Nya Shoppingtråden - del 8 - Utbruten från Shoppingtråden - del 8

Jag har kommit på att jag vill ha ett draperi innanför ytterdörren och igår hittade jag det här tyget på en second hand :) Tror det kommer passa in perfekt här hos mig! Ska bara se till o få upp en gardinstång nu...
 

Bifogade filer

  • new 008.jpg
    new 008.jpg
    226,6 KB · Visningar: 51
Ni kanske kan hjälpa till lite? :p
Min mor skulle behöva en ny vinterjacka. Hon är extremt(!) frusen av sig och de jackor jag hittat som varit av rätt modell har inte varit varma nog eller så har de kostat flera tusenlappar och ändå inte varit perfekta.

Krav: lång nog att gå ner över rumpan. Praktiska fickor. Huva. Gå att dra åt i midjan på något sätt eller lite figursydd. Knäpps med dragkedja och måste gå upp ordentligt i halsen. Det hade varit positivt om jackan inte var svart, men det viktigaste är ju såklart att hon inte fryser.

Hon älskade modellen på min nya vinterjacka, så något liknande men varmare hade varit finfint.
JACKET-MARINA_12880_DEEPRED_FRONT_large.jpg
Canada goose! Hade min i 5 år (varav sista tre åren som stalljacka) innan jag tröttnade och sålde den. Kunde ha bara T-shirt under och jacka över i typ -20, frös aldrig. Ja den är dyr men det är värt det.
 
Ni kanske kan hjälpa till lite? :p
Min mor skulle behöva en ny vinterjacka. Hon är extremt(!) frusen av sig och de jackor jag hittat som varit av rätt modell har inte varit varma nog eller så har de kostat flera tusenlappar och ändå inte varit perfekta.

Krav: lång nog att gå ner över rumpan. Praktiska fickor. Huva. Gå att dra åt i midjan på något sätt eller lite figursydd. Knäpps med dragkedja och måste gå upp ordentligt i halsen. Det hade varit positivt om jackan inte var svart, men det viktigaste är ju såklart att hon inte fryser.

Hon älskade modellen på min nya vinterjacka, så något liknande men varmare hade varit finfint.
JACKET-MARINA_12880_DEEPRED_FRONT_large.jpg

Jag skulle kolla på Patera Parka eller Centrale Parka från Arc'teryx. De ser likadana ut (Patera på bilden), men Centrale är varmare (läs: dundervarm). Patera är också väldigt varm, och finns i betydligt fler färger. De är dock båda dunjackor, och om man inte vill ha dun så har samma märke också syntetfodrade jackor som är varma. Jag har en sådan, Darrah, och jag är också en väldigt frusen person. Neråt 15-20 minus är inga problem med den jackan, så den kanske också är ett alternativ. Dessutom väger den nästan ingenting, vilket jag verkligen gillar. Lätta jackor är bra skit. :D

Arc'teryx är inte gratis, men de har suverän kvalitet och om man som jag ändå lyckas vålda sönder en dragkedja, eller på annat sätt råkar ha sönder jackan, fixar Arc'teryx det utan knussel. :up:

Patera-Parka-W-Crimson.png
 
Jag skulle kolla på Patera Parka eller Centrale Parka från Arc'teryx. De ser likadana ut (Patera på bilden), men Centrale är varmare (läs: dundervarm). Patera är också väldigt varm, och finns i betydligt fler färger. De är dock båda dunjackor, och om man inte vill ha dun så har samma märke också syntetfodrade jackor som är varma. Jag har en sådan, Darrah, och jag är också en väldigt frusen person. Neråt 15-20 minus är inga problem med den jackan, så den kanske också är ett alternativ. Dessutom väger den nästan ingenting, vilket jag verkligen gillar. Lätta jackor är bra skit. :D

Arc'teryx är inte gratis, men de har suverän kvalitet och om man som jag ändå lyckas vålda sönder en dragkedja, eller på annat sätt råkar ha sönder jackan, fixar Arc'teryx det utan knussel. :up:

Patera-Parka-W-Crimson.png
Supertack för tips! Ska kika närmare på det.
 
Köper inte kläder just nu då jag går ned en del i vikt, men råkade klicka hem en hel del annat...

0iotsJG.jpg

-The History of Whoo Special Gift Set (Bichup Ja Saeng Essence 8ml + JinyulHyang Balancer(Toner) 20ml + JinyulHyang Lotion (Emulsion) 20ml + JinyulHyang Cream 10ml)
-TonyMoly Master Lab Ultra Collagen Mask
-TonyMoly Master Lab Ultra Centella Asiatica Mask
-Kose Clar Turn Essence Mask (Collagen)
-Skinfood Centella Asiatica Sheet Mask
-Snail Bee High Content Essence
-Time Revolution The First Treatment Mist
-It's Skin Collagen Nutrition Emulsion
-Pyunkang Yul Moisture Cream
-Missha All.Around Safe Block Essence Sun Milk SPF50+ PA+++
-Cosrx Low pH Good Morning Cleanser
-Cosrx Centella Water Alcohol-Free Toner
-Cosrx Galactomyces 95 Whitening Power/Tone Balancing Essence
-Cosrx Hyaluronic Acid Intensive Cream (repurchase)
-Kose Softymo Speedy Cleansing Oil
-Etude House Lip & Eye Remover
-Cosrx Acne Pimple Master Patch (24pcs)
-Tosowoong Blackhead & Sebum Out Nose Pack
-TonyMoly Delight Circle Lens Mascara (Volume)
-Etude House Kissful Lip Care Concealer
-Peripera Speedy Brow Powder Stick [#03 Grey Brown]
-A'pieu Skinny Browcara [Dark Brown]
-Laneige Two Tone Tint Lip Bar [#4 Fruits Candy Bar]

Och så har jag inhandlat mig en Revolution Beauty Emily Edit - The Wants Palette

the_emily_edit_the_needs_lowres_5.png
 
Ni kanske kan hjälpa till lite? :p
Min mor skulle behöva en ny vinterjacka. Hon är extremt(!) frusen av sig och de jackor jag hittat som varit av rätt modell har inte varit varma nog eller så har de kostat flera tusenlappar och ändå inte varit perfekta.

Krav: lång nog att gå ner över rumpan. Praktiska fickor. Huva. Gå att dra åt i midjan på något sätt eller lite figursydd. Knäpps med dragkedja och måste gå upp ordentligt i halsen. Det hade varit positivt om jackan inte var svart, men det viktigaste är ju såklart att hon inte fryser.

Hon älskade modellen på min nya vinterjacka, så något liknande men varmare hade varit finfint.
JACKET-MARINA_12880_DEEPRED_FRONT_large.jpg

Uhips ridkappor kanske skulle kunna vara något? Går ner ordentligt över såväl ben som armar, och hög i halsen.
Nu har jag visserligen bara haft jack-varianten, men den har funkat bra under frusna stallmorgnar med ibland -20-25.C i "kallast i Sthlms län", och då har jag ändå bara haft en tunn långärmig tröja under.
 
Uhips ridkappor kanske skulle kunna vara något? Går ner ordentligt över såväl ben som armar, och hög i halsen.
Nu har jag visserligen bara haft jack-varianten, men den har funkat bra under frusna stallmorgnar med ibland -20-25.C i "kallast i Sthlms län", och då har jag ändå bara haft en tunn långärmig tröja under.
Ja jag har kikat lite på de där jackorna också... Kanske skulle dra med henne till Hööks så att hon får prova en!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 774
Senast: Buzzter
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 883
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 740
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 962
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp