Nya vi som målar-tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@BornAgain Haha va gulligt sagt 🥰 tack!
@tornblomma låter välförtjänt och vettigt med en liten break så produktiv som du är 😅 ser fram emot när du kommer igång igen!

Har en till på gång nu, en västlig snårskrika. Har haft kul med löven på den här.
0315CA14-B4C0-4606-B61D-F8C32F27163A.jpeg
 
Jag har valt att ta ett break! Kommer kanske få ny energi och intresse för att fortsätta sen. Har märkt att jag inte har ngn lust att måla och då vill jag inte pressa fram ngt :)
Alla skulle inte besskriva det på samma sätt. :)

Du har ju målat kontinuerligt under en rätt lång tid. Jag tror att de flesta som inte är professionella målar när de får inspiration. I alla fall de jag har, och har haft kontakt med.

Det måste väl finnas tid för eftertanke också? Tid att mejsla ut motiv i huvudet?

Kort sagt, du är - i detta fall - helt normal...
 
Kort sagt, du är - i detta fall - helt normal...

Haha! Gött att vara klassas som ”normal” i iaf ngt avseende ;) :D

Beklagade mig ju för en granne och han bad mig fundera på om jag verkligen haft kreativ torka senaste månaden. Gick hem och funderade och insåg att jag under november påbörjat och färdigställt tre tavlor (ingen under 1 meter typ).
Dessutom har jag påbörjat och kommit en hyfsad bit på två större projekt.

Sen har jag på sidan om drillat ganska hårt på pianot som är en ny utmaning för mig.

Allt är kanske relativt 😅😅 men det blir skönt med en veckas ”semester” typ 😅

Och som du säger, nu har jag ett ypperligt tillfälle att fundera på nya motiv!
 
Haha! Gött att vara klassas som ”normal” i iaf ngt avseende ;) :D

Beklagade mig ju för en granne och han bad mig fundera på om jag verkligen haft kreativ torka senaste månaden. Gick hem och funderade och insåg att jag under november påbörjat och färdigställt tre tavlor (ingen under 1 meter typ).
Dessutom har jag påbörjat och kommit en hyfsad bit på två större projekt.

Sen har jag på sidan om drillat ganska hårt på pianot som är en ny utmaning för mig.

Allt är kanske relativt 😅😅 men det blir skönt med en veckas ”semester” typ 😅

Och som du säger, nu har jag ett ypperligt tillfälle att fundera på nya motiv!
Vet du att det finns "riktiga" konstnärer vars totala produktion består av 300-400 verk... När det gäller Da Vinci (om man får gräva upp gamla gubbs) är väl typ 8 målningar kända
 
Alltså den här tråden 😍 full av spännande målningar och skitduktiga människor!

@Flixon det ser häftigt ut, väntar med spänning på hur det kommer se ut när du är klar.

Det är så kallt och regnigt här så jag har äntligen kommit igång igen.
Den här är jag nog klar med nu.
Visa bifogad fil 60365
Helt underbar! :love: Får en supermysig sago-känsla av denna!! Så himla fin och jag verkligen ÄLSKAR dina färgval! :heart
 
@Scandi tack 🥰 jag lägger mycket tid på färgval så jättekul att du tycker om den! 🤗

Nu är jag äntligen klar med den här jätten 😰
Akryl är verkligen svårt när man är van vid olja så det har tagit ett bra tag.
A0844F04-2255-4B44-BD1E-844772E13B5F.jpeg

Har lärt mig massor så nu måste jag komma på fler saker att måla!
 
I AM BAACK!
Efter att spenderat en dryg vecka i en stuga i skogen, knaprat noblesse, druckit orimliga mängder rödvin och spelat yatzy är jag nu på banan igen!

Kände att jag behövde en nystart med ngt helt nytt. Hade bara en liten duk. Ja alltså en meter 🤪 och ville inte slösa ett större projekt på den. Så jag körde loss med en övning. Min konstnärs-polare har ju sagt att jag måste använda mer färg. Så det min blir min utmaning! Plus att måla ljus, det är så svårt tycker jag!

La ut lite steg för steg på Instagram, men såhär började jag

0EFF7B56-5B45-4B0D-BEEF-418E4746F82C.jpeg
 
Senast ändrad av en moderator:
Och här slutade jag idag!
När detta torkar kan jag måla klart ansiktet, göra detaljer och korrigera. Är inte super-orolig för att jag spårade lite med vissa partier färgmässigt, har märkt att det är bättre att våga lite för mycket i första lagret

F3C840A6-E737-4C4A-A00E-B7812A8262A1.jpeg


La en film på Instagram, där tycker jag att en får en bättre uppfattning men verkar inte gå att lägga in film här?
 
Och här slutade jag idag!
När detta torkar kan jag måla klart ansiktet, göra detaljer och korrigera. Är inte super-orolig för att jag spårade lite med vissa partier färgmässigt, har märkt att det är bättre att våga lite för mycket i första lagret

Visa bifogad fil 60885

La en film på Instagram, där tycker jag att en får en bättre uppfattning men verkar inte gå att lägga in film här?
Du kan lägga in filmlänken 👍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ibland funderar jag på om det inte vore vettigt att bo någon annanstans egentligen. Någonstans där vädret är bättre, politiken är mindre...
2
Svar
30
· Visningar
1 577
Senast: Mineur
·
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 742
Senast: Blyger
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 424
Senast: Fiorano
·
Hemmet Inspirerad av en annan aktuellt tråd här. Funderar över om det är dags att göra något åt skåpluckorna i köket? Så här ser den som är...
Svar
3
· Visningar
507
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rintränings- och utställningstråd
  • Lösa hundar
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp