Nya dressyrschabrak-tråden!

Sv: Nya dressyrschabrak-tråden!

Jag har den modellen på schabrak (fast lila:love:) i storlek full på min rejäla kille på 170, tjock är han med och schabraket blir inte alls liten, han drar 155 i täcken och xvid i bommen på sadeln :)
 
Sv: Nya dressyrschabrak-tråden!

Mitt senaste köp :love:

orange-hv-polo-014_168587492.jpg


orange-hv-polo-007_168587263.jpg
 
Sv: Nya dressyrschabrak-tråden!

Du ser helt rätt ;)
Älska HV schabraken, synd att dom är för korta för min sadel :(
 
Sv: Nya dressyrschabrak-tråden!

Helt rätt, HV Polo är det. Jag var med livrädd att det skulle bli för kort! Min är 17,5 och har långa kåpor men yes, det gick! *Lycklig*
 
Sv: Nya dressyrschabrak-tråden!

På min med långa kåpor blev det alldeles för kort tyvärr. Älskar dom annars men får väll köpa till min hoppsadel då x)
 
Sv: Nya dressyrschabrak-tråden!

kl

Två till schabrak som jag glömde i förra inlägget :p
Mias
mias-dress_140019967.jpg

Protector
protector2_166529010.jpg
 
Sv: Nya dressyrschabrak-tråden!

Jag har köpt 2st nya dressyrschabrak på rea. har dock inte använt dem än.

DSC_0340.jpg


DSC_0341.jpg
 
Sv: Nya dressyrschabrak-tråden!

Lite nya i garderoben!

Vitt Anna Scarpati, skitdålig bild..
dsc_6736_171367811.jpg


Neutroliumsblå Anna Scarpati
asasa_171595307.jpg


Grå/turkos BR
dsc_7087_176563174.jpg
 
Sv: Nya dressyrschabrak-tråden!

Syns lite dårligt på bilden då den är lite behandlad, men är ett Protector med blå, grå och silvrig paspoil. Blev mycket positivt överraskad över detta schabrak då det enda som jag tyckt legat snyggt under min sadel (förutom hansbos 2010) är Equiline.

010-3.jpg

006-3.jpg
 
Sv: Nya dressyrschabrak-tråden!

Hur är kvalitén på Protector schabraken? Har fått för mig att de är lite sladdriga, stämmer det? Tycker de är skitsnygga och liknar Equilline (som jag älskar) och ligger i en bättre prisklass. Passar de sadlar med långa kåpor och 18" säten?
 
Sv: Nya dressyrschabrak-tråden!

Hur är kvalitén på Protector schabraken? Har fått för mig att de är lite sladdriga, stämmer det? Tycker de är skitsnygga och liknar Equilline (som jag älskar) och ligger i en bättre prisklass. Passar de sadlar med långa kåpor och 18" säten?

de jag stött på är tjocka och mkt stabila. men alldeles för små för en 18". Jag har en 18" sadel men fick sälja mina två protector schabrak.

Kolla det inlägget med mina schabrak då det sista är ett protector och sadlen är en 18"...
 
Sv: Nya dressyrschabrak-tråden!

Det var synd.. Känns som att alla schabrak är så himla små nuförtiden! Även på Hööks är det bara vissa schabrak (t.ex. det där vinröda du också hade) som är lika stora som Equilline, de flesta i stl Full ser ut att vara för ponnysadlar...
 
Sv: Nya dressyrschabrak-tråden!

Ja det vinröda ligger bra. Kör även nästan enbart på Mia R´s schabrak, stl 17, då de också ligger bra, nästan bäst ;)
 
Sv: Nya dressyrschabrak-tråden!

Kan mäta och jämnföra med mina Equiline i morgon om jag kommer ihåg, men har för mig att dom är så lika att jag misstänker Equilines att ha legat ovanpå när dom klippt till Protectors. Kvalitetsmässigt så känner jag hellre ingen märkverdig skillnad. Nu har jag iofs inte tvättat Protectorschabraket än, så vet ej om det håller sig på lik linje med Equiline där..
 
Sv: Nya dressyrschabrak-tråden!

Jag har 2 st till 18" sadel och tycker dom ligger jättebra till min. Är supernöjd med kvaliten och dom är nästintill identiska med equiline i styvhet. helnöjd:d
 
Sv: Nya dressyrschabrak-tråden!

jag har en passie optimum och den känns lång i anläggningsytan och mitt protector är lika stort som mina ifrån equiline så de kan inte va ovanligt litet tror jag inte
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
1 769
Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 548
Senast: cili
·
Hemmet Vi ska renovera två badrum, ett som är befintligt idag och ett som ”inte finns”, det är en toalett idag som ska byggas ut så det ryms...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
6 397
Senast: BernT
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
19 679
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp