Nya sadeln Ergox2

jackhuahua

Trådstartare
Är nyfiken på de här sadlarna. Är det någon som har provridit eller har köpt en? Har ni märkt skillnad i ridningen? Är framför allt sugen på en dressyrsadel som ju nu ska komma i en ny variant med större knästöd. Dela gärna med er av era erfarenheter och bilder! :-)
 
Jag står i kö för att prova en i Stockholmsområdet. Har pratat med två av utprovarna som jag provat ut Amerigo med förr och det är några justeringar som de just nu håller på med. Troligen ska den göras med något smalare säte för att även passa till folk som har ett smalare bäcken, sen är det fler justeringar som ska göras, läste jag på deras FB-sida...
 

Liknande trådar

Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 721
Senast: Mogge
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 911
Senast: valy
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 359
Utrustning Då var det dags att se över sadelsituationen igen, då vi fått problem med svullnad och ömhet vid mankbasen. I väntan på att sadlarna...
Svar
6
· Visningar
959

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp