Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, my big fat gypsy wedding! Det enda jag minns från programmet är att de flesta bröllopsklänningar var muskorta fram och ca tre meters släp därbak. Stylish :up: Jag har medvetet låtit bli att titta på Say yes to the dress, jag fastnar av oklar anledning ofta i sådana program. Jag älskar Bachelorette-maraton på söndageftermiddagar :D

@niphredil Men så fin!
Kolla efter 8 minuter här.

Då har de just sagt saker som As soon as a gipsy girl is born, the parents start planning her wedding. Herregud vad mina föräldrar skulle vara besvikna :rofl:

@mandalaki Just gypsy wedding kan jag inte titta på, könsrollerna är så vidriga att jag inte fixar det. Tjejerna går ju knappt i skolan för guds skull.

Erkänn att det är ditt nya favoritprogram @mandalaki :up:

@Bexzor
Trist med fotograferna! Har ni kollat efter fotografer som typ är intresserade av ex amerikanare och som fotat det tidigare? Tänker att de kanske är inne på samma stil som ni (nu utgår jag från ditt exempel på bild)?

@mandalaki Just gypsy wedding kan jag inte titta på, könsrollerna är så vidriga att jag inte fixar det. Tjejerna går ju knappt i skolan för guds skull.
Ja, det framgick av det jag tittade på. Killen sa att det var männen som drog in pengarna och kvinnorna skötte hemmet, "vi gör olika jobb helt enkelt". Och tjejen sa samma sak medan hon torkade glasbordet.

Erkänn att det är ditt nya favoritprogram @mandalaki :up:

@Bexzor
Trist med fotograferna! Har ni kollat efter fotografer som typ är intresserade av ex amerikanare och som fotat det tidigare? Tänker att de kanske är inne på samma stil som ni (nu utgår jag från ditt exempel på bild)?

Nej, det har jag inte kikat efter eftersom jag tänkt att en duktig fotograf löser våra önskemål men jag får kika runt. Vet inte hur långt innan man behöver boka, men än känns det lugnt eftersom vi är inte riktigt eniga om datumet här hemma. Känns som om vi får börja med det först :laugh:

Nej, det har jag inte kikat efter eftersom jag tänkt att en duktig fotograf löser våra önskemål men jag får kika runt. Vet inte hur långt innan man behöver boka, men än känns det lugnt eftersom vi är inte riktigt eniga om datumet här hemma. Känns som om vi får börja med det först :laugh:
Ja, klart en duktig fotograf löser :) Tänkte bara att det kanske blir fler fotografer att välja mellan och att det innebär att ni får en fotograf som tycker att det är roligt att jobba utifrån era tankar och idéer :)

Uppdatering i slumrande tråd!

Vi har bokat bröllopsresa! :) Madeira blev det, och vi ska dit för att äta mat, vandra, titta varandra djupt i ögonen och vara allmänt tramsiga och framförallt - inte så mycket som röra mobiltelefonerna eller datorerna den veckan. Kan knappt vänta!

Ska därmed åka charter för första gången på ÅR vilket i sig ska bli spännande. Körde på det pga noll lust att fixa med resan och här fick vi flyg, hotell och hyrbil för ett himla schysst pris. SÅ kul ska det bli! :)

Och jag sitter och funderar över meny. Vi kommer köra på 3-rätters och det är apsvårt att faktiskt hitta mat som jag tror blir bra/är god. Alltså, jag brukar aldrig ha svårt att hitta god mat:p

Och jag sitter och funderar över meny. Vi kommer köra på 3-rätters och det är apsvårt att faktiskt hitta mat som jag tror blir bra/är god. Alltså, jag brukar aldrig ha svårt att hitta god mat:p
Ja, maten var jättesvår tycker jag! Har du kommit på något nu?

Här har vi satt mamma på att skriva adresser (jag skyller på att hon textar mycket finare än vad jag gör). Min klänning har kommit nu också.
47DB79DA-7E32-4EAD-9EB7-AD9A5BD8FE02.jpg

Utan underkjol och ändringar som ska göras. T ex. att jag inte ska ha ett hålrum mellan tuttarna och klänningen som är lika stort som brösten är... Sen får vi väl se vad vi ska göra åt att allt glider av mina axlar.

Just det, jag har ju blivit rödhårig också. Ville färga i god tid innan bröllopet för att veta att jag skulle trivas med färgen och det gör jag, minst sagt!

Men @ajdidodii , den ser väldigt annorlunda ut mot bilden du visade tidigare i tråden? Är det helt fel storlek eller vad har hänt? Är den från en sån kinesisk hemsida? Livet ser inte särskilt välsytt ut tycker jag.

Maten är typ det jag ser fram emot mest, men vi kommer nog att välja en lokal där de kan laga bra mat så att vi slipper leta catering separat. För att vara säker på att ingen behöver gå hem hungrig (;)) så kommer vi nog att gå all in med ost/charkuterier, fideua/paella och tapas mellan vigsel och middag och sedan en trerättersmiddag. Verkar vara rätt standard och jag är helt ok med det :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Gps-halsband
  • Senast tagna bilden XVI