtvis väderprognosen varje dag trots att jag vet att det blir som det blir :p

Wihooo, nu är det snart dags!

Vi har haft det ganska lugnt hitintills, fixat en hel del med bingo och tipspromenad till festen, sambon är perfektionist så man kan inte bara fixa något i word och klippa med sax. Vi har alla våra "hang-ups".
Hade en kris i tisdags morgon när hon som skulle sminka mig avbokade provsminkningen för andra gången. Avbokade alltihop, jag kan inte gå runt och vara nervös till på lördag och undra om hon kommer dyka upp eller inte. Efter lite meck fick jag tid på make up store, så det får väl fungera. Blir mycket tidigare dag än tänkt, men det spelar ju mindre roll i sammanhanget.

Igår fick jag äntligen tummen ur och skrev färdigt "talet" jag ska hålla till blivande maken under vigseln. Skickade det till världens mest kritiska kompis, så nu borde det vara perfekt (eller nått).

I eftermiddag ska vi äntligen åka det festanläggningen och börja dona. Fick lite foton igår och de har gjort såååå fint (med dukning osv.).

@jerseyko Ni är verkligen jättefina!

Vi var på resturangen häromdagen och spånade på menyn till middagen. Blir en ganska enkel trerätters med möjlighet att välja mellan kött och fisk till huvudrätt. I veckan ska jag ringa och efterlysa status på min klänning eftersom hon inte hört av sig, boka tid med bageriet för att få klart hur tårtan exakt ska se ut och smaka, boka hår och smink (månne sent ute...), prata med blomsterfolket om hur mycket bordsdekorationer vi ska ha samt beställa annan bordsdekorationer.

Nu är vi gifta! :love:

Det var en så fantastisk dag på alla sätt!! Så mycket kärlek, så mycket glädje och så fina familjer och vänner vi har :heart Allt blev så bra, mycket bättre än vi kunnat hoppas. Vi blev runt 40 personer och först var det en kort vigsel där vi gick in till en instrumental pianolåt, sen följde själva ceremonin och sedan sjöng mina systrar "Kärleksvisan" kompade av en akustisk gitarr. Sen blev det kramkalas innan vi skålade tillsammans.

Vi smet iväg och fotograferades en stund nere vid skogsbrynet (ingen inhyrd fotograf utan vänner som är bra på att fota) och sedan blev det supergod matbuffé. En del hade vi gjort själva och annat köpt färdigt, men det fanns mat i överflöd och vi har lika mycket kvar idag ;) "Lokalen" vi hade fixat blev perfekt - vi höll till nere vid vårt stall (som inte inhyser några hästar för tillfället skall sägas) och där finns ju både el och vatten. Det finns en utbyggnad med tak (ca 6x8 m) utanför stallet som vi hade som bas, där serverades maten. I anslutning till utbyggnaden hade vi ställt upp ett 6x10 m tält som vi fått låna av en vän. Det var jättefint dekorerat tack vare en vän som tycker om att göra blomarrangemang, hon gjorde verkligen ett superjobb och band dessutom min brudbukett. Bilder kommer senare ;) Men det var jättefint.

Efter matbuffén skickade vi iväg gästerna på en tipsrunda med tema "Hur väl känner du brudparet?" som vi sedan rättade tillsammans. Sedan var det efterrättsbuffé :D Med bara hemlagat, vansinnigt gott det med :D Sen började gästerna droppa av efterhand, vi öppnade presenter medan de flesta var kvar (fick mycket fint!) och sen minglade vi mest runt med de gäster som var kvar innan vi stöp i säng vid midnatt. När jag vaknade kände jag mig nästan bakfull trots inte en droppe alkohol :rofl: Men vilken dag alltså :love:

En bild på oss, vi kommer få fler bilder sen :)

11863342_10153112942466297_6919700029646886988_n.jpg

Nu är vi gifta! :love:

Det var en så fantastisk dag på alla sätt!! Så mycket kärlek, så mycket glädje och så fina familjer och vänner vi har :heart Allt blev så bra, mycket bättre än vi kunnat hoppas. Vi blev runt 40 personer och först var det en kort vigsel där vi gick in till en instrumental pianolåt, sen följde själva ceremonin och sedan sjöng mina systrar "Kärleksvisan" kompade av en akustisk gitarr. Sen blev det kramkalas innan vi skålade tillsammans.

Vi smet iväg och fotograferades en stund nere vid skogsbrynet (ingen inhyrd fotograf utan vänner som är bra på att fota) och sedan blev det supergod matbuffé. En del hade vi gjort själva och annat köpt färdigt, men det fanns mat i överflöd och vi har lika mycket kvar idag ;) "Lokalen" vi hade fixat blev perfekt - vi höll till nere vid vårt stall (som inte inhyser några hästar för tillfället skall sägas) och där finns ju både el och vatten. Det finns en utbyggnad med tak (ca 6x8 m) utanför stallet som vi hade som bas, där serverades maten. I anslutning till utbyggnaden hade vi ställt upp ett 6x10 m tält som vi fått låna av en vän. Det var jättefint dekorerat tack vare en vän som tycker om att göra blomarrangemang, hon gjorde verkligen ett superjobb och band dessutom min brudbukett. Bilder kommer senare ;) Men det var jättefint.

Efter matbuffén skickade vi iväg gästerna på en tipsrunda med tema "Hur väl känner du brudparet?" som vi sedan rättade tillsammans. Sedan var det efterrättsbuffé :D Med bara hemlagat, vansinnigt gott det med :D Sen började gästerna droppa av efterhand, vi öppnade presenter medan de flesta var kvar (fick mycket fint!) och sen minglade vi mest runt med de gäster som var kvar innan vi stöp i säng vid midnatt. När jag vaknade kände jag mig nästan bakfull trots inte en droppe alkohol :rofl: Men vilken dag alltså :love:

En bild på oss, vi kommer få fler bilder sen :)

11863342_10153112942466297_6919700029646886988_n.jpg
Stort grattis! Låter som ni hade en väldigt mysig och lyckad dag. Jag kommer med en mer detaljerad beskrivning över vår dag senare.

Ja, nu var alltså den stora dagen över. Det var en helt fantastisk dag, jag njöt varenda minut och allt var alldeles, alldeles underbart.

Jag stod och spanade i fönstret när alla gästerna kom, sipprade vin och bara njöt.
Vigseln var kort och koncis, passade oss skitbra. Vi gick in till Maria Mena - I was made for loving you. Sen höll jag och maken var sitt tal till varandra, tårarna sprutade. Sen lyssnade vi på John Legend - All of you. Därefter skedde själva vigseln, som var borgerlig. Vi växlade ringar (glömde kyssas). Vigselförrättaren läste en dikt och önskade oss lycka till innan vi gick ut till Coldplay - Yellow.

Vi gick in i huset och pussades, fick gratulationer av de närmaste och fixade till oss lite innan vi stack iväg för att fotograferas. Under fotograferingen fick gästerna mingla, dricka bubbel, äta snittar, gå tipspromenad (som handlade om oss och gästerna), påbörja lite bröllopsbingo osv. Efter en timma kom vi tillbaka och då hölls brudskål och vi hälsade på alla.

Middagen var tvårätters+tårta. Maten var helt fantastisk och serveringspersonalen underbar. Det hölls massa fina tal, spex, telegram osv och tårarna rann nästan hela middagen. Det verkade som om vi lyckats med bordsplaceringen för alla 71 gäster verkade trivas och ha väldigt roligt.

Efter middagen dukades det av och sedan startade musiken på dansgolvet och baren öppnade. Klockan 23.00 kom kvällens enda tabbe. Polisen ringer mig. Tydligen hade det varit en person inne i vårt hus (sambon hade glömt låsa en av dörrarna), han hade trott att han gick in till grannen men gått in i vårt hus istället. Han var rejält berusad, hade vält med cykeln och gått in i vårt badrum och tvättat av sig. Som tur var såg grannarna detta och gick in och hämtade honom, samt ringde polisen. Jag fick total panik för polisen trodde han hade slagit sönder en dörr och jag uppfattade det som att det var blod överallt. Men, en av gästerna ringde sin pappa som åkte hem till oss, kollade läget och låste. Han lugnade mig väldigt mycket och festen kunde sedan fortsätta. Så dråpligt att detta skulle hända just på vår bröllopsdag, men nu i efterhand är det nästan lite roligt.
Festen pågick sedan fram på morgonen, men jag avrundade "redan" vid 03.30.

Förutom att det var en helt oförglömlig dag så är det så häftigt, jag älskar min make ännu mer nu, det trodde jag inte var möjligt.

Bjuder på en bild svärfar tagit, vi väntar på fotografens bilder.
11846511_10152950722386244_7712083481402775260_n_zpsk5vqvk5l.jpg

Jag antar att man får hoppa in i tråden när man har bokat kyrka? Visserligen ganska lång tid kvar, dagen B är den 4 juni 2016. Vi håller på att pyssla med egna inbjudningar och fråga bröllopsfölje och sådana saker, men det känns inte som att något konkret blir gjort riktigt ännu.
Har ni andra följt bröllopsplaneringar som finns på internet, eller tycker ni att ni haft koll på vad som behövs göras (och när) ändå?

Jag och sambon planerar för bröllop nästa år.
Men - det är så mycket uppbokat redan, och sen är allt så jäkla dyrt.
Vi ska fortsätta leta, men känns inte helt hoppfullt just nu. Och då har vi ändå ingen snäv budget, enligt min syn på det iaf. Suck! :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 187
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Eurovision 2025
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur