Bukefalos 28 år!

Nya Shoppingtråden - del 8 - Utbruten från Shoppingtråden - del 8

Beställt ny vinterjacka då dragkedjan på min gamla är trasig. Jag skulle behöva beställa skor också, någon som vet om Sorel, Merrell, Muckboot eller Icebug passar breda fötter? Jag kan inte ha tex Ecco eller Ilse Jacobsen, dom är för smala.
Annars får det bli rid/stallskor från Mountainhorse eller nåt.
Eller har någon tips på märken som passar breda fötter, vattentäta och varma att ha i vinter (ner mot -30 här).
Jag brukar tycka att skor är för smala och framförallt för trånga vid tårna även när de är i rätt storlek. Kör sedan något år tillbaka uteslutande på Merrell och Icebug. Deras skor fungerar i 99,9% av fallen helt fantastiskt bra, mina fötter älskar dem. Andra märken har jag slutat prova. Det är bara slöseri med tid.
 
Jag har från vanlig push-up till extrem push-up beroende på sammanhang och vad jag har för kläder. Jag begåvades med höfter men inte tuttar och tycker jag ser mer balanserad ut med lite mer upptill.
Exakt samma sak här! Jag lyckas aldrig få klyfta :cautious: Men med Wow pushup så får jag klyfta då och då iallafall :p
 
Eftersom att jag är sjuklig så har jag tröstshoppat. Slog till på ett lockande C-vitaminserum på Skincity, och la till lite SPF som alltid går åt och vips så var jag uppe i summan som man kan få årets "höstgåva för :love: Serumet:

2021004_1.jpg
 
Jag köpte de här i vintras för att ha jag när jag jobbar: https://www.xxl.se/merrell-capra-glacial-ice-wp-vandringskanga-dam-black/p/1119749_2_style

Är det inte riktigt kallt ute blir de för varma :D jag har breda fötter med en hallux valgus som är aktiv till och från men de fungerar perfekt. Generellt tycker jag Merrell passar mina fötter bra så kolla på deras modeller. The North Face har också bra skor. Sportmärken brukar ha bäst läst för mig.

Ok, får nog bli något sådant som just riktiga kall-vinter-skor då! Och sedan något annat för lite mildare väder och slask. Har en stor öm knöl (den vid sidan om stortån,men det är väl inte samma problem som du har gissar jag? Har iaf inte sökt för det) som ställer till det med skor och i princip allt jag provar klämmer på den.
 
Ariat har skor för alla fötter. Jag har också breda fötter (i damstorlekar i vanliga skor får jag oftast gå upp en storlek). Men Ariat har fodrade om man så skulle vilja det. Håller en halv evighet och slits snyggt. Dyra dock, men särskild sula som sköna att gå i länge.
Ja vad snygga skor och stövlar dom hade, tom gummistövlarna! Funderar på ett par till lite mildare väder, vet inte hur mönstret på sulan är men på bilderna såg det inte så rejält ut för is och snö?

Jag brukar tycka att skor är för smala och framförallt för trånga vid tårna även när de är i rätt storlek. Kör sedan något år tillbaka uteslutande på Merrell och Icebug. Deras skor fungerar i 99,9% av fallen helt fantastiskt bra, mina fötter älskar dem. Andra märken har jag slutat prova. Det är bara slöseri med tid.

Ok, då ska jag se till att bara kolla skor av dom märkena och prova, hoppas dom funkar för mig med!
 
Ja vad snygga skor och stövlar dom hade, tom gummistövlarna! Funderar på ett par till lite mildare väder, vet inte hur mönstret på sulan är men på bilderna såg det inte så rejält ut för is och snö?



Ok, då ska jag se till att bara kolla skor av dom märkena och prova, hoppas dom funkar för mig med!
De nättarna modellerna har nättare sula, men bra grepp tycker jag. De som är lite grövre har grövre mönster under till och är ännu bättre. Det beror på om man ska ha de på stan, bor ute på landet o.s.v. Men kan verkligen rekommendera!
 
Ok, får nog bli något sådant som just riktiga kall-vinter-skor då! Och sedan något annat för lite mildare väder och slask. Har en stor öm knöl (den vid sidan om stortån,men det är väl inte samma problem som du har gissar jag? Har iaf inte sökt för det) som ställer till det med skor och i princip allt jag provar klämmer på den.

Jodå, det är just det som är hallux valgus (knölen är leden som petar ut). Jag har heller inte sökt för det för jag känner igen det pga mamma och vet att de inte gör något förrän det stannat av.
 
Ja vad snygga skor och stövlar dom hade, tom gummistövlarna! Funderar på ett par till lite mildare väder, vet inte hur mönstret på sulan är men på bilderna såg det inte så rejält ut för is och snö?



Ok, då ska jag se till att bara kolla skor av dom märkena och prova, hoppas dom funkar för mig med!
De har en låg jodphurs som är fodrad, den är riktigt varm och go för fötterna. Går inte att använda vid mildare väder för då svettas man om fötterna! (Alltså mildare= runt nollan)
 
Jodå, det är just det som är hallux valgus (knölen är leden som petar ut). Jag har heller inte sökt för det för jag känner igen det pga mamma och vet att de inte gör något förrän det stannat av.

Jag ville varken gilla eller ogilla ditt inlägg då jag ju fick svar på frågan men inte det svar jag ville ha riktigt haha. Men men, nu har jag ju fått jättebra tips på skor jag inte provat förut så det blir att beställa när jag lyckas bestämma vilka, vill ha massor med skor och stövlar från alla tre märken som föreslagits nu..
 
De har en låg jodphurs som är fodrad, den är riktigt varm och go för fötterna. Går inte att använda vid mildare väder för då svettas man om fötterna! (Alltså mildare= runt nollan)

Ska kika om jag hittar den, måste erkänna att jag är lite sugen på deras cowboyboots, har aldrig gillat den stilen förut men dom var ju så snygga :D
 
Jag ville varken gilla eller ogilla ditt inlägg då jag ju fick svar på frågan men inte det svar jag ville ha riktigt haha. Men men, nu har jag ju fått jättebra tips på skor jag inte provat förut så det blir att beställa när jag lyckas bestämma vilka, vill ha massor med skor och stövlar från alla tre märken som föreslagits nu..

Jag visste tidigt vad jag hade att "se fram" emot... många i min släkt har eländet och det finns en ärftlig faktor :meh:

Cowboybootsen var skitsnygga, du får uppdatera här hur de känns :up:
 
Jag visste tidigt vad jag hade att "se fram" emot... många i min släkt har eländet och det finns en ärftlig faktor :meh:

Cowboybootsen var skitsnygga, du får uppdatera här hur de känns :up:

Ok vad surt, visste inte det var ärftligt. Detta har uppstått bara nu senaste åren, trodde man fick det tidigt om man nu skulle få det (har också nån i släkten som har problem med fötterna så det kanske ligger i min släkt också) så trodde det bara var att jag använde fel skor :o Men sån"tur" ska man väl inte ha!

Ska göra, har beställt nu iaf :D Får klura vidare på om det blir icebug eller merrell för riktiga kylan dock.
 
Ok vad surt, visste inte det var ärftligt. Detta har uppstått bara nu senaste åren, trodde man fick det tidigt om man nu skulle få det (har också nån i släkten som har problem med fötterna så det kanske ligger i min släkt också) så trodde det bara var att jag använde fel skor :o Men sån"tur" ska man väl inte ha!

Ska göra, har beställt nu iaf :D Får klura vidare på om det blir icebug eller merrell för riktiga kylan dock.

I mitt fall är jag helt säker på att det inte är skorna... de gånger jag haft smala (obekväma :D) finskor är lätträknade.

När det gäller Icebugs rekommenderar jag att du kollar upp modellen noga. De har haft hållbarhetsproblem med en del (det har synts väl i betygen de fått). Min svärmor råkade ut för det men jag vet tyvärr inte vilken modell hon hade.
 
Ja vad snygga skor och stövlar dom hade, tom gummistövlarna! Funderar på ett par till lite mildare väder, vet inte hur mönstret på sulan är men på bilderna såg det inte så rejält ut för is och snö?



Ok, då ska jag se till att bara kolla skor av dom märkena och prova, hoppas dom funkar för mig med!
För mig funkar merrell och sorels kängor! :)
 
Köpte en ny iPhone också, köpte dock inte nån ny modell utan det blev en 8plus igen. Tycker skillnaden är för liten och va nöjd med den förra, det vackra barnet dödade den tyvärr så jag va tvungen. Bästa med köpet är dock att maken betalade :D :heart
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 795
Senast: Buzzter
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 298
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 924
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 031
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp