Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi vill och har tänkt att gifta oss men är inte direkt intresserade av en stor fest. Lägger hellre pengarna på vårt drömresemål.
Dessutom är en av våra föräldrar avliden och den andra tål vi inte men den som har denna personen som förälder håller lite kontakt.
Funderar på vigsel för oss själva och sen en liten middag med dem närmsta men det känns inte helt schysst att enbart bjuda den enas föräldrar även om vi inte vill den andra ska komma egentligen? Det är för vår egna skull vi gifter oss..
Vad tycker ni ?

Vi vill och har tänkt att gifta oss men är inte direkt intresserade av en stor fest. Lägger hellre pengarna på vårt drömresemål.
Dessutom är en av våra föräldrar avliden och den andra tål vi inte men den som har denna personen som förälder håller lite kontakt.
Funderar på vigsel för oss själva och sen en liten middag med dem närmsta men det känns inte helt schysst att enbart bjuda den enas föräldrar även om vi inte vill den andra ska komma egentligen? Det är för vår egna skull vi gifter oss..
Vad tycker ni ?

Min bästa vän gifte sig i hemlighet. Vi var fyra personer där som gäster/vittnen. Efter vigsel så käkade vi en underbart god middag ute på restaurang som brudparet bjöd på. Det var hur mysigt och fint som helst! Jag hörde när de ringde sina föräldrar och visst, de var lite chockade, men de var glada för deras skull :)

Vad tycker ni ?
Vi hade mina föräldrar med, plus min bror + sambo. Min man har inte så bra kontakt med sina föräldrar, han har nog bättre kontakt med mina + att hans mor inte tyckte om mig så han ville inte bjuda dom. Tog väl säkert 1 år innan han berättade för sin far att vi var gifta.

Nu är jag inne i bröllopstankarna igen, tycker det går i vågor:D

Var beställde ni inbjudningskort, bordsplaceringskort och liknande? Blev ni nöjda? :)

Min dator med all bröllopsplanering, inklusive budget och gästlista har tvärdött :cry: Som tur är så verkar det gå att komma åt filerna från hårddisken, men jag vet inte när jag kan få tillgång till dem.

6 augusti, så håll tummarna för fint väder så vi kan vara utomhus :) Vilket datum har ni tänkt ha?

Helgen efter, verkar det som. 13e augusti.
Hoppas vi får fint väder båda två! :D

Hoppas det blir klart med lokal på tisdag så vi kan börja planera ordentligt sen.

Hur många gäster tänker ni er? Kyrka eller borgerligt?

@Sleepan Vi kommer bjuda runt 50 personer, närmsta familj + vänner (inga mostrar och liknande, barnfritt) Det blir borgerligt för oss eftersom vi inte tror på gud och har gått ur kyrkan. Tanken är att vi ska gifta oss utomhus, vid lokalen där vi ska hålla till sen. Efter vigseln blir det tre-rätters middag och sen fest! Budgeten ligger runt 100 000 kr, så just nu sparar vi en massa pengar ;)

Funderar på om vi ska ta bröllopsfotona innan ceremonin, känns jobbigt om gästerna minglar ute och samtidigt ser oss ta en massa foton. Bättre att ha det avklarat innan det kommer folk i så fall tänker jag. Dessutom så blir det ju ingen väntan för gästerna.

Hur mycket har ni hunnit planera och fundera? :)

@Sleepan Vi kommer bjuda runt 50 personer, närmsta familj + vänner (inga mostrar och liknande, barnfritt) Det blir borgerligt för oss eftersom vi inte tror på gud och har gått ur kyrkan. Tanken är att vi ska gifta oss utomhus, vid lokalen där vi ska hålla till sen. Efter vigseln blir det tre-rätters middag och sen fest! Budgeten ligger runt 100 000 kr, så just nu sparar vi en massa pengar ;)

Funderar på om vi ska ta bröllopsfotona innan ceremonin, känns jobbigt om gästerna minglar ute och samtidigt ser oss ta en massa foton. Bättre att ha det avklarat innan det kommer folk i så fall tänker jag. Dessutom så blir det ju ingen väntan för gästerna.

Hur mycket har ni hunnit planera och fundera? :)

Vi har skrivit gästlistan iaf, och den består av 81 personer i nuläget, inkl mig och sambon. :)
Hoppas landa under 100.000, men vi får väl se. Jag håller också på och sparar... Sambon med iofs, men han har lite mer pengar än mig och behöver inte spara lika friskt :p

Vi kommer också gifta oss ute, borgerligt (så länge vädret tillåter). Min tanke är definitivt att fota innan vigseln. Kan bli för jäkla segt för gästerna annars.
Trerätters för vår del med, sen fest! :D

@Sleepan Vi verkar tänka ganska lika:D

Jag känner lite att jag inte vill ta sparpengar till detta (vill hellre ta det till hus eller liknande) så därför sparar jag ihop "nya" pengar :p Egentligen helt sjukt att lägga 100 000 kr på EN(!) dag. Bröllopsresa är inte ens inräknat.

[Kviberg OTE="Killaloe, post: 17117178, member: 30245"]Vart är ni och kollar på lokaler? :)[/QUOTE]

Kvibergs Kantin hoppas vi på! :)

@Sleepan Vi verkar tänka ganska lika:D

Jag känner lite att jag inte vill ta sparpengar till detta (vill hellre ta det till hus eller liknande) så därför sparar jag ihop "nya" pengar :p Egentligen helt sjukt att lägga 100 000 kr på EN(!) dag. Bröllopsresa är inte ens inräknat.

Nä, inte jag heller. Men sambon fick en rejäl slant vid lägenhetsförsäljning, så han lär nog ta lite av dem.
Bröllopsresa ja.. Den har vi inte börjat räkna på ännu, haha.
Men vi vet att vi vill åka till Nya Zeeland iaf :)

Nu är det ju ett tag sen vi gifte oss. Men å andra sidan har jag knappt varit här inne sedan dess.

Det blev i alla fall en helt fantastisk dag, allt gick som det skulle och målet "fest för alla" uppnåddes med råge. Vi avslutade med att skåla i bubbel och äta av den sista tårtan direkt ur kartongen utanför festlokalen i gryningsljuset på morgonen innan vi åkte till stugan där vi skulle sova. Innan dess flöt allt på, vigseln var rätt uppsluppen, fotograferingen hann vi lugnt med medan gästerna minglade och tidsschemat höll på minuten helt utan stress. Blev till slut 85 gäster och alla dansade och festade längre än de tänkte sig. Vid tretiden ville bartendern och personalen stänga ner baren och gå hem så då öppnade vi upp den för samtliga gästen istället och lät alla sköta det själva sista timmarna. Gick utmärkt. Var en helt fantastisk dag, och på söndagen hade vi en informell grillfest för alla som var kvar. Sedan stannade vi kvar på ön en vecka till och umgicks med vänner och familj innan vi åkte hemåt igen.

Och bröllopsresan gick till Palma i två veckor nyligen. Perfekt tempo, mycket god mat och mycket vin. Fint hotell, trevlig stad med lagom mycket att aktivera sig med och så skönt att ta det lugnt och bara vara. Lite mer extravagant än jag någonsin skulle låta en semester bli annars, men antar att det är berättigat när det är bröllopsresan.

Och så bästa bilden alla kategorier (även om vi hann med både spex, hästar, foton med veteranbil, i trädgård och framför fint hus):

1610964_10153023824016299_1591099347206878865_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 187
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • WE-tråden