Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, hubby är gräsligt! Jag hör och ser det ofta och ryser lite varenda gång.

Nej, det är just det jag tycker känns så jobbigt; som om man vill påpeka att vi är minsann GIFTA nu. Men partner låter så trist så av ren vana säger jag sambo. Min fru på svenska kommer det dröja länge innan jag blir kallad och tur är väl det med tanke på hur fult det låter!
Frugan är fint! :up:

Skickade precis in Hindersprövningen och häromdagen bokade jag tid i rådhuset :) mindre än två månader kvar :)
Nån vit brudklänning blir det inte, men något snyggt ska jag nog kunna hitta :)

Ja, hubby är gräsligt! Jag hör och ser det ofta och ryser lite varenda gång.

Nej, det är just det jag tycker känns så jobbigt; som om man vill påpeka att vi är minsann GIFTA nu. Men partner låter så trist så av ren vana säger jag sambo. Min fru på svenska kommer det dröja länge innan jag blir kallad och tur är väl det med tanke på hur fult det låter!

Aaah, jag har också en smärre identitetskris. Sambo känns ju fel eftersom en del i omgivningen då konsekvent utbrister: men ni är ju GIFTA nu.
Jag kör på partner eller sambo om det funkar. Känns tryggt och hemtamt. På buke kallas han dock "den RINGMÄRKTE" lite då och då. Men MAN kan jag inte säga på ett naturligt sätt. Jag känner mig inte särskilt fru-ig heller, så kallar mitt glatt för huskorset vid behov. Bidrar till lite språkutveckling om inte annat.

Aaah, jag har också en smärre identitetskris. Sambo känns ju fel eftersom en del i omgivningen då konsekvent utbrister: men ni är ju GIFTA nu.
Jag kör på partner eller sambo om det funkar. Känns tryggt och hemtamt. På buke kallas han dock "den RINGMÄRKTE" lite då och då. Men MAN kan jag inte säga på ett naturligt sätt. Jag känner mig inte särskilt fru-ig heller, så kallar mitt glatt för huskorset vid behov. Bidrar till lite språkutveckling om inte annat.
Men nu när du har den RINGMÄRKTE som avatar och allt så är du väl lite fru ändå? :)

Jag kör på partner eller sambo om det funkar. Känns tryggt och hemtamt.
Ja, det gör jag med men ÅH så det stör folk. Min mamma är på mig om varför jag kallar honom min partner ("ni är ju faktiskt GIFTA nu!") och till och med folk jag inte känner har reagerat och påpekat att jag borde säga man.

Hela grejen stör mig så mycket att jag nu konsekvent vägrar kalla honom "min man" till folk slutar bry sig så jävla mycket.

Senast ändrad av en moderator:
Det här med man. För mig blir det lite som att säga "min hund/stol/bil". Det finns ett ägarperspektiv i ordet, på något sätt. Jag har mycket lättare för ordet make, det kännetecknar bara vår relation till varandra, ungefär som att säga "min dotter/mamma/kollega".

Om någon vill ha ett annorlunda bröllop, så finns chans att vigas i en iskyrka i Vilhelmina :idea:
Kyrkan brukar bli jättefin, och rymmer ca 20 personer.

* Jenny *

Det är ännu värre på spanska; fru och handboja har samma namn :meh:

:eek:

Jag sällar mig till skaran som konsekvent försöker undvika att säga "min man" och har lite svårt att hitta något som känns bra. Har inte alls lika svårt för om han benämner mig som "sin fru". Däremot gör han det i stort sett aldrig när jag är med, förutom om han skulle säga det till mig när det bara är vi två. Kanske är därför det känns okej :p

Fullt rimligt :up:

(JÄVLAR vad arg jag hade blivit om jag blev omtalad som handbojan/regeringen/the ol' ball of chain av maken)

Kan bara hålla med, skulle aldrig gå med på att bli kallad regeringen eller liknande, skulle bli så jekla arg!!!

Och vad jag kallar han jag är gift med? Sambo, haha! Mycket, mycket sällan jag säger min man, känns knepigt och konstigt. Det funkar med sambo :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka