Bukefalos 28 år!

Nya ridstövlar.......

Centaur

Trådstartare
HUR är det meningen att man ska kunne ha på sig nya stövlar?=??? Nu har jag skitont i benen, kan knapt gå med dom, att rida är helt uteslutet, grät när jag ledde hästen till hagen.... :cry: Vad ska jag GÖRA??????? :confused:
 
det är j*ligt plågsamt. Jag fick stora såg på knäna och i knävecken när mina snövlar var nya. Nu är de supersköna, sitter perfekt och är formade just efter mig! :love:
Det tar ett tag att rida in nya stövlar och den tiden är en pina, dock blir de supersköna sen!
Det du kan göra är att cykla i stövlarna. Det låter sjukt, men det hjälper, de blir mkt mjukare då!
Annars är det bara att bita ihop! :crazy: Tänk på att du sen kan ha stövlarna flera, flera år (kanske en livstid!)!

Nirak
 
Gegga in dom med hubertusan läderolja eller fett innan du använder dom, dom blir mjuka och sköna nästan direkt utan att behöva rida in dom! :eek:
Mina som inte är i superkvalitét var väldigt hårda och äckliga då jag köpte dom. Red i dom en gång, plågsamt :( Sen geggade jag in dom och sen dess har dom format sig och varit jättehärliga :love:
 
Om det är i knävecken som du har besvär kan du pröva att lägga in kilklackar av kork under en period sedan är cykling (som Nirak skrev) bra för att mjuka upp hårda stövlar.

Blir det riktigt besvärligt finns det skavsårsplåster som heter Compeed på Apoteket, dyra men de lindrar.
 
Köp Sarm Hippique....de är mjuka från början, men kan göra ont under fotknölen...de gjorde det för mig, men de är as goa!
Vad är det för stävlar du har nu?
Cavallo har jag hört att de är jävligt stela i början och alla dressyrstövlar är stela(pga att dressyr ryttare vill ha stöd me bennen,typ)
 
de går nästan inte men man får göra det ändå!
e du riktigt smärtålig,så ge dig ut på rejäl cyckletur med stövlarna på.....
 
Tiga och lida :devil:
OK, nu var jag väl elak.
Sist jag hade ett par splitter nya ridstövlar (ca 100 år sedan :D) Fuktade jag lädret så att de blev mjukt, stövlarna "satte" sig då fortare. Men det går nästan aldrig att undvika skavsår och smärta i samband med ett par nya stövlar

Apo
 

Liknande trådar

Utrustning Har precis mätt mina vader då dom inte fick plats i de gamla ridstövlarna som togs fram ur förrådet. Landar på 37 cm. Inser att det...
2
Svar
21
· Visningar
1 027
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 043
Senast: valy
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 041
Senast: Miingla
·
Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp från er som kan räkna eftersom min hjärna inte klarar av matematik. I år har vi fått två skördar som är så...
2
Svar
21
· Visningar
1 300
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp