Nya Shoppingtråden - del 8 - Utbruten från Shoppingtråden - del 8

Inte köpt, men fått :love:
Alltid velat ha ett "varje dag" halsband som känns hyfsat unikt.

20181004_144005.jpg

Nu har jag det :)
 
Nu är jag lycklig :love: Köpte dem på rea i helgen, hämtade dem nu. Bekvämaste skorna jag någonsin haft, och så mycket snyggare på riktigt än på bild (kan tilläggas att jag älskar lila). SÅ nöjd.
 

Bifogade filer

  • IMG_20181004_193741_328.jpg
    IMG_20181004_193741_328.jpg
    514,4 KB · Visningar: 145
Åh, det verkar så kul med en kamera som går att använda under vatten! Har funderat länge på att köpa någon men inte kommit mig för att göra det... Kanske till nästa sommar...

Jag provade den i poolen tidigare idag och det var verkligen bra och skarp bild! Men planen är att ha med den på snorkling på måndag och havsvatten är ju grumligare så jag återkommer med bild- och filmresultat.

Jag betalade $200 inkl frakt för denna kamera. (Cirka 1400kr alltså).

Plus att jag är inget fan av gopro formatet även om gopro nog är överlägsen allt annat under vattnet, så kompromissade jag med mig själv och skaffa en "vanlig" kamera :)
 
Jag provade den i poolen tidigare idag och det var verkligen bra och skarp bild! Men planen är att ha med den på snorkling på måndag och havsvatten är ju grumligare så jag återkommer med bild- och filmresultat.

Jag betalade $200 inkl frakt för denna kamera. (Cirka 1400kr alltså).

Plus att jag är inget fan av gopro formatet även om gopro nog är överlägsen allt annat under vattnet, så kompromissade jag med mig själv och skaffa en "vanlig" kamera :)
Kan du inte lägga upp en testbild? :D
 
77CA063D-A5F5-43A3-8EAB-F48C1C5491A9.md.jpg

klänning från Vila. Ska inte ha den till strumpor dock ;)


BA65EB99-7B8B-4A6D-A234-76AD868AA07D.md.png

Och så unnade jag mig lite hudvård jag spanat på nu när skincity har sin höstgåva :love:
Brukar också försöka passa på så man kan få deras höstgåva, men missade det tyvärr detta år. Har du förresten använt mycket produkter från Beauté Pacifique, och vad tycker du isf? Köpte deras A-vitamin ögoncreme i våras, för det verkade vara rätt bra krut i den trots att den är billigare än den jag brukar använda. Men tyckte inte riktigt att det var en hit, konsistensen fungerar dåligt under smink upplever jag det som.
 
Slog till på The Ordinary hos Apotek Kronan när jag hade rabattkuponger. Hoppsan säger jag, det var riktigt bra grejor! Det blev hyaluronsyran, kaffeserumet och fuktkrämen. Dock kommer jag nog bara att fortsätta med serumen, jag tycker Cliniques DDML är bättre. Det är helt klart värt att testa märket med tanke på hur billigt det är.

8835396075550.jpg
 
Shoppat 2 nya koftor, superfina tycker jag :love:
Denna lila och en typ mörk plommonlila.
Men blev osäker på hur passformen ska vara på denna typ av kofta? Tight eller lite lösare? Någon som har koll? Visst bestämmer jag själv men jag är van att bo i kläder där kroppen göms under stora fluffiga koftor och denna är ju tvärtom så mest osäker på om jag tog rätt stl eller ska ha en större. Hur har ni andra det som använder denna typ av kofta? :)

S0000007754685_MF_W40_20180620133053.png
 
Shoppat 2 nya koftor, superfina tycker jag :love:
Denna lila och en typ mörk plommonlila.
Men blev osäker på hur passformen ska vara på denna typ av kofta? Tight eller lite lösare? Någon som har koll? Visst bestämmer jag själv men jag är van att bo i kläder där kroppen göms under stora fluffiga koftor och denna är ju tvärtom så mest osäker på om jag tog rätt stl eller ska ha en större. Hur har ni andra det som använder denna typ av kofta? :)

S0000007754685_MF_W40_20180620133053.png
Jag tycker att de ska vara ganska figurnära. Tycker det passar bäst när det kommer till finstickade plagg.
 
Brukar också försöka passa på så man kan få deras höstgåva, men missade det tyvärr detta år. Har du förresten använt mycket produkter från Beauté Pacifique, och vad tycker du isf? Köpte deras A-vitamin ögoncreme i våras, för det verkade vara rätt bra krut i den trots att den är billigare än den jag brukar använda. Men tyckte inte riktigt att det var en hit, konsistensen fungerar dåligt under smink upplever jag det som.

Tyvärr är jag ganska ny på märket, men än så länge ger jag både paradoxe-serumet och fuktmasken två stora tummar upp! Aah okej, då kanske jag håller mig borta från ögonkrämen. Min ögonkräm är från Paulas Choice och heter något med anti age, väldigt krämig konsistens och funkar jättebra under smink :).
 
Tyvärr är jag ganska ny på märket, men än så länge ger jag både paradoxe-serumet och fuktmasken två stora tummar upp! Aah okej, då kanske jag håller mig borta från ögonkrämen. Min ögonkräm är från Paulas Choice och heter något med anti age, väldigt krämig konsistens och funkar jättebra under smink :).
Är lite sugen på att testa serumet :) Och det beror såklart på vad man gillar, och har för hud. Men jag upplever det som ögonkrämen är lite för halkig för att ha under smink (men fungerar bra på nätter och sminkfria dagar). Brukar använda använda Exuviance Age Reverse Eye Contour annars. Det blir ju lite OT, men nu kom jag att tänka på ögonkrämen från Dermalogica som man fick i höstgåvan från Skincity förra året :love:
 
Är lite sugen på att testa serumet :) Och det beror såklart på vad man gillar, och har för hud. Men jag upplever det som ögonkrämen är lite för halkig för att ha under smink (men fungerar bra på nätter och sminkfria dagar). Brukar använda använda Exuviance Age Reverse Eye Contour annars. Det blir ju lite OT, men nu kom jag att tänka på ögonkrämen från Dermalogica som man fick i höstgåvan från Skincity förra året :love:

Ja hudvård är ju verkligen individuellt! Jag har torr och känslig hy och för mig känns serumet som en riktig vinnare! Det ger sån otrolig glow och huden känns så nöjd. Jag låter det sjunka in några minuter innan jag lägger på nästa kräm, men det gör jag iof med de flesta serum.

Den dermalogicaögonkrämen blev min vän helt besatt av men jag märkte inget särskilt :D. Jag antar att det beror väldigt mycket på vad man vill ha för resultat. Jag har tex inga mörka ringar att jobba emot men vill att den ska kännas väldigt återfuktande och gärna utslätande/förebygga linjer. Har alltid föredragit kräm framför gel. Ska kolla in exuviance nästa gång det är dags att köpa ny, gillar mkt annat från dem :love:
 
Ja hudvård är ju verkligen individuellt! Jag har torr och känslig hy och för mig känns serumet som en riktig vinnare! Det ger sån otrolig glow och huden känns så nöjd. Jag låter det sjunka in några minuter innan jag lägger på nästa kräm, men det gör jag iof med de flesta serum.

Den dermalogicaögonkrämen blev min vän helt besatt av men jag märkte inget särskilt :D. Jag antar att det beror väldigt mycket på vad man vill ha för resultat. Jag har tex inga mörka ringar att jobba emot men vill att den ska kännas väldigt återfuktande och gärna utslätande/förebygga linjer. Har alltid föredragit kräm framför gel. Ska kolla in exuviance nästa gång det är dags att köpa ny, gillar mkt annat från dem :love:
Haha, vet inte om jag märkte så stor skillnad med Dermalogicakrämen, men den luktade så gott och kändes så skön på huden. Har inte heller några mörka ringar att tala om, men vill ha just utslätande/förebyggande egenskaper och det är ganska mycket krut i den från Exuviance. Upplever den som krämig förresten, så det kanske kan passa :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 771
Senast: Buzzter
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 845
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 954
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp