Jag hade nog tänkt om någon hade tips på någon bolero eller sjal eller liknande som kan vara snygg över, jag vill nog inte sy om klänningen.Jag tror det är bäst att prata med en sömmerska om faktiskt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade nog tänkt om någon hade tips på någon bolero eller sjal eller liknande som kan vara snygg över, jag vill nog inte sy om klänningen.Jag tror det är bäst att prata med en sömmerska om faktiskt.
Ah, okej, då missförstod jag! Jag har tyvärr inga bra tips, tycker generellt att de flesta boleros sabbar klänningarna och skulle nog hellre välja en mer täckande klänning istället för att köra klänning + bolero.Jag hade nog tänkt om någon hade tips på någon bolero eller sjal eller liknande som kan vara snygg över, jag vill nog inte sy om klänningen.
Jag tror det är bäst att prata med en sömmerska om faktiskt.
KL
Bukes dödaste tråd. Hörru @Hyacinth är du gift eller? Om ja - berätta om hur vackert allt var och hur mycket du grät och hur du ÄNTLIGEN fick känna dig som en prinsessa!
![]()
Yes, gifte mig igår. Tvingade alla att stå och dricka champagne i blåsten efteråt, det var ju ändå MIN dag.
Krasst: ingen grät, vi hade fyra vänner med barn med på vigsel och middag. Mycket trevligt, mycket opretto.
Tycker allt att vännerna kunde ha fällt en tår av rörelse.Yes, gifte mig igår. Tvingade alla att stå och dricka champagne i blåsten efteråt, det var ju ändå MIN dag.
Krasst: ingen grät, vi hade fyra vänner med barn med på vigsel och middag. Mycket trevligt, mycket opretto.
Tycker allt att vännerna kunde ha fällt en tår av rörelse.
Kan du inte ha slöja då som går ner en bit på ryggen? Alternativt göra en hängande håruppsättning som tar bort lite av urringningen?Jag hade nog tänkt om någon hade tips på någon bolero eller sjal eller liknande som kan vara snygg över, jag vill nog inte sy om klänningen.
Jag har funderat lite på slöja, men jag vet inte om det kommer kännas lite overkill med slöja, brudkrona och en så pass utsmyckad klänning som det ändå är. Fast jag kanske borde tänka om där.Kan du inte ha slöja då som går ner en bit på ryggen? Alternativt göra en hängande håruppsättning som tar bort lite av urringningen?![]()
Jag har funderat lite på slöja, men jag vet inte om det kommer kännas lite overkill med slöja, brudkrona och en så pass utsmyckad klänning som det ändå är. Fast jag kanske borde tänka om där.Har tyvärr inte så långt hår att det skulle kunna ge en täckande känsla.
Wow, vad häftig! Och roligt med en så gammal tradition@niphredil Ja, vi har en i släkten som man kan få låna mot att man försäkrar den under tiden man har den och blir medlem i släktens förening. Så jag kände varför inte? Det förs dessutom in i ett register vilka som burit kronan, så att man kan följa den (jättecoolt om ens barnbarn eller något är som jag och vill bära kronan och inser att jag också gjort det). Dessutom är den jättefin!
![]()
"Kattarp-släktens brudkrona är gjord av förgyllt silver med ett dolt K i basen. Den har fem toppar av odlade pärlor som symoliserar släktens fem grenar. Pannbandet har fem symboler, en under varje pärla:
- Kristusmonogrammet
- Den Helige Ande
- Tron, Hoppet och Kärleken
- Stamträdet
- Kärven och Axet
Den sista symbolen påvisar släktens förankring i bondesamhället.
Brudkronan är tillverkad av guldsmeden och släktmedlemmen Arne Anghem i Falkenberg och överlämnades till föreningen den 8 juni 1975."
Jag ska fundera lite på det och rådfråga min frisör som ska göra håruppsättningen. Tack för tipset!Jag tänker att det är skillnad på slöja och slöja, så det behöver ju inte alls vara för mycket.går ju att ha något sånt här t.ex och inte nödvändigtvis en slöja som går över ansiktet
https://se.images.search.yahoo.com/images/view;_ylt=Az_6xdhR72pWnVUAufS4EYpQ;_ylu=X3oDMTIyazV1b2xxBHNlYwNzcgRzbGsDaW1nBG9pZAM1ODc2YzZjY2ViZDg5ZTZjY2UzOTJiZDRlNTFkMDlhNQRncG9zAzUEaXQDYmluZw--?.origin=&back=https://se.images.search.yahoo.com/search/images?p=Sl%C3%B6ja+Nacke&fr=iphone&tab=organic&ri=5&w=267&h=400&imgurl=alltombrollop.com/sluice/Thumbnail.aspx?file=%2Fmedia%2F651751%2F07_w.jpg&maxwidth=400&maxheight=400&rurl=http://www.brollopstorget.se/forum/thread/4346950-frisyr-till-krona/1&size=61.7KB&name=...+jag+antagligen+valt+att+fästa&p=Slöja+Nacke&oid=5876c6ccebd89e6cce392bd4e51d09a5&fr2=&fr=iphone&tt=...+jag+antagligen+valt+att+fästa&b=0&ni=42&no=5&ts=&tab=organic&sigr=125tfi5b3&sigb=12uhovd2i&sigi=1340g45kb&sigt=11292jr4a&sign=11292jr4a&.crumb=cMmTNDPpFuZ&fr=iphone
Hälsa från oss!Jag ska fundera lite på det och rådfråga min frisör som ska göra håruppsättningen. Tack för tipset!
Inga problem! Hoppas ni kommer fram till något (och jag noterade även att kronprinsessan hade den typen av slöja på sitt bröllop om du vill se ihop med kronaJag ska fundera lite på det och rådfråga min frisör som ska göra håruppsättningen. Tack för tipset!
Haha! "Buke har övertygat mig om att jag ska ha slöja, kan du jobba med det?"Hälsa från oss!![]()
![]()
Fungerar det?Vi har ett litet hus och många saker. Vi undanber oss därför presenter. Däremot, för att få bästa möjliga förutsättningar för vårt liv tillsammans, tar vi tacksamt emot en donation till forskningen om Ajdidodiis sjukdom ME/CFS på Riksföreningen för ME-patienters bankgiro 136-7481, märk insättningen med ”(Det vi kommer överrens med RME om)".
Ja, det tycker jag! Jag har inga invändningar i alla fall.Fungerar det?
Haha! "Buke har övertygat mig om att jag ska ha slöja, kan du jobba med det?"
@Killaloe Sätter mig genast och googlar sessbröllop, mitt minne är inte bra nog.
Lånar knapp lite också.
Det här med att be om pengar som bröllopsgåva är ju ganska känsligt, men den blivande mannen och jag har kommit överrens om att vi inte vill ha några grejer utan vill istället ha donationer till ME-forskning. I inbjudan har vi formulerat det så här:
Fungerar det?