Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi vill och har tänkt att gifta oss men är inte direkt intresserade av en stor fest. Lägger hellre pengarna på vårt drömresemål.
Dessutom är en av våra föräldrar avliden och den andra tål vi inte men den som har denna personen som förälder håller lite kontakt.
Funderar på vigsel för oss själva och sen en liten middag med dem närmsta men det känns inte helt schysst att enbart bjuda den enas föräldrar även om vi inte vill den andra ska komma egentligen? Det är för vår egna skull vi gifter oss..
Vad tycker ni ?
Vi hade mina föräldrar med, plus min bror + sambo. Min man har inte så bra kontakt med sina föräldrar, han har nog bättre kontakt med mina + att hans mor inte tyckte om mig så han ville inte bjuda dom. Tog väl säkert 1 år innan han berättade för sin far att vi var gifta.Vi vill och har tänkt att gifta oss men är inte direkt intresserade av en stor fest. Lägger hellre pengarna på vårt drömresemål.
Dessutom är en av våra föräldrar avliden och den andra tål vi inte men den som har denna personen som förälder håller lite kontakt.
Funderar på vigsel för oss själva och sen en liten middag med dem närmsta men det känns inte helt schysst att enbart bjuda den enas föräldrar även om vi inte vill den andra ska komma egentligen? Det är för vår egna skull vi gifter oss..
Vad tycker ni ?
Nu är jag inne i bröllopstankarna igen, tycker det går i vågor
Var beställde ni inbjudningskort, bordsplaceringskort och liknande? Blev ni nöjda?![]()
@Sleepan vad jobbigt! Vi har redan bokat lokal för bröllop i Augusti nästa år och jag tyckte vi var tidiga!![]()
Förhoppningsvis har vi en lokal nu. Ska kika på tisdag men tror att den är riktigt bra. Hoppas på det iaf!
Vilket datum gifter ni er?![]()
6 augusti, så håll tummarna för fint väder så vi kan vara utomhusVilket datum har ni tänkt ha?
@Sleepan Vi kommer bjuda runt 50 personer, närmsta familj + vänner (inga mostrar och liknande, barnfritt) Det blir borgerligt för oss eftersom vi inte tror på gud och har gått ur kyrkan. Tanken är att vi ska gifta oss utomhus, vid lokalen där vi ska hålla till sen. Efter vigseln blir det tre-rätters middag och sen fest! Budgeten ligger runt 100 000 kr, så just nu sparar vi en massa pengar
Funderar på om vi ska ta bröllopsfotona innan ceremonin, känns jobbigt om gästerna minglar ute och samtidigt ser oss ta en massa foton. Bättre att ha det avklarat innan det kommer folk i så fall tänker jag. Dessutom så blir det ju ingen väntan för gästerna.
Hur mycket har ni hunnit planera och fundera?![]()
Hoppas det blir klart med lokal på tisdag så vi kan börja planera ordentligt sen.
@Sleepan Vi verkar tänka ganska lika
Jag känner lite att jag inte vill ta sparpengar till detta (vill hellre ta det till hus eller liknande) så därför sparar jag ihop "nya" pengarEgentligen helt sjukt att lägga 100 000 kr på EN(!) dag. Bröllopsresa är inte ens inräknat.
Åh kul!Kvibergs Kantin hoppas vi på!![]()
Men vi vet att vi vill åka till Nya Zeeland iaf![]()