Nya vi som målar-tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och här en en bild på hela duken som den ser ut just nu efter tre timmars intensivt målande. Inte säkert att fjärilen får stanna men var ju som vanligt tvungen att slänga in ett djur lite spontant sådär ;)

A0EC20A9-C421-4840-BE93-94101CD40B33.jpeg
 
Jobbade ett par timmar på denna idag.

Länk till film:
https://instagram.com/stories/frktornblom/2459066664156586206?igshid=1mli4l2bt5l3c

Jag har "skissat/målat upp blommorna" på frihand. När detta torkat kan jag måla in dom ordentligt. Måste även "måla in" motivet i mörkret i bakgrunden.

Visa bifogad fil 61218
Jag tycker bakgrunden är helt fantastisk, precis som den är nu. Och mannen! 😍

Säger som alla andra, vilken jävla utveckling du gjort!
 
Jag är väl relativt van att titta på konst av verkligt skiftande slag.
Jag störs inte alls av ljuset. Men så har jag itne heller din inre bild :)

Hade du inte nämnt det hade jag aldrig tänkt tanken.
Låt den vara sådär. Den är helt fantastisk. (något för Liljewalchs ?)
 
Tack! 💖 Tror snarare att den kanske är ngt för barberarstudion i huset ;)

Kunde inte sluta när jag väl hade börjat så jag körde vidare och la lite grund på denna. OERHÖRT korkad idé att försöka måla transparent i ett lager, vått i vått. Gav upp innan det spårade ut helt. Kommer krävas många lager gissar jag. Dumt motiv för en så otålig person som jag 🤪 men känns bekvämt att vara tillbaka till att måla ”obehagliga barn” igen :D

Såhär ligger jag till nu. Hann inte grunda riktigt hela duken.

96407B1D-6B5C-47B4-9548-0946C2121052.jpeg


Länk till film:
https://instagram.com/stories/frktornblom/2460479664700608219?igshid=13varh3caqjl2
 
Senast ändrad:
Tack! 💖 Tror snarare att den kanske är ngt för barberarstudion i huset ;)

Kunde inte sluta när jag väl hade börjat så jag körde vidare och la lite grund på denna. OERHÖRT korkad idé att försöka måla transparent i ett lager, vått i vått. Gav upp innan det spårade ut helt. Kommer krävas många lager gissar jag. Dumt motiv för en så otålig person som jag 🤪 men känns bekvämt att vara tillbaka till att måla ”obehagliga barn” igen :D

Såhär ligger jag till nu. Hann inte grunda riktigt hela duken.

Visa bifogad fil 61318

Länk till film:
https://instagram.com/stories/frktornblom/2460479664700608219?igshid=13varh3caqjl2
Obehagliga barn, fabulösa kreationer och fantasidjur... :love:
 
Snälla låt mig vara. Har jag använt referensfoton har jag fotografens tillåtelse. Vet inte vad som menas men att kalkylera men kan ni inte låta mig vara bara? Kan jag inte få göra ngt jag mår bra av bara? Bönar och ber, let me be

Självklart får du göra det! Och självklart borde du göra det! Det är jag övertygad om att majoriteten av tråddeltagarna också tycker och vill att du ska göra! Låt inte en kommentar trycka ner dig, titta på all fantastisk support och beundrare du har här! :heart

Kalkera är när man inte skissar upp motivet själv på egen hand, utan överför det på olika sätt. Kalkera är det många konstnärer som gör. Finns inget rätt eller fel egentligen när det gäller att skapa konst, men vissa ser kalkering som fusk och slår bakut när de misstänker det.
Men kalkering kan faktiskt hjälpa en i utvecklingen, man får en annan känsla och förståelse för motivet, ser det på ett annat sätt, med händerna på ngt vis. Men det kan också hämma en väldigt om man fastnar i det. Det beror på hur man använder sig av det.

En konstnär jag tycker mkt om kalkerar rätt ofta, det tar inte ett dugg ifrån hans konst!

Det finns dock många starka åsikter kring detta, vissa anser t.o.m att om man projicerar sin egen skiss på en större duk är det också fusk, andra tycker att allt är okej. I slutändan så spelar det väl ingen roll? Man får väl konsumera den konst man gillar och respekterar helt enkelt, och som skapare behöver man inte ta till sig av andras åsikter kring detta. Man får skapa sin konst på det sättet man tycker är bäst själv och helt enkelt välja att inte lägga energi på åsikter som inte tillför något. Vad andra tycker får stå för dem!!!

Vill också förtydliga att jag inte menar att du har kalkerat! Ber om ursäkt för mitt tidigare inlägg, förstod inte att det lät som ytterligare ett påhopp :( Men jag borde inte ha skrivit så förstår jag nu. Hemskt ledsen och hoppas du inte låter det stoppa dig från att fortsätta uppdatera oss så vi får se dina fina alster! :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ibland funderar jag på om det inte vore vettigt att bo någon annanstans egentligen. Någonstans där vädret är bättre, politiken är mindre...
2
Svar
30
· Visningar
1 549
Senast: Mineur
·
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 412
Senast: Blyger
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 864
Senast: Valle
·
Hemmet Inspirerad av en annan aktuellt tråd här. Funderar över om det är dags att göra något åt skåpluckorna i köket? Så här ser den som är...
Svar
3
· Visningar
503
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp