Bukefalos 28 år!

Nya Shoppingtråden - del 8 - Utbruten från Shoppingtråden - del 8

Jag har köpt lägenhet! Längtar redan efter mitt nya snygga badrum!
8CE0011A-7B4D-4A24-B101-89A8991DC12C.png
8CE0011A-7B4D-4A24-B101-89A8991DC12C.png
 
Fick för mig att prova en klänning idag, för den var blå och jag har tänkt mig att en blå, lång klänning vore fint.
41290257_1166016756880036_2866354572262113280_o.jpg


Nu vet jag inte vad jag tycker, och framförallt vet jag INTE när jag skulle använda den om jag köpte den, såå den blev kvar i affären... Men ja. Vad ska jag tycka? :p En sak som jag inte gillar är att den är som smalast uppe på revbenen. Min midja sitter lite längre ner än så men där börjar den gå utåt istället. Men så är det med alla klänningar. Det kanske "ska" vara så av någon anledning..?
 
Besökte Rusta och fick med mig detta
1FC24080-57F7-4854-B8A3-F076699F2D9C.md.jpg


FC8E74ED-3078-45A6-B15B-8FBB02FF80DA.md.jpg


A1CDA71D-8896-4D5E-A7D1-3E4C4DCD837A.md.jpg


Det står verkligen mitt namn på de där tallrikarna.

Åh! Har du hunnit använda tallrikarna? Spanat in dom men vill inte ha såna som gnisslar och skär i öronen när man skär lite för hårt mot materialet :crazy:
Så frågan är, är dom gnisselfria? :D
 
Åh! Har du hunnit använda tallrikarna? Spanat in dom men vill inte ha såna som gnisslar och skär i öronen när man skär lite för hårt mot materialet :crazy:
Så frågan är, är dom gnisselfria? :D

Jag invigde en tallrik igår och det gick utmärkt att äta två kantarelltoasts med kniv och gaffel utan gnissel :D. Jag har iof aldrig upplevt det problemet så jag är kanske gnissel-immun. Du kanske får köpa en först och gnisseltesta den? ;). Ska bli spännande att se hur de står sig över tid, jag är lite orolig för repor och slitage eftersom de är så billiga. Men så fina!
 
Jag invigde en tallrik igår och det gick utmärkt att äta två kantarelltoasts med kniv och gaffel utan gnissel :D. Jag har iof aldrig upplevt det problemet så jag är kanske gnissel-immun. Du kanske får köpa en först och gnisseltesta den? ;). Ska bli spännande att se hur de står sig över tid, jag är lite orolig för repor och slitage eftersom de är så billiga. Men så fina!

Det låter ju bra. Toast är ju annars gnissliga att äta, iaf på mina tallrikar :cautious:
 
Blev lite shopping tidigare ikväll. Allting från H&M:
Vit kritstrecksrandig bastopp, marin bastopp, svart kritstrecksrandig bastopp (som den vita fast omvänt)
Rosa skjorta med supertunna ränder och prickar, blå kritstrecksrandig skjorta med körsbär, kritstrecksrandig marint inspirerad kavaj. Är faktiskt riktigt nöjd! :love:

41658094_1673719366084722_3124642163002966016_n.jpg
 
Blev lite shopping tidigare ikväll. Allting från H&M:
Vit kritstrecksrandig bastopp, marin bastopp, svart kritstrecksrandig bastopp (som den vita fast omvänt)
Rosa skjorta med supertunna ränder och prickar, blå kritstrecksrandig skjorta med körsbär, kritstrecksrandig marint inspirerad kavaj. Är faktiskt riktigt nöjd! :love:

41658094_1673719366084722_3124642163002966016_n.jpg

Du gillar kritstrecksrandigt va? :D
 
Igår fyllde jag år så har fått detta i present av maken och barnen :love:

GAB-3690-SkydiGioia-Ingredients-1000x1000-r1.jpg


Träningströja från soc. Fastnade för kragen!

264875_102_SOC_W RUN COLLAR LS.png



Löparjacka från Soc. Lite tjockare än en vanlig tunn och är utformad för höst/vinter och mönstret på är reflex så kommer synas bra :)

268674_101_SOC_W VISIBLE JKT_M1.png

Snygga träningskläder! Stadium?
 
  • Gilla
Reactions: MM
Fick för mig att prova en klänning idag, för den var blå och jag har tänkt mig att en blå, lång klänning vore fint.
41290257_1166016756880036_2866354572262113280_o.jpg


Nu vet jag inte vad jag tycker, och framförallt vet jag INTE när jag skulle använda den om jag köpte den, såå den blev kvar i affären... Men ja. Vad ska jag tycka? :p En sak som jag inte gillar är att den är som smalast uppe på revbenen. Min midja sitter lite längre ner än så men där börjar den gå utåt istället. Men så är det med alla klänningar. Det kanske "ska" vara så av någon anledning..?

Du är nog snygg i allt! Personligen får jag spunkt när midjan sitter liiiite för högt upp, vilket ofta kan hända mig då jag har relativt lång rygg (tyvärr kombinerat med korta ben :p ). Min midja är relativt smal, men jag har breda höfter och stor rumpa och med en midja som sitter på typ bröstkorgen ser jag ut som en bred ladugårdsdörr :p Vilket nog är svårt för dig mtp din kroppsform. Jag tycker att du är jättefin oavsett! Som @pepp påpekade har du jättefina axlar som verkligen kommer fram med den urringningen.
 
Idag blev det faktiskt shopping! Byxor och en vinterjacka. Har tvingats inse att den (skitsnygga) vinterjacka jag har är för opraktisk för att jag ska trivas med den... Hoppas att det blir bättre nu.
JACKET-MARINA_12880_NAVY_FRONT_large.jpg


Byxorna, som på mig går i princip hela vägen ner till marken. Jag är kortare än deras fotomodell :p
PANT-ALLI_13709_BLACK_FRONT_large.jpg
 
Och justja, jag provade skorna från Merrell som jag nämnde tidigare i tråden. Nu tvingades jag prova dem i en storlek mindre än vad jag ska ha. Men alltså. Åh. Nästa gång de är på rea (räknar kallt med att de blir det förr eller senare...) så SKA jag köpa dem. Mina fötter kommer fullständigt älska dem och de var ungefär sjutusen gånger snyggare på riktigt än på bild.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 794
Senast: Buzzter
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 270
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 922
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 029
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp